Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

  • sundheden

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 10:16

    Idag funkar Dalarö, Fituna samt Torö för er som är lediga!

    .

  • rad

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 10:46

    Hmm, kanske får rota fram prylarna, blir det vind nog för 6.0 och 92l fsw i k-viken? Har inte tillgång till Fituna bommen ännu

  • mrquality

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 19:50

    Super bra drag med 6.9 på Dalarö idag. Körde för första gg. fena pä min nya bräda idag. Massa med surfare på plats, varmt och skönt

  • sailortrash

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 20:09

    “Hagas prognos var toppen, 2 fina dagar och 2 fina kvar på denna långhelg. Träffade på Sailortrash, som inspirerade mig med tråden om vindfoil. Trodde att vindsurfing är slut för mig nu när man börjat m foil, men fina dagar här på Haga får mig att tänka om.

    Ha ha, ja det var fett bra spec söndag, bra mkt mer drag än vad det såg ut som på videon!

    Även @hanlar (aka södertäljemannen) var där och jibba runt

    Foil är grymt – men 4.7, fena och bump’n’jump vill man ju inte banga på än!

  • daniel_bing

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 21:44

    Tog med stora prylarna och åkte till Björkvik för säsongspremiär (sen jag vet). Väl framme blåste det satan, de som var ute körde 5,0-5,5. Snopet! Men bet ihop och åkte faktiskt hem och hämtade nya prylar. Så väl tillbaka igen först vid 17 blev det i alla fall knappt två timmar med 6,0 och 95 bräda i finfin kombo. Toppen!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    5 juni, 2023 vid 23:11

    Kom också ut till bryggan med för stora prylar. Drog till Mjölkudden istället. Var lite byigt närmast land men kanon med 7.8 längre ut. Fick 1.5 tim.

  • sundheden

    Medlem
    7 juni, 2023 vid 14:18

    Så i måndags lyckades jag smita från jobbet… alla chefer borta och inga kunder hörde av sig och se på fan… Jorden snurrar fortfarande utan min expertis!!!

    När jag kom dit så gick många ur vattnet men tyckte det såg lovande ut och riggade 6.0, precis när jag är klar lägger en stor jvla lastpråm till där vi går ut så valde att gå längst ut på piren och hoppa i där! Blev ett par timmars planing med jagande av byar sista timman.
    Blev rätt snabbt nöjd med mina jippar efter ett par sjukt sköna i hög fart så fokuserade på slag istället och har börjat få till styrbord bättre och slipar på carve-tacks på babord, tacksamt att träna vid det platta vid vassen!

    För dom som var vakna och kanske bor lite närmare så blev det utdelning även på nationaldagen vid Fituna! Rena rama lekstugan för dom som var på plats men det var inget som syntes i prognosen tyvärr!

  • isaac

    Medlem
    7 juni, 2023 vid 19:58

    Gålö borde funka imorgon. Jag åker dit vid lunchtid om prognosen står sig

    Attachment Image
  • daniel_bing

    Medlem
    8 juni, 2023 vid 12:06

    “Gålö borde funka imorgon. Jag åker dit vid lunchtid om prognosen står sig

    Hur ser det ut? Funderar på att ansluta.

  • isaac

    Medlem
    8 juni, 2023 vid 20:40

    Kanske inte episkt men blev rätt bra på Gålö några timmar mitt på dagen. 6-7 vindsurfare på plats. Jag körde 5.9 och Freeride.

    Daniel: såg inte din fråga förrän jag kom hem.

    • Detta svar ändrades 10 månader, 2 veckor sedan av  isaac.
  • daniel_bing

    Medlem
    9 juni, 2023 vid 11:51

    “Kanske inte episkt men blev rätt bra på Gålö några timmar mitt på dagen. 6-7 vindsurfare på plats. Jag körde 5.9 och Freeride.

    Daniel: såg inte din fråga förrän jag kom hem.”

    Det är cool, jag var där och vände, men kom lagom till att det dojjade 😛

  • mrquality

    Medlem
    12 juni, 2023 vid 21:49

    Idag blev det några fina och långa flygande repor i Fituna, imorgon repris A.W. Hoppas på sjöbris

  • mrquality

    Medlem
    14 juni, 2023 vid 14:42

    Högtryck gör saker svarare när det gäller sjöbris, ch just nu tror är väldigt svårt för Fituna . Blev ändå en helt ok a.w. det blåste mest långt ut på vatten på Fituna.
    Lättviktare planade med 6.5 mitt på dagen när det blåste mest, men när jag kom det var bara foil som funkade

  • mrquality

    Medlem
    18 juni, 2023 vid 10:27

    Igår blev Fudde. Sjöbris kom och folk som planade riggade 8.5, 7.9, 7.1. Jag började med foil och 6.9, sen byte till fena. Super varm i vatten och i luften

  • sailortrash

    Medlem
    16 juli, 2023 vid 14:07

    Finns det någon sthlms surfare kvar i sthlm som tror på dalarö mindre än 5.6 imorrn?

Sida 8 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.