walle
Forumsvar skapade
-
…fasen också ,jag missade den

men det var i alla fall ett ganska kul aprilskämt

-
Så fort det e lågvatten så regerar ju bläckfiskjakten, och reven hittar du ju till

-
Svar till:
Om man skall ta en taxi till nån spot, till vart skall
man be chaffisen att köra då?
[/ QUOTE ]
snackar vi båt-taxi
(eller om vi snackar ”Gute-taxi”) så e ”Tjurudden” ett jevla hett alternativ… -
Jo den dan var inget vidare… men det var ju å andra sidan ganska elaka svarta moln som dundrade förbi

Det som e bra med Varamon e ju den låååånga stranden, gräsyta att rigga på(som e nära stranden) men själva surfet på vattnet e kass

Själv tycker jag Roxen e mycket bättre än Varat!
En annan sak som e bra med Hallmare e att det funkar att åka där även mitt i sommaren, det e aldrig fullt av folk på stranden/vattnet

Fast vad e alla dom här jevla skitspotsen i jämförelse med ”Tjurudden” på Gotland…
…snart med slider 
-
ni har väl inte missat ”Waikiki bar”…?
-
Svar till:
Thorn 132 kom i förrgår!
[/ QUOTE ]
den e faen snygg! -
allvarligt så förstår jag inte dom från Linköping som ändå måste åka hela vägen till Varamon att dom inte åker till Hallmare i stället…?
okej, det är nästan dubbelt så lång resa men jämnare vindar, oftast plattvatten inne i viken, grundare vatten, alltså bättre surf, och mindre folk på stranden (iofs inte så kul om man e strandraggare
).fast det e ju bra för mig att det inte e överfullt av kiteboardåkare…
-
Svar till:
jo, så fort jag får mina grejjor tebax täntke jag komma ner o glänsa med min brunotti bräda brevid din wallus =)
[/ QUOTE ]
Najs
Ring 0490-28100, det är till en automatisk väderstation på en fyr som ligger bara någon km söder om Hallmare, så får ni höra aktuell vindstyrka och riktning!
Bra att ringa innan man åker så man e säker på hur/om det blåser…
-
Svar till:
Vore jävligt nice, men har tandläkare imorn oxå.
Skjutit på den alldeles för länge!
Men d verkar bli bra vind för varat nästa vecka.
O där finns d bastu oxå, ett stort jävla plus.
[/ QUOTE ]
va faen e bastu när surfet e 10ggr bättre i Hallmare!? -
Kan vi inte ha en ”klaga” tråd, där vi kan klaga på allt och alla, dissa alla kitemärken som man inte själv kör på, komma med massor av personangrepp och viktigast av allt klaga på tyskar…
Så slipper vi bli på dåligt humör med en gång vi läser ”kitekonfen”

…fast tyskar borde man få klaga på här med

-
Svar till:
Hur är det på Haga park
(kollade på hemsidan http://www.owc.nu/webcam/index.asp)
är det kiteförbud där?vart kitas det annars?
[/ QUOTE ]
Kitear gör man vi Sandbergen…det e 100-200m söder om Hagapark.
Helt ok ställe
Ja det ser ju helt klart åkbart ut:
Vindstatistik – Haga Park Öland Idag: 2 Apr 2005
Högsta MaxVind idag: 9.8 m/s sw Kl. 15:20
Högsta MedelVind idag: 7.2 m/s sw Kl. 15:10 -
Tack

Det är sådana bilder vi behöver för att ladda upp nu när det äntligen lovas vind här i, delvis isfria, småland!

-
jevla skitbilar! Man får ju inte plats med många kites/brädor i dom där, det e väl ingen som vill ha sådana bilar…
-
Svar till:
Skriver väldigt sällan inlägg på dagarna. Då jobbar jag. Blir mest sena kvällar. Har dock varit hemma sjukskriven i två veckor så då blev det såklart ett och annat inlägg på dagtid. Svara på alla inlägg! Det är det nog ingen som kan eller orkar.
[/ QUOTE ]
Det där var fult, vilken tajming att det har varit kanoonväder…