• När Var Hur?

    Publicerad av freddiesson på 20 juli, 2011 vid 10:03

    Hej!

    Ny på forumet och ny inom kitesurfing.

    När, var och hur hittar jag Er?

    Jag har endast 2 lektioners erfarenhet och är väldigt osäker på väldigt mycket. Behöver nog lite hjälp med launch å så.. Och kanske någon vänlig själ som kan slänga ett öga åt mitt håll lite då och då.

    Jag utgår från Ystad men just nu spelar “vad som är närmast” ingen som helst roll. Bara jag får komma ut! Jag hittar kartor över spots och läser av väderrapporten hjälpligt men är, som sagt, väldigt osäker.

    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!

    -Freddie

    ursuspolaris svarade 12 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • rrd_z

    Medlem
    20 juli, 2011 vid 13:05
    Freddiesson;662827 wrote:
    Hej!

    Ny på forumet och ny inom kitesurfing.

    När, var och hur hittar jag Er?

    Jag har endast 2 lektioners erfarenhet och är väldigt osäker på väldigt mycket. Behöver nog lite hjälp med launch å så.. Och kanske någon vänlig själ som kan slänga ett öga åt mitt håll lite då och då.

    Jag utgår från Ystad men just nu spelar “vad som är närmast” ingen som helst roll. Bara jag får komma ut! Jag hittar kartor över spots och läser av väderrapporten hjälpligt men är, som sagt, väldigt osäker.

    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!

    -Freddie

    Hittar du en spot där de är folk så kommer de nog inte vara något problem med att få hjälp att launcha och ser någon att du har problem så lär du få hjälp !!

  • pjoter

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 20:37

    blåser det någon form av västligt är det inte fel att åka till habo ljung, lomma. Där är det alltid folk som kan hjälpa till. Sen är det en grymt bra spot att lära sig på också.

  • freddiesson

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 22:23

    Där var jag idag! Kanonställe! Fler sådana?

  • henric

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 09:40

    Om inte avståndet spelar någon roll så har du JP-håla i Lundåkrabukten. Också ett grymt ställe att lära sig på.

  • freddiesson

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 12:36
    Henric;663032 wrote:
    Om inte avståndet spelar någon roll så har du JP-håla i Lundåkrabukten. Också ett grymt ställe att lära sig på.

    Strålande! Tackar! Ska definitivt kollas upp. 🙂

  • henric

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 06:52

    JP funkar bra på SV till NV. Avfarten mot Bjuv från E6 om du kommer söderifrån, direkt vänster i rondellen och ner mot vattnet. Parkera på parkeringen eller snyggt vid sidan av vägen. Sedan får du gå 500m ner till stranden.
    Rakt ut från stranden ca: 150-200 meter finns ett cementrör som i bland ligger under vattenytan. Detta var märkt av en boj tidigare men den har nog slitit sig i vintras.

    Surfa på!

  • freddiesson

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 09:38

    JP, SV till NV noterat! Minimum m/s för att Ni ska ge Er ut?

    Visst ska jag surfa på! (så fort jag lär mig komma upp på den hala, jäkla brädan.. haha!)

  • ursuspolaris

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 19:45

    Är det 6 m/s eller mer kommer du inte att vara ensam. I morgon kommer det nog att vara ganska fullt både i Habo och Lundåkra. Kitare brukar vara ett hjälpsamt släkte och du ska säkert inte ha några större problem med att få hjälp.

    När jag var nybörjare bad jag ganska ofta någon att hjälpa till att kolla att jag hade riggat riktigt, och det fanns alltid mycket hjälp att få på stranden…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.