• Publicerad av mbkpeter på 17 april, 2006 vid 15:46

    Så här efter 6.8-guppande i Lejet idag funderar man ju lite på sommarens resa. Tror att det bara blir en vecka (i-lands problem).
    Medelhavsområdet och V32.

    Var i Ixia för två år sedan:
    Fördel: mycket sprit, billig resa, vindsäkert i augusti
    Nackdel: inget vidare surfställe vi var på, då ialla fall. långa havsvågor. Vi var mellan Jürgens procenter och rhodos stad, mitt i Ixia. Hyrde halv-ok saker av en lokal snubbe.

    Info Bitte

    adde svarade 18 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • jeppepeppe

    Medlem
    17 april, 2006 vid 16:18

    Karpathos! Finns mycket skrivet om det på reseforumet. Bra vindstatistik!

  • dodgecurve

    Medlem
    17 april, 2006 vid 18:42

    peter, du ska med mig till el medano i början av maj. punkt slut.

  • mbkpeter

    Medlem
    17 april, 2006 vid 18:51
    DodgeCurve wrote:
    peter, du ska med mig till el medano i början av maj. punkt slut.

    …tuls tknup… Fan det går inte. Anledningar:

    1. Mycket på jobbet.
    2. Tjejen brukar kolla in på steffo ibland, så jag kan inte uttrycka mig om roxy camp.
    3. Nergrävda pengar i utrustning.
    = 4. Haka med oss ner till Rhodos eller Kos på “vindsurfingresa” i augusti istället. Eller så drar vi helt enkelt till GC då?

  • flikka

    Medlem
    17 april, 2006 vid 19:49
    mbkpeter wrote:
    DodgeCurve wrote:
    peter, du ska med mig till el medano i början av maj. punkt slut.

    …tuls tknup… Fan det går inte. Anledningar:

    1. Mycket på jobbet.
    2. Tjejen brukar kolla in på steffo ibland, så jag kan inte uttrycka mig om roxy camp.
    3. Nergrävda pengar i utrustning.
    = 4. Haka med oss ner till Rhodos eller Kos på “vindsurfingresa” i augusti istället. Eller så drar vi helt enkelt till GC då?

    klart du ska följa med honom Peter!! Och dra med dig resten av Jeri gubbarna!! jag kommer vara på tjejcampet och behöver en stor dos manligt stöd och humor om jag ska orka med att umgås med 40 chix en vecka hahaha 😉

  • dodgecurve

    Medlem
    17 april, 2006 vid 20:06

    ingen aning om jag kan dra i aug eftersom jag inte vet hur det ser ut för mig i schweiz, men jag ska lägga ner lite personlig energi i denna fråga 😉 På Kos kan jag antagligen fixa billigt boende, känner en liten snärta som ska bo där under sommaren.

    hur e det me calle och jocke då? vet du om de kan?
    Siberg som var med nere i varberg nu i lördags ska försöka ta ledigt och hänga på.

    Jag och Siberg kanske får åka själva och umgås med de 40 flickorna vilket förvisso inte låter så dumt, schysst ratio 😉 Men som alltid; the more the merrier!

  • ola_p

    Medlem
    17 april, 2006 vid 20:14

    Marocko juni/juli! 😉

  • callekuling

    Medlem
    17 april, 2006 vid 21:02
    mbkpeter wrote:
    Så här efter 6.8-guppande i Lejet idag funderar man ju lite på sommarens resa. Tror att det bara blir en vecka (i-lands problem).
    Medelhavsområdet och V32.

    Var i Ixia för två år sedan:
    Fördel: mycket sprit, billig resa, vindsäkert i augusti
    Nackdel: inget vidare surfställe vi var på, då ialla fall. långa havsvågor. Vi var mellan Jürgens procenter och rhodos stad, mitt i Ixia. Hyrde halv-ok saker av en lokal snubbe.

    Info Bitte

    Kan vi inte dra på en ren charter resa istället, typ Ayianapa, det är ju trots allt dricka som vi är bäst på =-) ?

  • inge

    Medlem
    18 april, 2006 vid 07:51

    When I say Ayia.. You say Napa..
    Ayia!!!!

    Jag hänger självklart med en vecka till Karpathos eller Kos.
    Måste läsa på lite gamla trådar om resmålen men jag tror att Karpathos är bättre om det är surf vi är ute efter. Om vi ska gå på callekulings alternativ är Kos bättre.
    Ska vi få in bägge alternativen (optimist tidsbrist) kanske Jürgens ProCenter på Rhodos är det vi ska sattsa på?

  • inge

    Medlem
    18 april, 2006 vid 08:01

    Karpathos = plattvatten och F2

    http://www.windsurfen-karpathos.com/

    Får hoppas att det finns något ställe där jag kan köra wave då ni andra fjantar runt på plattvattnet!

  • mbkpeter

    Medlem
    18 april, 2006 vid 10:41
    Inge wrote:
    Karpathos = plattvatten och F2

    http://www.windsurfen-karpathos.com/

    Får hoppas att det finns något ställe där jag kan köra wave då ni andra fjantar runt på plattvattnet!

    Njaaa, dussidussan. mmmm.

