walle
Forumsvar skapade
-
SMHI:
Lör: Nordost, 6-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 10 m/s.
Sön: Nordost, 6-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s.
DMI:
bara 6m/s på Ölands norra, det var den som var närmast!windguru:
Nord-Nordväst???
och ca 7m/s ???Det e inte mycket att hurra över
-
Svar till:
Det ser ut som det är en metalögla på schaklet för leachen. Det vore kanon om man kunde köpa med denna ögla så man slapp mecka en sådan själv. Om någon vet var det finns att köpa så skriv!!! Inga tradiga svar om att det är lätt att svetsa mm. Ja jag har tummen mitt i näven.
[/ QUOTE ]
Jag fattar inte varför du e så negativ på ”hemmameck”???
Om JAG svetsar dit en öggla själv, gratis…, eller om ett företag svetsar dit en ögla och lägger på minst 300:- vad är bäst? du kommer inte att se någon skillnad på den och den håller minst lika bra! -
Som sagt… fixa ett jobb och jag flyttar med en gång
-
Jag har glömt bort ett bra ställe som går att kita på vid nordliga vindar…
Lysingsbadet i Västervik!
Där är det två mindre (1 och3: an) och en lite ”större” strand(2: an) bilden är i Nord/Sydlig riktning.
Anledningen till att jag inte tänkt på dom tidigare är att det är omöjligt att köra där under badsäsongen

Men enligt dom senaste prognoserna så ska det vara mera åt Nordost eller Ost och då kör jag i ”Playa del Hallmare” -
Kom just hem, ska ner till posten och hämta ut den…NUUUU!
-
Svar till:
Kan du inte köra ”demodagar” på SM, Haga park, så vi på andra sidan får se dom i verkligheten!!!!
[/ QUOTE ]
..Jag ska nog till Öland innan om du inte kan hejda dig att få se en EH…
-
OM det är någon av er som är sugen på att dra till Öland för en dag så är jag sugen…
-
Svar till:
Hmm, Nordost i Hallmare är inte det frånlandsvind eller minns jag fel
[/ QUOTE ]
…du mins fel
nordost = sideshore!
Kolla bilden den är i nord/sydlig riktning:
-
Har faktisk tankar på att prova i sommar… men om man ska stanna på ön så blir det svårt att ta med packning, ännu svårare om familjen ska med
-
Fan jag får skaffa en båt… då har jag bara 1.5 mil till den där jävla ön

eller tror ni att dom kan flytta bron för min skull
-
Har man 16 mil TILL Öland kanske det går lika bra att åka 5-10 mil till rätt spot…
-
Söndag ser bättre ut, för Hallmare i alla fall…
Lör: Nord, 10-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.
Sön: Nordost, 9-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.