Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prisvärt till surfarnas paradisö

  • tim-eriksson

    Medlem
    22 september, 2008 vid 14:53

    De ger inget prisexempel till isla?…

    Som jag uppfattat är det relativt dyrt att åka dit, billigt att vara där.. Och det är plattvatten som gäller? Det sista förstör ju litegrann om man vill vara där 2-3 månader tyvär 🙁 Söker efter ett paradis att göra säsong/vara längre tid på billigt

  • fastforward

    Medlem
    22 september, 2008 vid 15:12

    Det verkar som om de kommit fram till att det är billigt att leva på Isla – no shit liksom…

    Edit: Eller förresten, risken finns att det lär bli en del shit för de som drar dit trots allt 😉

  • flikka

    Medlem
    22 september, 2008 vid 15:54

    @Tim.Eriksson 501640 wrote:

    De ger inget prisexempel till isla?…

    Som jag uppfattat är det relativt dyrt att åka dit, billigt att vara där.. Och det är plattvatten som gäller? Det sista förstör ju litegrann om man vill vara där 2-3 månader tyvär 🙁 Söker efter ett paradis att göra säsong/vara längre tid på billigt

    stämmer bra att det oftast kostar en del (ca 10.000) för flygresan men billigt att leva där. men sedan det började flygas charter dit går det att få tag i riktigt billiga resor emellanåt på sista minuten. “Richards far o flyg” lyckades få tag i flygbiljetter för bara några tusenlappar för två veckor.

    nej, inget vidare bra ställe att åka till i 2-3 månader, garanterad ö-sjuka! och då menar jag inte magsjukan som drabbade mer eller mindre alla turister där förra året utan tristess för att det inte finns alltför mycket att göra när det inte blåser. grymt ställe och lagom med grejer att göra för en semester på 2-4 veckor, men inte mer!

  • douglas-l

    Medlem
    22 september, 2008 vid 17:21

    ….utanför Playa el Yaque i söder syns oftast flera hundra trekantiga vindsurfarsegel och nästan lika många skärmflygare…

    Järnkoll som vanligt 😀

  • tim-eriksson

    Medlem
    22 september, 2008 vid 18:13
    flikka;501659 wrote:
    stämmer bra att det oftast kostar en del (ca 10.000) för flygresan men billigt att leva där. men sedan det började flygas charter dit går det att få tag i riktigt billiga resor emellanåt på sista minuten. “Richards far o flyg” lyckades få tag i flygbiljetter för bara några tusenlappar för två veckor.

    nej, inget vidare bra ställe att åka till i 2-3 månader, garanterad ö-sjuka! och då menar jag inte magsjukan som drabbade mer eller mindre alla turister där förra året utan tristess för att det inte finns alltför mycket att göra när det inte blåser. grymt ställe och lagom med grejer att göra för en semester på 2-4 veckor, men inte mer!

    Då stryker vi den ön från listan… Rekommendationer annars? Pozzo? Brasilien någonstans kanske?… Annars fungerar väll alltid någon Grekisk ö, bra festliv och det blåser hyffsat… Borde man ju överleva några månader :)?

  • flikka

    Medlem
    22 september, 2008 vid 18:26

    @Tim.Eriksson 501707 wrote:

    Då stryker vi den ön från listan… Rekommendationer annars? Pozzo? Brasilien någonstans kanske?… Annars fungerar väll alltid någon Grekisk ö, bra festliv och det blåser hyffsat… Borde man ju överleva några månader :)?

    hmm, jag börjar väl bli gammal o kräsen och måste ha lite vågor emellanåt om jag inte ska få ösjuka. men av de platser jag besökt är det nog bara i Jeri (Brasilien) och Maui som jag skulle stå ut 2-3 månader utan att göra något annat än o surfa.

  • tim-eriksson

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:15
    flikka;501712 wrote:
    hmm, jag börjar väl bli gammal o kräsen och måste ha lite vågor emellanåt om jag inte ska få ösjuka. men av de platser jag besökt är det nog bara i Jeri (Brasilien) och Maui som jag skulle stå ut 2-3 månader utan att göra något annat än o surfa.

    Då blir det Jeri eller Maui. Å vågor vill jag definitivt ha…
    Om min överslagskalkyl är rätt så är det billigare att göra 2-3 månader i Jeri än Maui. Men ska kolla upp det litegrann… Om jeri är som i filmen committed så är det defintivt ett alternativ 🙂
    Sjukt taggad på en w-surf säsong… Vintersäsongen får vänta ett år till.

    Men… Nu är jag i Sverige, +10 grader, regn och ev lite vind så är det bara att glatt hoppa vattnet med 5 mm och rubbet…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Prisvärt till surfarnas paradisö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.