Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dåliga NP dräkter!

  • windseeker

    Medlem
    29 juli, 2000 vid 12:06

    Har en kortärmad NP som jag kört med i två säsonger funkar kanon! Har en Gul torris som jag kört med lite längre, den verkar redan torka i gummit och är inte alls lika torr nu som den var innan. Dessa två är nog ändå de bästa jag haft. smidiga och varma. HAr kört en del innan med Sola, o´neill och faan vet allt men jag tycker nästan alla andra dräkter har lite för mycket dubbelnylon, eller blir stela i gummit fort, åtminstone förr. Vart tog Sea-wind dräkterna vägen? de dominerade ju??? Gillar inte dubbelnylon, torkar aldrig och kyler. Av samma skäl misstänker jag utan att ha provat att pro-limit och north är liknande. De är däremot jävligt snygga. Bara för at north och NP troligtvis gör de bästa seglena så behöver de ju inte vara bäst på allt, även om jag gillar min NP dräkt starkt. Men som vanligt, JAG KAN HA FEL!

  • racer

    Medlem
    30 juli, 2000 vid 09:35

    Jag saknar också Seawind, de var fulast men gummmit och kvaliteten var grymt bra.

  • paddy

    Medlem
    30 juli, 2000 vid 10:04

    Kan efter att ha sålt Pro-Limit i snart ett år nu bara säga att det är de bästa
    dräkterna på marknaden. Pro-Series och Freeride Series är dräkter tillverkade i
    titaniumsprayad 500+ neopren, den mest smidiga och strechvänligaste materialet.
    Mycket prisvärda dräkter som håller länge.

    Surfers Workshop Malmö
    0704-672844
    info@surfersworkshop.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 juli, 2000 vid 12:22

    Är ute efter en riktigt varm och tät torrdräkt som ska vara smidig att röra sig i, är osäker på på om 5 mm räcker i vinter, är en frusen sak. Funderade på NP Mps eller utan kedja men nu blir man ju väldigt osäker med tanke på alla dåliga erfarenheter folk har, kaos i huvet, Tacksam för tips!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 juli, 2000 vid 12:42

    Har precis köpt en Sola 6+5+4 mm torrdräkt. Den känns bra, det enda är att den tvärställda dragkedjan känns lite vid överarmarna när man lyfter armarna men det kan det väl vara värt bara det är varmt. Har inte provat den i vattnet än så jag kan inte uttala mig om hur den funkar i praktiken men det var äckligt varmt att prova den i affären i alla fall. NP:s dräkt var smidigare men efter allt som sagts här om dålig kvalitet så vågade jag ej köpa en sån.

  • windseeker

    Medlem
    31 juli, 2000 vid 18:01

    Som sagt Paddy, jag kan ha fel…ge mig en å testa så kanske jag ändrar uppfattning…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2000 vid 19:40

    inte vet jag om det finns Isocamp att få tag i, men jag har en 15 år gammal som aldrig sköljs och ändå är som ny

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dåliga NP dräkter!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.