Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    16 juli, 2023 vid 15:27

    “Finns det någon sthlms surfare kvar i sthlm som tror på dalarö mindre än 5.6 imorrn?”

    Tänkte testa Björkvik i morgon men proggen hotar ju med regnskurar på e-m och det brukar ju vara en garanti för dåliga förhållanden.

  • steffo

    Medlem
    16 juli, 2023 vid 15:34

    Men det brukar vara bra innan skuren kommer 😀.
    Dalarö brukar kunna leverera när det ser ut så här.

  • sailortrash

    Medlem
    16 juli, 2023 vid 19:47

    Dalarö är den end spot i sthlm kag skulle kalla ”vindsäker” (på sydväst, har ej gästat fituna), men då vid rejäl prognoser…

    Smhi får avgöra vid morgonkaffet…

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    16 juli, 2023 vid 20:06

    “Dalarö är den end spot i sthlm kag skulle kalla ”vindsäker” (på sydväst, har ej gästat fituna), men då vid rejäl prognoser…

    Smhi får avgöra vid morgonkaffet…”

    Ha, ha! Du får byta namn. Dalarömannen!🤙

  • sailortrash

    Medlem
    17 juli, 2023 vid 21:32

    Vart local beach för mig, antar att dalarö var skapligt? Blev foil med 4.7, riktig foilstyle session med snurrar och duck gybes och annat kul!
    Bra med folk!

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    22 juli, 2023 vid 08:33

    Fösta dagen på semestern! 🥳

    Det ser ut att bli fin vind på Dalarö!
    Räknar med 6.0 och 105 men hoppas på att Dalarö överraskar med 5.3!

    .

  • sailortrash

    Medlem
    26 juli, 2023 vid 19:54

    Plötsligts händer det! Sailortrash lämnar local beach och gästar Dalarö! 5 min i bomkörning kom vinden och det blev iallafall 2 h med fullt tryck i (överriggad) 5.5 och foil. Tror jag gjorde 30 försök på downwind och upwind 360, skukt låg hit rate fortfarande. Förvisso omöjligt att plana igenom dessa på fena, men inte enkelt på foil…

    Dalarö får därmed fortsätta i toppen som ”lägst risk för bomkörning” även 2023.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    29 juli, 2023 vid 18:39

    Idag vart en fin men byig dag på Trälis. Byar uppåt 11-12, men stundvis 2 m/s
    Bättrase på sig allteftersom dock, vart 3 foil och en vindsurfare på plats!

  • vindslurfa

    Medlem
    5 augusti, 2023 vid 16:33

    Var ska man ta sig imorgon med den nordostliga vinden? Funderar på Björkviken eller Stavsnäs

  • sundheden

    Medlem
    7 augusti, 2023 vid 09:40

    Tänkte bara dela med mig av en skön bild!
    2 augusti så var det fin vind i länet men jag stod och vägde mellan Kapellskär, Dalarö och Fituna och det verkade som vi som valde Fituna drog det längsta strået då det blåste upp till fin 5.3 + 105 freewave för mig, 5.7 för andra.
    Mot slutet av dagen hade det lätt gått att segla med 4.7 och min lilla Pyro 87 men de låg hemma då jag trodde det skulle blåsa max 6.0 på fjärden!

    Magisk dag! Snygg min va? 😅

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    7 augusti, 2023 vid 20:22

    Jag tänker köra A.W. på Näsaäng imorgon. Hoppas ser flera på plats🤙

  • robertj

    Medlem
    8 augusti, 2023 vid 17:08

    En av årets bästa dagar på trälhavet. Körde kl 13-16 innan värsta stormen. Ca 8-11, ökade stadigt. På slutet, byar uppåt 13, tvingades stå vid mastfoten för att inte foila ur. Nu visar viva 18 i byarna för den som har små grejer.

  • mrquality

    Medlem
    26 augusti, 2023 vid 20:49

    Idag var vi minst 30 pers på Fågelöudde, en mix av vindsurfing, windfoil och wing foil. Alla fick plana/foila. Blåste upp till 11 m/s I byar. Imorgon Dalarö.

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2023 vid 07:48

    Vart bra tryck på Trälis oxå. 2 vingar, 4 windfoilare och en fena. Vart säkert en hel del folk vid österskär (1 sjömil längre in i viken) men de tar sig sällan så långt upwind så man ser den. Detta är crowd vid brevik🤣.Blåste bra när jag drog vid 17.
    Som bäst lång vinden kring 8-12 enligt mätare och det stämmer nog bra, sen droppade den till foil-behagliga 4-9.

    Nordost är underskattat vid brevik, blir lite sideoff men är lätt att ta sig in ut och 100 m ut är det ofta hyffsat jämn vind. Platt blir det oxå.

    Vart rätt små foils på vattnet, själv körde jag 650/950 och flera andra som körde sub-1000 med lite storte segel. Powergybe session helt enkelt!

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    28 augusti, 2023 vid 20:36

    Igår var det dags att flyga i super lätt vind på Dalarö. Vi var 20 st på vatten 6/8med fena resten foil eller wing. I byar planade också dem som hade fena med stora slalom grejer

Sida 9 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ★ Stockholm 2023 ★

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.