Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf VAL AV SEGELSTORLEK Svara på: VAL AV SEGELSTORLEK

  • mrquality

    Medlem
    22 november, 2021 vid 19:23

    Jag som nybörjare har tänkt använda en freestyle segel 5.5 som är också lite starkare en freeride segel och kommer att blir en lagom storlek för mig som väger 93 kg. Har hittat en äldre modell av mårdboard som borde vara stabilare i hög fart men lite svårare vid jipp jämför brädor med 4 medars. Men som sagt aldrig testat så har inte höga förväntningar, vill bara glida fram och tillbaka i 20 knop typ.

    Här min bräda🤗

    Vad är en mårdboard? Eller är det en longboard? Jag har en gammal longboard skateboard, kan den funka om man byter hjulen mot medar?

    En Mårdboard är en custom is bräda som Henrik Mård S414 uppfann. Han är en av snabbaste is speed åkare tydligen. Min modell är en modell från 2013, kontaktade honom för att veta lite mera info och just nu ser bara fra emot testa brädan. Jag läste flera gammal tråd här på Surfzone under is vindsurfing och finns det lite info och bilder men forum är inte lika stort som vanligt vindsurfing. Här lite info om Mårdboard:
    https://boardtests.com/tag/mardboard/

    Svara på: VAL AV SEGELSTORLEK

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf VAL AV SEGELSTORLEK Svara på: VAL AV SEGELSTORLEK

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.