Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Steffo Video Awards 2006 – Nomineringar

  • johnjrambo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:21

    ah lägg ner nu, sådant här kan vi skippa tycker jag.

    “bäst” / “sämst” film..vem fasen bryr sig? vet inte om ni som gjort rullarna tycker det här är en grej som ni gläjds åt men min personliga åsikt är att alla hemmagjorda rullar rockar rumpa, bra som “dåliga”..det skall va för skoj skull o inte nån “tävling” som du nu nästan trycker in det i.
    Det finns 100 olika filmer, alla är bra på sitt sett..ingen röstning här på “bäst” film korar nån vinnare enligt mig..det visar bara den delade smaken sins emellan…därför kan du likaväl starta en röstning på vem som gillar freestyle bäst, vem som gillar vågor o vem som gillar speed.

  • dr-masse

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:23

    Jo, en pinne till Rambo där. Men samtidigt kan det ju vara ett sätt att lyfta fram fina rullar som folk kanske missat? Jag förundras gång på gång hur bra många av filmerna på sistone har varit. Och KUL att kolla på!

  • johnjrambo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:34

    jojo, filmerna har helt klart fått en annan standard, o är oftast grymt bra klippta o gjorda tack vare ett manus vissa lägger upp, som resulterar i en film som ger en mer “riktig” film kännsla.

    Det är ett(dåligt) sett att få fram filmer,(som folk kanske missat), men det är ett desto “bättre” sett att gömma andra filmer som folk defenetivt kommer missa tack vare att denna tråden vill ta fram dem “bättre” filmerna.

    Tänker inte fördjupa mig i denna tråden, men det är vad jag tycker.
    Så ingen röst från Rambo.

  • steffo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 19:23

    Som dr Masse säger så är tanken att lyfta fram filmer som kanske har dykt upp i en tråd för att sedan försvinna och det ligger säkert filmer på någon server som få känner till.

  • davo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 20:12

    Jag tycker Steffos initiativ är kanon!
    Visst, det är bra att lyfta fram filmer som inte gjort så mkt väsen av sig i nån tråd och som är värda lite mer uppskattning. Men själv skulle jag tyckt det var skitkul att få cred för nån film man jobbat arslet av sig, som man kan känna sig lite stolt över.

    Varför vara så svenska och politiskt korrekta. Jag ger gärna svinmycket cred till den som gjort en fet jävla pangrulle under 2006.
    Vi kan väl gå medelvägen, inte säga vinnare (även om han/hon är det) utan mer i form av en extra dunk i ryggen o en försiktig applåd som ett tecken på den uppskattning vi känner för att fått ta del av det som producerats.
    Nivån har som Masse och många andra säger HELT KLART höjts det senaste året/n, vilket jag tycker är jävligt inspirerande!
    I år är det min tur att leverera! =)

    /David

    – som letar efter ett svart/silver Simmer Vision -06 4,2 och en RDM 370-400 (gärna Powerex) till detta i bra skick till bra pris.

  • herodude

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 20:22

    tycker med det är en grymm ide, körde något liknande förra året? det var king med feta rullar jag missat.. spec. under sommarn när jag inte var så aktiv tycker absolut vi ska lobba in mer nomineringar här, fast krävs mycket för att slå “another shitty day in africa”..:D

  • Oregistrerade

    Gäst
    16 januari, 2007 vid 20:37

    skitkul ideé, kanske skulle göra samma med bästa bild, många fina foton här också! Appropå film borde man väl ha två klasser, långfilm och kortfilm..mäktigt och göra långfilm, jag har klippt ihop några minuter film o vet hur lång tid detta kan ta!

  • mbkpeter

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 21:29

    Jo, helt ok initiativ, det finns ju hur mö bra som helst. Men det viktigaste, det behövs att göra en lista med länkar till verkligen ALLA filmer som gjorts under året.
    tipps om en grym svensk skejtrulle : http://www.youtube.com/watch?v=PmcKPgw23MY

  • steffo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 22:00
    mbkpeter;360263 wrote:
    Jo, helt ok initiativ, det finns ju hur mö bra som helst. Men det viktigaste, det behövs att göra en lista med länkar till verkligen ALLA filmer som gjorts under året.
    tipps om en grym svensk skejtrulle : http://www.youtube.com/watch?v=PmcKPgw23MY

    TIPS!
    Det bra att lägga upp en LÄNK till filmer i “Länkar/Filmer”, filmen behöver nödvändigtvis inte laddas upp, det gäller även youtube filmer. Har filmen rätt format så spelas den upp direkt.

