walle
Forumsvar skapade
-
hur ser det ut inför helgen, snö kvar/vind?
-
Tycker också att man ska handla och stödja dom som säljer, för visst vore det tråkigt om det inte gick att köpa kiteprylar i Sverige utan att man var tvungen att beställa fråt ex USA…
Man får ju tänka på att man betalar för servicen, hjälp med reklamationer mm… -
Svar till:
Tid är pengar…
[/ QUOTE ]
…kan bara hålla med

Jag hade också köpt en om jag ville ha en.
Tur att man jobbar ihjälsig så att man kan köpa en i stället… -
Svar till:
Du kan väl lägga in lite bilder på ett hemma gjort UDS system som är lika säkert och funkar lika bra som orginalet. Skulle vara kul att se hur du löst det, har inte sett något som varit i närheten hittills. Obs! UDS inte SSS.
[/ QUOTE ]
Bilder finns ju redan… på UDS
det jag menade var att man gör grejorna själv, kopierar rakt av!
Det är ju i sig inga komplicerade saker, har du tillgång till en verkstad med svets/svarv och köper lite linor och remmar så gör du nog en UDS på 3-4 timmar!Han ville ju ha TIPS!
och han fick ett tips… billigare än så blir det inte, ca150-200:- + arbetet
Det var givetvis lite ironi i mitt inlägg men jag vill påpeka att MYCKET inom kiteindustrin är så jävla ”super-duper-hightec-secret-special” och dyrt när det egentligen handlar om enkla billiga saker
…jag VET att produktutveckling kostar men det är orimliga priser ändå! -
… det e ju inget ”Hightecsupersecret” direkt
-
för att kunna backa upp draken måste du göra det andra alternativet, det första hjölper ”bara” till att vända draken i startläge på rygg.
jag kan rita en skiss om du inte förstår… -
det fins två altermativ…
Antingen fram på mitten strutten (mot leadingedg)
eller i bak kant till dom två struttarna som är på varje sida om mitten strutten…
enkelt va?
-
…när du börjat med kite så lägger du seglet på hyllan
-
Bra!!!
om det e väder så kommer jag och hälsar på i helgen
-
…ska man haka upp sig SÅ hårt på AR tal

jag menar det e ju inte allt på en drake!
utformningen i övrigt spelar ju också en viktig del i hur den uppför sig! -
najs!!!
fan att jag inte visste att det var så bra förhållanden… då hade jag kommit upp på en gång!