Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

  • borje

    Medlem
    30 november, 2007 vid 07:10

    @SWE 514 431507 wrote:

    Jag tycker Steffo – Forumet fungerar utmärkt som det är. Dvs inget behov för ett separat Longboard Forum alltså – om nu min åsikt har något värde (?)

    Tack Steffo o Site-Crew för ett mycket trevligt community.

    mvh/Rikard

    En omröstning kanske vore på sin plats, men jag har inte ork att fixa en sån! Nån annan kanske har?

  • fluff

    Medlem
    30 november, 2007 vid 08:07

    Kona diskuteras överallt på alla delar av forumet. En total succé alltså! Se bifogat “bildbevis”. (Känns lite som en virtuell militärkupp)

  • ared

    Medlem
    30 november, 2007 vid 08:42

    Varför bli så upphetsad för att någon promotar Kona?
    Långbrädssegling har saknats på siten.
    Kona är en del av det.
    Jag uppskattar verkligen att någon jobbar för att långbrädsegling kommer tillbaka!!
    Bra Joakim!

    För mig är långbrädssegling “crousing” på Mälarvatten.
    Vad finns bakom närmaste ö osv
    Ställa brädan på kant och lätt skära genom vågorna ger kickar som kortbrädsseglingen inte ger.

    Jag gillar kortbrädssegling också. Långbrädan kan ju inte ge det som kortbrädan ger i fartupplevelse.

    Vad skönt att vi hittat en så härlig sport som windsurfing!
    Den är till för alla. Därför måste det finnas många sätt att utöva den på.
    Hälsningar från Arne

  • dr-masse

    Medlem
    30 november, 2007 vid 09:29

    Kanske för att en av de som promotar Kona hårdast av samtliga är samma person som tar in brädorna i Sverige?

    Jag håller med – klart långbrädor också skall ha sin plats här på konfen. Men när inlägg som att “det är den 100% perfekta brädan i Sverige” dyker upp, då blir jag mer än skeptisk.

    Och jag förhåller mig, som alltid, tveksam till allt snack om fördelarna med att göra sporten större.

    Likhetstecknen mellan stort sport = bra sport = rolig sport gäller inte för mig i alla fall. Snarare tvärtom.

    När telemark fick sin revival i skidbackarna så fanns det säkerligen de som hävdade att “nu blir det tele för hela slanten i alla backar!”. Och resultatet? En skön blandning av folk i backarna som kör bräda, feta puderlagg, telisar, stighudsprylar och annat. Telemark är säkert kul, men inget för mig.

    Samma i vindsurfing. Jag har inget emot longboards, och har aldrig haft, men väljer andra delar av sporten. För det är nog det som jag gillar mest inom vindsurfing – alternativen och möjligheten att utvecklas på flera olika sätt.

    Fan. Jag hade lovat mig själv att inte skriva i de här trådarna, för jag tycker att det har gått alldeles för långt och att konfen är rätt trist på grund av sådana här inlägg just nu.

    Mer inspiration, stoke, bilder, filmer och tips. Mindre pryldebatt, blocket-favoriter och vinterträiga inlägg. Kan man önska sig det, månne?

  • carl-r

    Medlem
    30 november, 2007 vid 13:36

    @dr Masse 431621 wrote:

    Mer inspiration, stoke, bilder, filmer och tips. Mindre pryldebatt, blocket-favoriter och vinterträiga inlägg. Kan man önska sig det, månne?

    Tror tyvärr inte det med den abstinensnivå som just nu ligger som ett tungt novemberregn över konfen.

  • jps

    Medlem
    30 november, 2007 vid 15:19

    Avsevärt varmare väder eller, mera troligt, snö och is så att det kan bli lite vinteraction är det som krävs för att få lite mer matnyttiga och läsvärda trådar tror jag.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.