• Publicerad av proddan på 3 juni, 2010 vid 16:22

    Tja

    Hur mycket brukar det väga för er när ni reser med kitebag (135cm) +2kites+bräda+sele?

    Kläder och annat i handbagaget

    Sticker iväg imorn till Egypten och har ej någon våg hemma 🙁

    proddan svarade 14 år sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • sourra

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 17:59

    Låter som en typisk 20 kg-packning.

  • valentin

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 18:04

    va spelar det för roll va det väger ? man åker på en betalning för att man har utrutningen med sig , vad den e läser man på flygbolgets hemsida. det e alltså inte vikt relaterat.
    Vikt kanske 10 – 15 kg

  • sourra

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 18:14

    Det brukar finnas en gräns som går vid 15kg och en som går vid 30.

  • valentin

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 18:17

    jo men den e för bagage inte för special bagage den anmäler man bara i förtid till flygbolaget o betalar en avgift.

  • sourra

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 18:23

    Det är kanske olika beroende på med vilka man flyger med men i stort sett alla svenska chartbolag har det upplägg som finns på den här sidan:

    http://www.fritidsresor.se/36665/braattveta/Bagage-vikt-specialbagage-mm/

    (Klicka på “Bagage Vikt- & Pristabell”)

  • cosmo

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 19:52

    Var precis nere med Apollo.. vi hade stora väskor men höll oss under 20 kg och det var ingen som ens lyfte ett ögonbryn även om det fick gå som specialbaggage.

    Hade en väska med 2 brädor (utan fittings) och två kites (varav en foil) i en Mystic-väska med hjul och den var på lite över 19kg så du borde klara dig bra.

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 21:49

    Dont get busted with a midget in your bag like I did.. lots of explaining to do, its not worthit…

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • larappa

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 22:28

    Och bli inte av med kvittot på betalningen av kitebagaget till hemresan! Har du otur så har de ingen koll på ditt extrabagage…hände mig i Hurghada, sån tur det var hittade jag kvittot efter 10 min svettigt letande i mina väskor..

  • proddan

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 23:38

    Gött mos grabbar… har aldrdig åket med SAS/Apollo innan med kitebag så jag antar att det blir ok 🙂 Kläder and shit packat i vakum typ ,med silvertape för att hålla hanbagage måttet! 🙂 skickar rapport lördag natt innan jag lyfter från Gardemoen

    /Good winds

  • sourra

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 19:22
    Larappa;615286 wrote:
    Och bli inte av med kvittot på betalningen av kitebagaget till hemresan! Har du otur så har de ingen koll på ditt extrabagage…hände mig i Hurghada, sån tur det var hittade jag kvittot efter 10 min svettigt letande i mina väskor..

    Hehe, men i Hurghada så är det ju bara att hala fram lite bakshish så gäller varken viktgränser eller köer. 20 spänn för 40 kg var det senast.

  • proddan

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 19:33

    Sååå efter ett par Heniken i blodet för 15kr så ger jag Dahab 9 av 10 i betyg!!! körde 2 timmar i lagunen /pallade inte mer efter lång dag) och det jag och en ryss EPIC surf med 9an under dagen blåser som fan nu också på kvällen!! En övervikt på 23kg stor eloge till oversize personalen på Gardemoen som skrattade när jag frågade hur mycket jag skulle betala!!!

    Bor för 750kr för två veckor på red sea relax inkl frukost !!!!! ! Sinnes sköna människor på plats redan kär i stället helt fantastiskt!!! gratis wifi etc..Rent o snyggt. massa dykarfolk från UK som man kan snacka med.UNDERBART ställe!! rekomenderar STARKT!!!!!

    Imorn blir det 30+knop inte många kiteare på plats enligt surfcentren så vi blir max 3 pers EPIC som att kitea i en uppvärm pol

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.