• Publicerad av hella på 30 oktober, 2004 vid 16:00

    Jag kommer ha en ledig manad nasta ar och undrar vart jag ska aka om jag vill ha vind, plattvatten och varme. Nagra sjysta forslag?? Joo, det kommer vara under hosten…

    hellaker svarade 19 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • nordmark

    Medlem
    31 oktober, 2004 vid 08:09

    Tjena

    Cape cod utanför boston har det du söker, beroende på vilken sida av ön du seglar på kan du får olika slags vatten, det är någorlunda varmt i vattnet.
    Bifogar en länk som är shysst http://www.iwavesolutions.com/ccwa/ccwg/

    Ett annat ställe är Tybee Island i Geroriga utanför Savannaha, mycket vind, dock rätt stora vågor ibland men tusan så varmt i vattnet.

    hoppas det är till någon hjälp…

  • ian

    Medlem
    11 november, 2004 vid 23:42

    cape cod e naaajjjs. brukar åka till en ö söder om cape cod som heter marthas wineyard, det e rätt gött också men sjuuuukt dyrt. cape cod är rätt mycket sommarställe det med, finns feta valar o annat om du bryter benet eller så.

    annars e väl cape hatteras rätt dint också.

    nordmark, var på cape cod har du varit, lite kul att fler hittat dit.

    forresten, cape cod kommer vara sviinkallt, wink.gif

  • hella

    Medlem
    12 november, 2004 vid 13:09

    Hur finns det med uthyrning och finns det natt stalle dar det ar hyfsat langgrunt??

  • ian

    Medlem
    12 november, 2004 vid 16:25

    har inte så mycke koll på fastlandet, på marthas wineyard finns winds up, de e justea där, tror de mest har skolutrustning till uthyrning dock.

    tror iofs att florida skulle passa bättre. inte vart där men borde väl vara varmt och verkar fint plattvatten och bra vind. Dessutom e Tinho Dornellas en juste kille. bjud bara på bagles s kanske du får lite rabatt wink.gif

    spana in
    http://www.calema.com/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 november, 2004 vid 11:01

    Cape kan var kallt på hösten men på sommaren helt okej, det är ju inte meningen att man ska vara i vattnet Nordmark och Ian, när jag seglar brukar jag hålla mig ovan ytan…….

  • ian

    Medlem
    14 november, 2004 vid 12:32

    joo på sommarn är det inga problem alls, ligger ju rätt långt söder om sverige om man kollar p0å en karta, stark sol o så. iofs är vattnet fortfarande rätt kallt men det e ju shorty/shorts som gäller om man inte vill skydda sig från solen.

  • nordmark

    Medlem
    14 november, 2004 vid 15:14

    Ian
    klart att det inte är så varmt som i florida, men jag tycker att det är varmare nere i Hyannis än på öst sidan upp mot kommer inte på vad staden heter som ligger längst ut på ön.
    Men det är ju som annonym säger att man ska hålla sig på brädan. Dock tycker jag att det är bättre som du längre ner på östkusten..

  • ian

    Medlem
    14 november, 2004 vid 17:18

    jo men så som jag förstod det så handlar det om nästa månad och då spelar det väl ingen roll om det är hyannis eller provincetown, är väl rätt kallt på båda ställena?

    är väl bara florida man klarar sig undan med om man ska ha det varmt.

    beror ju iofs på hur vek man är wink.gif

  • hellaker

    Medlem
    17 november, 2004 vid 21:59

    Kolla in Outer Banks (Cape Hatteras) i NC. Det anses allmänt som ett av de bästa spotsen på östkusten. Skäms att säga det men trots att jag bor mindre än 2 timmar därifrån så har jag dock inte provat stället själv ännu, men fran surfande arbetskamrater sa vet jag att det är plenty of plattvatten på insidan. Dessutom är det ett pålitligt ‘andra’ landningställe för höstens alla orkaner smile.gif

    Temperaturmässigt så ska det inte vara några problem för en svensk viking fram till okt-nov, vi har fortfarande ca 18 i vattnet och 15-25 i luften här uppe (i Virginia Beach).

  • hella

    Medlem
    20 november, 2004 vid 23:50

    Japp, Cape Hatteras far det bli. Vet du hur pass vindsakert det ar i mitten av april samt under juni/juli??

  • ian

    Medlem
    21 november, 2004 vid 15:06

    också hört att det ska vara grymmaste stället som finns mer eller mindre. vet någon om det är där de börjar få problem med att bebyggelse på en närliggande ö skapar mycket terk´mik så att vinden blir kass eller blandar jag ihop det med något annat ställe?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2004 vid 18:09

    kolla på hatteras på kartan så ser du att det knappast är problem med några öar med hotell som förstör termiken. du kan windsurfa/kitea och surfa på en sträcka av ca 12 mil…

    mycket fint ställe.

  • hellaker

    Medlem
    22 november, 2004 vid 01:05

    Var och host (sept-okt allra bast) ar mycket vindsakrare an sommaren, sa du ska nog ga pa april i sa fall. Da ar problemet att vattnet kanske inte hunnit bli varmt. Vattentempen har styrs till storsta delen av nar golfstrommen bestammer sig for att ta en nordligare riktnig, vilket sker runt… april…

    Pa iWindsurf finns all realtids- och historisk data du kan onska dig, (men allt ar inte tillgangligt for icke medlemmar)

    Det finns ingen anledning att oroa sig for bebyggelsen, det ar mest enfamiljs beach houses dar nere.

    Ha’t sa kul!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.