Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Byta Formulabräda

Taggad: 

  • swe-496

    Medlem
    1 februari, 2009 vid 22:59

    Black Diamond Fins verkar ha lagt ner tyvärr.. Gillade de 2 fenorna jag hade,
    K2 och K4. Men de blev tyvärr stulna vid inbrottet hemma för 1,5v sen ungefär.
    Det är de enda 2 som finns i Sverige mig veterligen iaf. De är dessutom beställda i 75cm-längder och kapade till 70cm av mig själv.

  • bicless

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 16:41

    @sailorstiffrigg 528285 wrote:

    Fins det någon leveranatör i Sverige som man kan köpa formula fenor ifrån?

    Vi har select fenorna typ
    http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=481&category_id=9&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

    Saknar ni någon selectfena är det bara hojta till.
    Har även en billig formulafena från Tekkno, men den är byggd i lite billigare komposit, kostar bara 489:-. Funkar dock riktigt bra med tanke på priset.

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    2 februari, 2009 vid 21:13

    Bra priser helt klart.

    Vad är det för skillnad på R07 och Ultra?
    Vilken rekomenderar du till Exoceten.
    Pris på R07

    Är det någon som har erfarenhet av Selects Formulafenor?

    R07
    Ultra

    QUOTE=Bicless;528425]Vi har select fenorna typ
    http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=481&category_id=9&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41

    Saknar ni någon selectfena är det bara hojta till.
    Har även en billig formulafena från Tekkno, men den är byggd i lite billigare komposit, kostar bara 489:-. Funkar dock riktigt bra med tanke på priset.

  • swe-496

    Medlem
    3 februari, 2009 vid 02:29

    Har för mig att Ultra är deras billigare variant medans R07 kostar en del mer men har bättre finish.

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    3 februari, 2009 vid 20:52

    @SWE 496 528478 wrote:

    Har för mig att Ultra är deras billigare variant medans R07 kostar en del mer men har bättre finish.

    Festligt svårt att få kontakt med fenleverantörerna. Brukar kunna vara knepigt att få prylar sålt men tror aldrig jag varit med om att det ska va så j/la omständigt att KÖPA något.

    Försöker beställa en R20 S 70 +6 genom Mattias J. Såg att du skulle ha en sån och misstänker att du är bättre påläst än mig på vad som gäller så jag plagierar helt enkelt ditt val och håller tummarna för att det är en schysst fena. + att jag e grymt trött på att jaga fensäljare.

  • bicless

    Medlem
    6 februari, 2009 vid 09:08

    Select 2009 lineup för formula är:

    R07, dyrast konstruktion, customtillverkad i kolfiber. Med denna teknik kan du välja flex på fenan och behöver inte bara jobba med godstjockleken.

    Ultra, näst mest påkostade formulafenan från Select, gjord i prepeg kolfiber, dvs lite mer klassisk konstruktionsteknologi.

    Leverantören har ännu inte hunnit lägga upp 2009:orna på hemsidan så därför än så länga lite bristfällig info. Maila gärna frågor om du har specifika så kollar jag upp dem med Select. info@surfspot.se

    Mvh

    Bicless

  • imported_mickeo

    Medlem
    6 februari, 2009 vid 09:22

    Hej här är Selects nya hemsida. http://www.select-hydrofoils.com/en/fins/
    Mvh
    Micke Ö

  • bicless

    Medlem
    6 februari, 2009 vid 09:32

    När man talar om trollen

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Byta Formulabräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.