• Trasig mast

    Publicerad av eric-larsson på 24 augusti, 2009 vid 14:28

    Tjena!
    För ungefär en timma sedan skulle jag ut i apelviken för att surfa lite i lätt vind.
    Jag fick ett mega stort utbrott när min förlängare fastnade i masten och jag slog sönder botten på masten. Så därför undrar jag om det inte finns något sätt att laga den? 🙂

    eric-larsson svarade 14 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • junksurf

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 14:38

    Hur lång up är den paj?
    Om 5-10 cm kapa av den.

  • eric-larsson

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 15:15
    Junksurf;569770 wrote:
    Hur lång up är den paj?
    Om 5-10 cm kapa av den.

    Max 5 cm. men nu kommer det värsta fram, jag hade vänt den åt fel håll pga. att det inte hade sett rätt ut när jag riggade. Tror jag inte fick i masten riktigt i toppen 🙁 Så jag riggade om och den sidan som ska va i mitten (på nedre masthalvan) sprack ca. 4-5 cm. Men tack för tipset ska kolla på masten och se om det går att kapa 🙂 Tänkte på det förrut men så glömde jag av det.

  • windmiller

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 17:41
    Eric Larsson;569783 wrote:
    Max 5 cm. men nu kommer det värsta fram, jag hade vänt den åt fel håll pga. att det inte hade sett rätt ut när jag riggade. Tror jag inte fick i masten riktigt i toppen 🙁 Så jag riggade om och den sidan som ska va i mitten (på nedre masthalvan) sprack ca. 4-5 cm. Men tack för tipset ska kolla på masten och se om det går att kapa 🙂 Tänkte på det förrut men så glömde jag av det.

    Det här va intressant, vadå vänt åt fel håll?? :confused2::crazy::confused2::crazy:

  • zucko

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 18:47

    vadå har master en fram och baksida? så att böjen blir fel om man råkar snurra på den?

  • eric-larsson

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:31
    Windmiller;569791 wrote:
    Det här va intressant, vadå vänt åt fel håll?? :confused2::crazy::confused2::crazy:

    Tvinga mig inte att berätta hela historian :p
    Hoppas denna tråd blir glömd på konfen och det var inte jag som skrev den.
    P.S. Jag vände på botten av masten inte på hela

  • eric-larsson

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:32

    Har förresten fixat det nu med en hel del hjälp.

  • dr-masse

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:08

    Mmmm, jag tycker mig känna doften av en felvänd underdel till en RDM mast här… den förlängaren satt nog hårt och fint… eller?

  • eric-larsson

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 20:25
    dr Masse;569962 wrote:
    Mmmm, jag tycker mig känna doften av en felvänd underdel till en RDM mast här… den förlängaren satt nog hårt och fint… eller?

    Helt rätt där 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.