walle
Forumsvar skapade
-
Svar till:
ser ut som sånna jag använde till min ena bräda fast dom var i mässing.
M5?
inte funderat på att göra med 2 hål istället, eller tom 3? dom flesta stroppar har väl plats för 3 skruvar? fördelen med 3 är ju att man kan använda vilken kombination man vill en, två eller 3+ att om ngt av dom skiter sig på ngt sett så är det inte kört.
till min första bräda använde vi plast insert som man fäste rostfria mutrar i och då va det 3 alternativet..[/ QUOTE ]
Bättre bild:

…du använder ju så många gängor du vill ha ju!

själv har jag två, för lite justering.Anledningen till att jag inte gör alla gängor i en klump e att det blir tungt…
-
på snö = samma som vatten
på is = mindre (räcker med en 7-9m2 i lätta-medelvindar)slutsnackat!

-
så höga som du vill… dom på bilden e 14mm.
-
Svar till:
Svar till:
och en dålig bild på dom…

[/ QUOTE ]
fan smålänningar and thier ingenious minds, jewla gött
[/ QUOTE ]
ja du vet, börjar bli less på dåliga grajjor… det e därför jag gör en massa bra grajjor i stället

-
Svar till:
Snudd på reklam snart va?

[/ QUOTE ]
så kan man ju se det…
men det e ju inget jag ”tjänar” pengar på det här , som ni säkert förstår

-
Svar till:
skicka gärna med en sån när du skickar spreaderbaren,
betalar mer än gärna för materialet:)
/Metallifredd[/ QUOTE ]
jag kan skicka med 10 om du vill…
gratis e ju gott
-
Själv tog jag och köpte 1,5m tjockt(ca12-15mm)rep till båtar:

fast en roligare grön färg

Sedan tog jag ur ”innehållet” så att själva skalet blev kvar.
Där trädde jag genom en mycket kortare(ca 80cm) elastisk lina:

På så sätt blir leashen kortare och sträcks ut till full längd vid krash…i ena änden fäste jag en karbinhake:

och i andra änden en ”releasepinne”
det funkade kanon tills jag tappade den vid Tjurudden på Gotland
Hoppas ni fattar…
-
Svar till:
hur releasar man då? schackel kommer man väl inte loss från om det inte e dom svindyra ? man vill ju kunna släppa skiten om man släpas för långt.
/Fredrik[/ QUOTE ]
En väldigt bra, enkel och säker release grejj är att ta en sån där 3-4mm rostfri mettallpinne med ögla på, som finns på många olika säkerhetssystem…
och använda den till leashen!Det är enkelt, för mig
, att svetsa i hop en sådan!knyt fast den och använd en bit tjockare plastslang att trä över som release funktion.
Hoppas ni fattar

-
Svar till:
Dig kan man lita på Petter!

[/ QUOTE ]
lite körigt nu…ska lägga barnen, kommer med en beskrivning senare eller i morron!
-
kanske inte så oväntat, men jag har en bra lösning

men ni börjar säkert bli trötta på mitt hemma meckande…

-
Det är ingen jevla Slingshot grejj

Tro mig, det händer inte!
Dels har jag lite tjockare rör 1,2mm i stället för 0,8-1mm (som det brukar vara) och så fördelas trycket/draget på större yta på min än med ”vanlig” krok och så blir det aldrig samma påfrestning när den är ledad i sidled!
-
Svar till:
Slingshot har ju kommit nu med sin nya vet ju inte om den håller men jag tvivlar inte walles.
[/ QUOTE ]
den ser ju ut exakt som den gamla…fast den nya kanske håller

Men kroken på den roterar ju inte och den är ej ledad i sidled…
Nej! tacka vet jag småländskt hantarbete

-
Färdig produkt:

Det enda som återstår e polering om man vill ha den spegelblank i stället för matt…
Är det någon som e intresserad av den?
det kommer att finnas för ”allmänheten” efter nyår och det går att få den längd man vill på själva röret, vissa vill ju ha kortare (Peter Bohn…
)Eftersom att jag inte (ännu…) har några underbetalda kineser som gör jobbet, och gör det på den lilla fritid jag har så kommer det inte bli någon massproduktion och leveranstiden kan variera

Det vore kul om nån som ska i väg i vinter/vår ville ta med och testa en?
Och om några nu e intresserade vad kan ni tänka er att betala fär lite småländskt hantarbete?
(eftersom att flera var intresserade att köpa Slingshots surefire-sprederbar, som inte funkade
i våras för ca900:-
så borde ju min som är bättre och har mera finesser! vara värd nåt liknande
) -
Svar till:
haha, lilla smålänningen har pulat once again
[/ QUOTE ]
japp
När det inte finns bra grejjor på marknaden får man göra eget…