  • philippos

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 22:01

    Näää Rambo nu tycker jag du får tänka om. Skulle intresset för att göra film avta pga en “tävling” där man röstar fram årets rulle?! Knappast troligt enligt mig. Bland det bästa som finns med att göra film och lägga ut den på nätet är ju alla sköna kommentarer man får efteråt. Jag tror snarare att det skulle inspirera folk till att göra fler och bättre produktioner.

    Jag tycker också att Steffos idé är klockren. Lyft fram alla årets produktioner och samla länkarna i en och samma tråd så att det blir lätt att se dem alla. Förmodligen har man missat fler än vad man tror. Skapa lite olika klasser och gärna en för bästa stillbild. Alla dessa förslag är ju kanon.

    Kanske borde någon ta tag i det här ordentligt och styra en röstningsprocedur där det kostar en liten slant att rösta så att man kan få fram lite sköna priser som typ en packe dv-band eller en fin vandringspokal. Eller ännu bättre, dra in en sponsor! Då kanske förstapris bli en schysst videokamera.

    Fattar inte vad som är så coolt med att ogilla seriösa och konkreta idéer. Många verkar härleda detta märkliga resonemang till att vindsurfing handlar om soul. Haa ha ni är bara för fega. Soul handlar väl just om softa ner på imagen och att verkligen stå för någonting.

    När jag ändå är i skrivandets stund vill jag passa på att nominera en av mina egna filmer:
    Kross of Torö (finns även under filmer på kulingvarning.nu)
    Enligt vår statistik på kulingvarning så har den tankats hem nästan lika många gånger som “Another shitty day in Africa”.

    Over and out
    / Filip

  • bergelin

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 23:28

    @mbkpeter 360263 wrote:

    Jo, helt ok initiativ, det finns ju hur mö bra som helst. Men det viktigaste, det behövs att göra en lista med länkar till verkligen ALLA filmer som gjorts under året.
    tipps om en grym svensk skejtrulle : http://www.youtube.com/watch?v=PmcKPgw23MY

    Riktigt snygg, framförallt är ju klippningen sanslöst bra. Samt att killen som gör manuals är någon typ av mästare..

    // Erik

  • edorf

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 23:36

    Grymm idé med Steffo Video Awards.. detta är något som kan få folk att dela med sig av sina egna amöterfilmer. och dessutom få folk att börja våga göra egna filmer.. tummen upp för detta !

  • johnjrambo

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:30

    “Fattar inte vad som är så coolt med att ogilla seriösa och konkreta idéer. Många verkar härleda detta märkliga resonemang till att vindsurfing handlar om soul. Haa ha ni är bara för fega. Soul handlar väl just om softa ner på imagen och att verkligen stå för någonting”

    Det är ju det jag gör, står för nånting..om jag skall följa ditt “råd” :”Näää Rambo nu tycker jag du får tänka om”
    så gör jag därimot inte det.

    Acceptera att vi är olika, jag förtydligade att det var min personliga åsikt..o ingen röst av mig kommer..
    E det nått jag inte står för? händer sällan.

  • wind-lover

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:46

    Rolig ide steffo!
    Jag är själv helt säkert på att jag missat något och det tror jag andra också har gjort.
    Som sagt tar det lång tid att klippa ihop filmer och sen att man delar med sig med dom till andra ska helt klart uppskattas! och berömmas tycker jag!
    Jag har sett många bra filmer detta året och dom har verkligen varit jätte bra!

    Kross of Torö 😀 den är jätte bra Filip!
    bland annat

  • philippos

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 12:36

    Klart att jag respekterar din personliga åsikt men det kan jag göra samtidigt som jag argumenterar för min egen. Diskussion u know!

    Egentligen så syftade jag inte speciellt på dig när jag skrev detta och just den delen av inlägget kanske helt enkelt hör till en annan diskussion. Detta var mer bara något jag kom att tänka på i skrivandets stund. Ett synsätt eller ett slags agerande som jag tycker känns ganska typiskt för personer som ofta sitter på två stolar samtidigt. Detta är dock inte fack jag skulle placera Rambomannen i. Tycker att du brukar stå för din sak (oftast ganska högljutt) ;-D

    Hursomhelst så finner jag ditt argument till varför “folk defenetivt kommer missa filmer tack vare denna tråden” väldigt oklart och här får du gärna förtydliga dig. Det var detta som jag var mest kritisk mot i ditt inlägg och det var här jag tyckte att du borde tänka om (Observera att jag precis som du även poängterade att detta var min personliga åsikt!)

    Diskutera mera!
    / Filip

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Steffo Video Awards 2006 – Nomineringar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.