Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bredare stance!

  • Bredare stance!

    Publicerad av skanepaul på 26 januari, 2009 vid 13:40

    Har jag velat ha, så jag har funderat hela vintern i väntan på nya brädan, en Naish THorn 2009, om man det går att gör egna inserts för att få till extra bredd i stancen.

    Brädan anlände i veckan och vid första anblick ser jag att dem lagt till extra hål!!(3 stance val, 2 innan) Nu är stancen monsterbred, precis som jag velat.

    Så ett tips till er som vill ha bred stance, köp Naish Thorn!! 🙂 🙂

    skotten svarade 15 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • curry

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 13:55

    eller en LF mission 138…

    n578967306_782682_6776.jpg

  • hengo

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 14:02

    eller, concept, recoil, recoil comp, influence, 🙂

  • roland

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 14:30

    @SkånePaul 527394 wrote:

    Har jag velat ha, så jag har funderat hela vintern i väntan på nya brädan, en Naish THorn 2009, om man det går att gör egna inserts för att få till extra bredd i stancen.

    Brädan anlände i veckan och vid första anblick ser jag att dem lagt till extra hål!!(3 stance val, 2 innan) Nu är stancen monsterbred, precis som jag velat.

    Så ett tips till er som vill ha bred stance, köp Naish Thorn!! 🙂 🙂

    Min north 08 har 4 hål på varje sida typ 3 olika strap stance o ett för boot!! Det e väll standard på dom flesta brädor?

  • yeeah

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 14:31

    vad är bred stance (cm) och varför verkar man oftare ha bredare stance med bindningar än med stroppar?

    bättre pop?
    lättare att rotera?

    sliter det inte mer på knäna?

  • skotten

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 16:27

    be carefull… I know we had heaps of problems developing the standard Nobile board for mike with his wider stance, when he landed the board wasnt stuff enough and his tips dug down as the middle of the board wanted to kiss his manly PUNG… (awesome word)… Just a word of warning you may never be able to land a trick again!!…

  • luuddee

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 16:42

    gott , det hade jag kunnat säga till dig paul har kört ett tag på den brädan. hade 134 modellen och med mina korta ben tog det ett tag innan ja fixade att köra med bredast stansen på den. den e riktigt bred hehe.

  • skotten

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 16:52

    ahh I didnt read that he was going to use the manufacturers holes…. same old problem for me… wrong hole again… ignore my post.

  • skanepaul

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 17:04

    @Luuddee 527421 wrote:

    gott , det hade jag kunnat säga till dig paul har kört ett tag på den brädan. hade 134 modellen och med mina korta ben tog det ett tag innan ja fixade att köra med bredast stansen på den. den e riktigt bred hehe.

    Varför sa du inte det då!??? 🙂

    Jo, tack för tipsen angående LF men det tog jag för givet att man kunde få fet stance på dem.

    Anledningen till att jag skrev om det hela var just att det är en bräda från Naish.

  • skanepaul

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 17:07

    @yeeah 527403 wrote:

    vad är bred stance (cm) och varför verkar man oftare ha bredare stance med bindningar än med stroppar?

    bättre pop?
    lättare att rotera?

    sliter det inte mer på knäna?

    Dem säger att det sliter mer på knäna, så bra benträning är inte fel att ha i grunden(närmar mig 250kg i benpress haha!)

    För mig handlar det inte om pop eller rotation utan mer känslan bara, jag står så mycket bättre på brädan helt enkelt.

  • sourra

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 17:25

    Min knän fixar inte bredaste stancen med pads men med bindningar är det perfekt. Har du köpt FC eller Wood?

  • hengo

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:08

    @skotten 527418 wrote:

    be carefull… I know we had heaps of problems developing the standard Nobile board for mike with his wider stance, when he landed the board wasnt stuff enough and his tips dug down as the middle of the board wanted to kiss his manly PUNG… (awesome word)… Just a word of warning you may never be able to land a trick again!!…

    det är därför alla LF brädor är specialdesignade, med förstärkning i mitten (se “kullarna” på alla brädor) så att de inte ska flexa vid bred stance 🙂

    tycker snarare det känns som att knäskålarna ska poppa ur om man har för lite stance, speciellt i bindingar eftersom att man då inte kan vrida fötterna. Ganska mycket duckstance är också bekvämt, iaf för mina knän. Men man behöve rju inte gå till överdrift med bredheten heller, finns ju en gräns. hehe.. Men gränsen är bra mycket bredare än majoriteten av tillverkarnas babystancebrädor, iaf om man ska ha bindningar.

  • jonaish

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:13

    testa att steloperera benen.. då håller knäna för allt!

    borde väl finnas en tabell för stance vs hur lång man är!?

  • yann

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:26

    Om man skiter i straps och bindningar så kan man stå i spagat om man vill 😀 Stabiliteten är det lite värre med…

  • skejtar_henke

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:52

    Bredare stans gör ju att det är lättare att landa i alla fall. Rent fysikt så blir det väl lite svårare att snurra. Tänker som så här att kryper man ihop så går ju en rotation snabbare. Men det är nog marginlet. Men det är ju bara prova sig fram vad man gillar 😉

  • skanepaul

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 20:29

    @sourra 527432 wrote:

    Min knän fixar inte bredaste stancen med pads men med bindningar är det perfekt. Har du köpt FC eller Wood?

    Wood, funderar på en FC med bindningar… 🙂 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bredare stance!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.