walle
Forumsvar skapade
-

Gött och se att han står åt rätt håll
-
Svar till:
lite sådär suddig eller.. va du full? långt inne i dimman!
[/ QUOTE ]
bilden e från filmen… -
Svar till:
nejfan
det va på lördan. hade en blå SS o en tablas
tappade brädan mest hela tin’ i luften, strapsen passade inte riktigt.[/ QUOTE ]
den här stilen körde ja med just då
-
Svar till:
tack for alla seriosa svar!
det var mest en undran vad folk kor, inget havdningsforsok.
for ovrigt hoppar rambo ratt daligt tycker jag.
[/ QUOTE ]
okej då, inte helt oväntat så kör jag hemmameckat
och stil de vet i fasen… -
Svar till:
Kan ju passa på att rekommendera senaste numret av kiteworld också där får man med videon ”Flow”. Klart prisvärt för 85 kr.
nic
[/ QUOTE ]
Tack för tipset hade glömt att köpa det numret…
Tyvärr säljs den inte i eller i närheten av Gamleby
så man får skicka efter

-
Svar till:
ihåliga.. och hur fan gör dom med en onepieceklubba? den e ju helt och hållet i kevlar inklusive blad! hehehe
[/ QUOTE ]
Allt hänger på hur man konstruerar laminaten…
Jag menar det går ju inte att jämföra en hockeyklubba som har flera milimeter tjockt laminat med en kitebräda som har mindre än 0,5mm laminat (skit samma om det e kol eller kevlarfiber…) -
Svar till:
men det e väl lite märkligt att man använder det i klubbor då.. man får ju 10-20 hårda slag på klubban per träning!
[/ QUOTE ]
det e en helt annan 5:e det!
En hockeyklubba är ju inte byggd som en kitebräda, med en spröd kärna i mitten, utan en homogen konstruktion! -
Svar till:
det gjorde jag mest hela tiden under gotlandshelgen 11 sept

[/ QUOTE ]
fasen det missade jag…var det på söndan då eller? -
Svar till:
var kor ni for brada och vad har ni for stil?
jag kor en boxig 126*34 custom, hoppar hogt och kor snabbt.
[/ QUOTE ]
Har hoppat högt utan bräda en gång, lite hård landning bara
-
Svar till:
carbon=kol. kolfiber är inte speciellt stötåligt. Kevlar är bättre i så fall eller olika förstärkningar till kolfibern.
[/ QUOTE ]
Kolla in testet på länken:
http://web.telia.com/~u84408370/komposit/experiment.htm
Där blev killen som gjort testet(Lars Viebke ) förvånad över hur lätt kevlaren brister!?”Förvånansvärt att tigerväven trotts kevlarfibrerna som skall vara mycket slagtåligt så lätt slås igenom”
Det kanske är så att just kevlar inte hjälper så mycket i att göra brädan tåligare, med den metoden med sandwich konstruktion med skumkärna?
-
Svar till:
du walle.. hur kan kolfiber vara så himla stötotåligtnär man använder det i typ hockeyklubbor och skrillor? eller e det carbon man använder då? vad är skillnaden, och jag har hör att det ska vara stöt och slagtåligt men inte lika starkt när man skär i det?
tacksam för svar
[/ QUOTE ]
Jag skulle kunna trötta ut dig genom att skriva enn massa här men vill nog ingen annan

Men här är en länk som förklarar lite:
http://web.telia.com/~u84408370/komposit/experiment.htm -
Svar till:
du walle.. hur kan kolfiber vara så himla stötotåligtnär man använder det i typ hockeyklubbor och skrillor? eller e det carbon man använder då? vad är skillnaden, och jag har hör att det ska vara stöt och slagtåligt men inte lika starkt när man skär i det?
tacksam för svar
[/ QUOTE ]
Kolfiber = Svenska
Carbonfibre = Utländska

Kolfibern tål stötar från ex stenar och annat dåligt eftersom fibrerna slås/klipps av…
kolfiber är däremot extremt hållbart/starkt för drag.
-
Japp! infravärme element är det… har testat den och det blir jevligt varmt så ett par biffar eller en ”Pizza grande” e inga problem, men det går inte göra större pizzor än 2000x950mm

Jag ska lägga upp en beskrivning på hur man bygger en ”skapligt” enkel ugn med termostat.
Min ugn som e helt i rostfritt, lufttät och 100mm isolering kanske är lite för överarbetad…? Men den håller värmen jevligt bra

-
Svar till:
hur mycket är kar av ugnen?
[/ QUOTE ]
? -
Svar till:
hellvete walle… har du aldrig hört om nått som heter krog, sprit o brudar ?? det är sånt som vi andra funtade människor med övertid sysslar med….
men om ordet fru klingar i dina öron så kan du hoppa över alt jag har sagt och gå o fortsätta bygga bra brädor

[/ QUOTE ]
inte fru, men väl sambo med 3 barn… så jag fortsätter bygga brädor (när tid ges…)