Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

  • challgren

    Medlem
    24 maj, 2023 vid 09:06

    Konferens och annat idag så rökt för vattenkontakt!

  • sundheden

    Medlem
    24 maj, 2023 vid 10:15

    Det ser lite blekt ut närmaste dagarna men tror fredag kan bjuda på nordlig foil eller stora segel på Stora Värtan och en fin västvind på söndag! Isf siktar jag på Fågelöudde (ska dock på 40-årsfest etc. på lördag)

    .

  • joonaska

    Medlem
    24 maj, 2023 vid 14:06

    Kan det bli något senare idag på Stora Värtan?

  • sundheden

    Medlem
    24 maj, 2023 vid 15:07

    Eventuell sjöbris bör ske mellan 12:30 – 16:00 cirka men SMHI säger att det ska öka mellan ca. 17-21 men hålla sig kring NNV, så vill man foila ikväll tror jag Trälhavet/Breviksbadet Åkersberga blir bättre!

    Just nu är det foilvindar i bästa fall!

    http://vivadisplay.sjofartsverket.se/#/station/62
    http://vivadisplay.sjofartsverket.se/#/station/194

  • joonaska

    Medlem
    24 maj, 2023 vid 16:07

    Hmm, måste skaffa foil alltså? 🙂
    Provar kanske Stora Värtan ändå, får se✌️

  • smurfolle

    Medlem
    27 maj, 2023 vid 12:38

    Är det nån som ska till Kärringviken idag/ikväll? Eller Fituna?

  • sailortrash

    Medlem
    28 maj, 2023 vid 08:57

    Fin fin surf på Trälis igår. Börjar bli lite crowd på vattnet oxå. 4 windfoilare, 4 wingare och en kitare på twintip (!). SO 4-9 som vred mot S 6-12 sen eftermiddag kväll. Riktigt bra suef blev det!

  • sundheden

    Medlem
    29 maj, 2023 vid 10:11

    Igår på eftermiddagen levererade även Fudde, viktigt att vinden ligger i rätt riktning där!
    Vi var säkerligen uppåt 20 pers på vattnet, en foil-kite och några wing-foil, Mackan med foil-freestyle i vanlig ordning!

    Testade mitt nya 7.0 och fick riktigt bra skjuts i byarna, kunde lika gärna kört med 6.0 men som vanligt är det mycket hål i vinden så blev bra med 7.0 ändå!
    Funkade bra till min Kode 105 men skulle behöva en längre fena än min bakåtsvepta freewave 30cm.

    fudde20230528

  • irieman

    Medlem
    29 maj, 2023 vid 10:23

    Hann bara med en kortis igår men blev en bra session vid Björkviks Brygga. Bra drag på vinden! Körde foil och min nya 5.6:a (Foil Freek), funkade kanon!

  • mrquality

    Medlem
    2 juni, 2023 vid 10:11

    Missade Fituna förra helgen, såg att det var bra drag i vinden. Iaf jag kör A.W. idag fredag på Näsa äng, blir säkert foil men få hoppad att mätare visar bättre siffror än SMHI då kanske kan köra 7.8 och fena ✊️

  • mrquality

    Medlem
    3 juni, 2023 vid 06:46

    Inte epic men det gick att foila fram till att vinden dog igår. På plats var vi 5 pers. I helgen ser inte så bra ut vind mässigt, jag kolla på mätare i e.m. och hoppas på lite vind någonstans.

  • sailortrash

    Medlem
    4 juni, 2023 vid 17:01

    Hälsningar från Haga park, ett par sthlmare här
    Igår 5.5, idag 4.7, imorrn kanske foil
    Öland levererar!

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    4 juni, 2023 vid 18:31

    Kul att hänga lite med @surfmad

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    4 juni, 2023 vid 21:27

    Idag blev det Björkudden, blåste från NO på morgonen till SO på e.m. som var ännu bättre vind.
    Imorgon blir Dalarö

  • surfmad

    Medlem
    4 juni, 2023 vid 22:50

    Hagas prognos var toppen, 2 fina dagar och 2 fina kvar på denna långhelg. Träffade på Sailortrash, som inspirerade mig med tråden om vindfoil. Trodde att vindsurfing är slut för mig nu när man börjat m foil, men fina dagar här på Haga får mig att tänka om.

Sida 7 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.