Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆ Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 08:33

    Igår skulle det blåsa 9/14 i flera timmar SV på Dalarö men gjorde det inte iaf efter kl 15.30. Kanske 9-10 m/s i byar grund vinden kanske mellan 6-7. Hade med mig bara 105 lt bräda då riggade 6.9 som var störst jag hade. Fick en timme planing sen var rätt trött pga ner jag hamnade i le var svårt att stå på bräda och balansera.

    Att stå och balansera på liten volym, i snurriga vindar ömsom på ömsom av, kan tära rejält på krafterna. Om man ofta kör i dessa förhållanden (för att komma ut till bättre vindar) så brukar runt +130 l vara ett riktmärke för en som väger runt 80 pannor. Redan -120 l kan bli betydligt jobbigare och surfingen mister sin charm. Om man måste höjda i extrem lättvind, låt säga för att komma 500 meter högre upp i vind, så funkar brädor typ AHD FF 140 l väldigt bra.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆ Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.