• Trasig mast

Publicerad av eric-larsson på 24 augusti, 2009 vid 14:28

Tjena!
    För ungefär en timma sedan skulle jag ut i apelviken för att surfa lite i lätt vind.
    Jag fick ett mega stort utbrott när min förlängare fastnade i masten och jag slog sönder botten på masten. Så därför undrar jag om det inte finns något sätt att laga den? 🙂

eric-larsson svarade 15 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • junksurf

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 14:38

Hur lång up är den paj?
    Om 5-10 cm kapa av den.

• eric-larsson

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 15:15
    Junksurf;569770 wrote:
    Hur lång up är den paj?
    Om 5-10 cm kapa av den.

Max 5 cm. men nu kommer det värsta fram, jag hade vänt den åt fel håll pga. att det inte hade sett rätt ut när jag riggade. Tror jag inte fick i masten riktigt i toppen 🙁 Så jag riggade om och den sidan som ska va i mitten (på nedre masthalvan) sprack ca. 4-5 cm. Men tack för tipset ska kolla på masten och se om det går att kapa 🙂 Tänkte på det förrut men så glömde jag av det.

• windmiller

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 17:41
    Eric Larsson;569783 wrote:
    Max 5 cm. men nu kommer det värsta fram, jag hade vänt den åt fel håll pga. att det inte hade sett rätt ut när jag riggade. Tror jag inte fick i masten riktigt i toppen 🙁 Så jag riggade om och den sidan som ska va i mitten (på nedre masthalvan) sprack ca. 4-5 cm. Men tack för tipset ska kolla på masten och se om det går att kapa 🙂 Tänkte på det förrut men så glömde jag av det.

Det här va intressant, vadå vänt åt fel håll?? :confused2::crazy::confused2::crazy:

• zucko

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 18:47

vadå har master en fram och baksida? så att böjen blir fel om man råkar snurra på den?

• eric-larsson

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:31
    Windmiller;569791 wrote:
    Det här va intressant, vadå vänt åt fel håll?? :confused2::crazy::confused2::crazy:

Tvinga mig inte att berätta hela historian :p
    Hoppas denna tråd blir glömd på konfen och det var inte jag som skrev den.
    P.S. Jag vände på botten av masten inte på hela

• eric-larsson

Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:32

Har förresten fixat det nu med en hel del hjälp.

• dr-masse

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:08

Mmmm, jag tycker mig känna doften av en felvänd underdel till en RDM mast här… den förlängaren satt nog hårt och fint… eller?

• eric-larsson

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 20:25
    dr Masse;569962 wrote:
    Mmmm, jag tycker mig känna doften av en felvänd underdel till en RDM mast här… den förlängaren satt nog hårt och fint… eller?

Helt rätt där 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.