walle
Forumsvar skapade
-
för 250:- eller nåt så bygger jag om din spreaderbar.
-
Läste på kiteforum.com att slingshot har problem med deras spreaderbar…
Svar till:
The UK importer warned of possible failures earlier this week – it seems the problem is due to either one of two causes
1) the welds attaching the horizontal bar that the sprung loaded button pivots on has come apart due to what appears to be a faulty weld
2) some riders have managed to accidentally press the release button on riding/landing toeside
[/ QUOTE ]
kanske tur endå att man har en egen som man själv svetsat och då vet att den håller
-
Svar till:
Vafan ramlar DU???
Vill du tappa all kraft i draken när du tappar greppet ere ju bara å sätta den i en framlina istf den fasta loopen…JÖ! Eller vad eru ute efter?
/T[/ QUOTE ]
han vill ju inte ha nåt i framlinorna… det är ju just därför han kör med leash till chickenloopen
-
surfersparadise.nu har en ”by-pass” leash för 99:-
-
”surf” e ju me ett icke Svenskt ord, kom på nått bra där…
-
då är det smidigare med ett snöre:

då slipper man en otymplig stålställning runt kroppen…
-
Svar till:
Svar till:
en glidskena som går runt kroppen å sitter i baren. så kan leashen snurra med runt kroppen..
[/ QUOTE ]
Kolla med Henrik Falk. Han har byggt precis en sån.[/ QUOTE ]
tycker mest det ser klumpigt ut, då är det bättre att ha leashen bak på selen ju!
det är ju inga garantier att leashen följer med hela vägen runt ändå… -
Svar till:
en glidskena som går runt kroppen å sitter i baren. så kan leashen snurra med runt kroppen..
[/ QUOTE ]
det var den jag menade! -
…hur gick det med den där modellen där leashen kunde åka med bakom selen???
såg några bilder på den förra våren, den såg riktigt klumpig ut men funkade nog… -
Svar till:
lägg pengarna på en darkrider
glöm dock inte bort att använda ”battle beltet” som jag gjorde de första 3-4 gångerna innan jag hittade det i selen
Det där med att INTE läsa manualer…
[/ QUOTE ]