    Vill se dig i vågor. Snurra segel gör vi Sverige, vågor rider vi utomlands.
    Fast det verkar inte bli något segelsnurrande hemma, då en tattare som jag bokat klockan 18 ikväll för att definitivt köpa brädan, efter det sålde den till en annan. well… one day a big rain will come and wash the scum of the streets.

  • dodgecurve

    Medlem
    18 april, 2006 vid 18:10

    Har kollat resa till el médano nu; kommer att dra den 6e till den 18e maj. 3900 för flyg, ska kolla vad det kostar att dra ned grejjerna.

    Jocke och calle, haka på 🙂

    Emma, när ska tjejligan vara nere?

  • flikka

    Medlem
    18 april, 2006 vid 22:16
    DodgeCurve wrote:
    Har kollat resa till el médano nu; kommer att dra den 6e till den 18e maj. 3900 för flyg, ska kolla vad det kostar att dra ned grejjerna.

    Jocke och calle, haka på 🙂

    Emma, när ska tjejligan vara nere?

    var hittade du biljetter för 3900?? jag har bara hittat för 4600 som minst, för 6 dagar!!
    tjejerna kommer mellan 14-15 och stannar till 21-22 ungefär.

  • mbkpeter

    Medlem
    19 april, 2006 vid 07:17
    flikka wrote:
    DodgeCurve wrote:
    Har kollat resa till el médano nu; kommer att dra den 6e till den 18e maj. 3900 för flyg, ska kolla vad det kostar att dra ned grejjerna.

    Jocke och calle, haka på 🙂

    Emma, när ska tjejligan vara nere?

    var hittade du biljetter för 3900?? jag har bara hittat för 4600 som minst, för 6 dagar!!
    tjejerna kommer mellan 14-15 och stannar till 21-22 ungefär.

    Emma. Skall du ut och resa nu igen, bastard. Jo, vill verkligen haka med dig och x antal brudar ner i vattnet 😉
    Men, Det gaor inte. Kom med oss ner till Ayia Napa i Augusti. Blir windsurf på playstation och nattliv istället 🙂
    Nä, när kommer du ner och käkar kebebrulle med mig? Hör av er innan ni kommer till västkusten så skall vi ut och kröka tillsammans igen.

    Har anna kommit hem också? Är i behov av videokameran a la bums.

    Peter

  • dodgecurve

    Medlem
    19 april, 2006 vid 08:22
    flikka wrote:
    DodgeCurve wrote:
    Har kollat resa till el médano nu; kommer att dra den 6e till den 18e maj. 3900 för flyg, ska kolla vad det kostar att dra ned grejjerna.

    Jocke och calle, haka på 🙂

    Emma, när ska tjejligan vara nere?

    var hittade du biljetter för 3900?? jag har bara hittat för 4600 som minst, för 6 dagar!!
    tjejerna kommer mellan 14-15 och stannar till 21-22 ungefär.

    Gå in på klm.se, där kan du kolla vilka avgångar de har samt vilka datum som har lägst pris. Som det verkar nu så är det klm och Iberia som är billigast. Iberia hade en biljett för 3500 men passade inte mina datum. Kollade dessa priser igår och till idag har de ändrats; 4200 hos KLM.
    Jag ska kolla med dem, KLM & Iberia, idag vad det har för regler och priser för vindsurfingutrustning. Tror tyvärr att det e dyrt som fasen att ta med grejerna. Jag kommer att ha en bräda, max 20kg, och en quiverbag som jag förhoppningsvis kommer att kunna få ner under 36kg. Lyckas jag med detta så behöver det inte bli så dyrt men om inte så tar de ut vikten i guld….

  • flikka

    Medlem
    19 april, 2006 vid 09:25
    mbkpeter wrote:
    flikka wrote:
    DodgeCurve wrote:
    Har kollat resa till el médano nu; kommer att dra den 6e till den 18e maj. 3900 för flyg, ska kolla vad det kostar att dra ned grejjerna.

    Jocke och calle, haka på 🙂

    Emma, när ska tjejligan vara nere?

    var hittade du biljetter för 3900?? jag har bara hittat för 4600 som minst, för 6 dagar!!
    tjejerna kommer mellan 14-15 och stannar till 21-22 ungefär.

    Emma. Skall du ut och resa nu igen, bastard. Jo, vill verkligen haka med dig och x antal brudar ner i vattnet 😉
    Men, Det gaor inte. Kom med oss ner till Ayia Napa i Augusti. Blir windsurf på playstation och nattliv istället 🙂
    Nä, när kommer du ner och käkar kebebrulle med mig? Hör av er innan ni kommer till västkusten så skall vi ut och kröka tillsammans igen.

    Har anna kommit hem också? Är i behov av videokameran a la bums.

    Peter

    Ja, Anna kom hem igår kväll.
    Men det blir väl fortfarande Jeri i höst för din del med trots resa i augusti??? Jag måste dit igen, är dock lite förbaskad över att pwa lagt Sylt (sep/okt) tävlingen mitt i min planerade resa aug-dec 🙂
    Jao, kebabrulle, västkustsurf och några bärs. Får nog bli det snart alltså. Hoppas det kommer in lite kulingvindar snart, då kör jag garanterat över!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.