walle
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Han är väl på semester nu.
Får nog bli en sådan planka efter vintern.[/ QUOTE ]
eller varför inte en från ”Wallerius custom kite-parts & boards”…
Bra grajjor

-
Svar till:
Jag vill gärna vara i Australien!

[/ QUOTE ]
Nej nej! vi måste intala oss själva att det inte e bra där, eller i nåt annat varmt land…Speciellt du och jag som har familj och ansvar och inte bara kan dra i väg ett par månader

Nej tacka vet jag Sveriges härligt kalla höst och vinter!
-
Australien… vem vill va där?
Hajjar och konstiga skuttande djur, varmt och klibbigt!Nej tacka vet jag Sverige med 10 grader i luften och minst lika myckert i vattnet

Det var i alla fall hyffsade vågor! men det blåste lite för mycket för min 12:a och mina 70kg(runt 13m/s) i dom vågorna.
Det gick inte att gå själv på land,man loftades bara…, men om någon höll i en bit ner i vattnet så gick det

Men man blev lite feg och vågade inte hoppa så mycket eftersom att när man krashade flög man oftast in mot land ganska fort.
Fast vi ”rippade” helt klart mer än dom två vågsurfarna som var där
Men Backe rippade lite med sin 7:a och Ingo med sin 10:a!
-
Svar till:
är det bara stål mot stål då? ingen bricka eller något som minskar friktionen?
Ok, vet inte hur era ser ut, men jag pratar om en bom där man har en leach som man kan dra efter att man tappat bommen. Har ni en sådan? eller förstod ni över huvud taget vad jag menade?
[/ QUOTE ]
jag kommer att ha en liten bricka svarvad av lagerbrons, det kommer nog bli bättre men jag tvivlar på att den kommer rotera av sig själv (under tryck)
vet inte riktigt vad du menar, men självklart e de en leash till den…!?
-
Nej man får glatt snurra den själv…
det finns inget bra sätt(som håller…) som gör att den snurrar så lätt att den snurrar upp själv under tryck!Jag testade min hemma byggda i dag och den funkar kanon!
men som alla säger får man själv snurra med kroken, vilket iofs går lätt med en hand.Release shackeln funkade klanderfritt och var mycket lätt att lösa ut under tryck!
bra grajjor med andra ord…
-
Svar till:
Det är en typ som pyron, fast det är en seglardräkt som jag köpte av ”Pan” förra året. Läcker lite i vissa sömmar.
MVH Tomas[/ QUOTE ]
Min pyro läcke in vid sömmarna till muddarna så tog bort den gamla tapen och köpte ny ”stryktape” och strök på!
Så nu e den tät och fin igen
Finns att köpa här:
http://www.nordic-blue.com/
(eller hos en del dykbutiker.)Dom har även färdiga ”lagningskit” med 2st muddar (arm eller ben, även hals…) och allt som behövs för att byta!
-
Svar till:
Ditt knep funkar ocksa ratt bra walle… fa ungar titt som tatt sa du kan aka o surfa pa pappaledigheten

[/ QUOTE ]
Att göra, få och ha barn kan sammanfattas rätt bra med en mening:”först klir de sen svir det”
(småländska så ni kanske inte förstår
)eller vad säger du Patrikol

-
kolla in Slingshots nya ”surefire spreaderbar Pro”
http://www.slingshotkiteboarding.it/2005/index.htmDå e nog min spreaderbar bättre!

även min lösning på suicide leashen… -
Svar till:
Svar till:
Själv tog jag och köpte 1,5m tjockt(ca12-15mm)rep till båtar:
fast en roligare grön färg

Sedan tog jag ur ”innehållet” så att själva skalet blev kvar.
Där trädde jag genom en mycket kortare(ca 80cm) elastisk lina:
På så sätt blir leashen kortare och sträcks ut till full längd vid krash…i ena änden fäste jag en karbinhake:
och i andra änden en ”releasepinne”
det funkade kanon tills jag tappade den vid Tjurudden på Gotland
Hoppas ni fattar…
[/ QUOTE ]
Funka klockrent

[/ QUOTE ]
Det är nog mest för att jag gillar att göra egna lösningar som jag gjorde på det sättet… alltså inte för att jag e snål smålänning

Jag säger som ”Uggla”:
”Allt du gör kan jag göra bättre”

-
Nu e ni säkert trötta på detta inlägg…

Men jag vill bara säga att jag kommit på ett bra/enkelt sätt att montera på en ”suicide leash” på min bar…
Men eftersom att den sitter i den rörliga delen av spreaderbaren så e den ju inte riktigt anpassad för ”handle pass” (men det går att göra!) utan för andra unhooked trix…
Men den snurrar ju med så den trasslar ju aldrig in sig!vad tror ni?
-
Svar till:
Har dom noll koll Petter?
En sådan metropol![/ QUOTE ]
Ja de e bara du som har koll på det här forumet!
(blev lite imponerad sisst när du förklarade vart Gamleby låg)
-
Svar till:
var ligger gamleby?
[/ QUOTE ]
vilken jevla fråga

Världsmetropolen Gamleby ligger nästan så långt norr ut man kommer i småland, utmed E22:an(vid kusten) 9mil från Norrköping, 8mil från Linköping och så ligger Västervik(våran förort) 2,5 mil söderöver

-
Svar till:
Gör att kroken sticker ut mindre ifrån baren kanske med 2 cm , plus att du fixar till att låset sitter integrerat med hooken. Och testa den under 800 kg load under några dagar. Lägg sedan upp färdig product på nätet. Så kan jag tänka mig investera åtminstone en halv mille.
[/ QUOTE ]
Gör att kroken sticker ut mindre ifrån baren kanske med 2 cm
visst kan jag göra den kortare… men den e inte längre än en orginalkrok, det ser nog bara ut så eftersom att själva spreaderbaren e mycket kortare(ca 30mm) än vad dom brukar.sitter integrerat med hooken.
Hur menar du?
som på ”surefire” spreaderbaren eller?
Du har visst inte sett min förra lösning
jag hade ju en egen sådan men tycker att det här e bättre! -
Svar till:
Kör med mindre på snö oxså!

[/ QUOTE ]
det beror på vilken typ av snö…Om det är blöt/tung snö eller tunn skare så du kan kanta riktigt så kör med samma som på vatten!
om du inte vill slöåka…
-
några tydligare bilder:
(fortfarande inte färdigpolerad)