walle
Forumsvar skapade
-
walle
Medlem24 november, 2004 vid 04:22 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Svar till:

Svar till:
Detta kan du nog bygga vidare på?
[/ QUOTE ]
Fattar inte

[/ QUOTE ]
det där är bara ett sånt där snöre som man fäster suicide leashen i, som löper runt ryggen…
-
walle
Medlem23 november, 2004 vid 18:21 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Svar till:
Detta kan du nog bygga vidare på?

[/ QUOTE ]
har redan sett den där…
har en liknande fast bättre
-
walle
Medlem23 november, 2004 vid 17:01 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Svar till:
jag saknar en suicide leash med dubbla funktioner. Dels ska den funka som ”vanligt”, alltså att man fäster den i chickenloopen och draken ställer sig kl 12. Men om nåt händer vill man få ur kraften. Man ska alltså dessutom kunna aktivera det säkerhetssystemet som gör att draken hänger i en lina och fladdrar som en flagga…Och man skall kunna rotera bommen…
[/ QUOTE ]
Jag kommer med en smart och enkel sådan snart, men jag måste göra klart mina andra projekt först
-
walle
Medlem23 november, 2004 vid 16:58 som svar på: vad saknar ni inom kitesurfing, rent materiellt?Svar till:
jo det vore en grejj
.
Men typ nått som jag kan rita på, designa o så..
Jag har idébrist[/ QUOTE ]
”idébrist” Vad e det???

däremot vet jag vad tidsbrist är… -
har ni mycket snö?
här har det regnat/snöat/regnat så det e mindre än i går
-
Svar till:
Om jag hade haft din speed bar hade det alldig hänt

[/ QUOTE ]
om du menar spreaderbar så kommer den att kunna köpas för ”allmänheten” efter Jul…
jag har lite körigt på jobbet nu
Kanske hinner några innan men jag har 3st bokade. -
Svar till:
Svar till:
och vems kite?
Säg inte att det var Brickans igen…?[/ QUOTE ]
Jag hörde att även du är medlemm i klubben
fast jag behövde inget safari genom skogen för att hitta min kite
[/ QUOTE ]
faen, trodde det var glömt…

men min kite klarade sig fint
-
Svar till:
du walle man.. jag ahr också funderingar på att dra ner ett par veckor den tiden. vi kanske kan meka nått
[/ QUOTE ]
det får vi göra!
jag är nog ganska flexibel, kan åka sissta minuten.kommer ta med några meckade ”old village” plankor för testkörning

-
Svar till:
Svar till:
stackars er som så sällan har snö!
Jag var ute i dag på årets första snowkite åkning, dåligt med snö, lite för svag vind men ändå årets första snö åkning

Det blev 1,5-2timmes åkning i strålande sol i alla fall, skööönt att bara softa omkring och svisha förbi alla skidåkare och hoppa över skidspåren
[/ QUOTE ]
Eyy stackars smålänning som får frysa fast pungen på sin Ocean Rodeo när en annan får surfa fetaste EH kiten i Cabarete, du kan stanna i norrlann

[/ QUOTE ]
Eyy, Eyy! kommer nog över till Cabarete två veckor någon gång mellan Jan-mars… så håll undan

blir det nått mer av EH då?
-
ungefär samma men man kan inte köra lika ”över riggad” som på vatten, alltså behöver du mindre kite om det brallar på…
Fast det beror lite på underlaget med, hur bra grepp du har.
är det tunt med snö, pudersnö eller is så er det en storlek mindre som gäller.
Är det kramsnö/töväder, alltså bra grepp, så kör du med samma som på vatten!
-
bara en lina
vad e det för drake??? 
-
Svar till:
hehe.. nä det var inte brickans
[/ QUOTE ]
nej han borde ha lärt sig
fast å andra sidan vet han nog vart/hur man lagar det