Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • smurfolle

    Medlem
    1 maj, 2019 vid 18:44

    Är det nån som funderar på Kärringviken imorgon? Eller annat NV-ställe? Ser bra ut fr 14.00.. 12-19 ms från 17.00..

  • labbe

    Medlem
    1 maj, 2019 vid 21:21

    hinner antagligen inte ner till kärringviken imorgon, får se om det blir någonstans närmare Ekerö efter kl 18

  • irieman

    Medlem
    1 maj, 2019 vid 21:57

    Kärringviken blir nog kanon imorgon men tror inte jag hinner ner. Ev kan söndag bli något för ett S-SV-ställe.

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  irieman.
  • vindsokaren

    Medlem
    3 maj, 2019 vid 22:13

    Hoppas på lite foil på söndag på Dalarö
    Men vindmätaren verkar paj eller vet ni nånting om den?

  • irieman

    Medlem
    4 maj, 2019 vid 10:35

    Hoppas på lite foil på söndag på Dalarö

    Men vindmätaren verkar paj eller vet ni nånting om den?

    Funderar på samma sak, kan bli bra. Vindmätaren verkar dock inte ha fungerat på länge nu.

  • gustav1980

    Medlem
    4 maj, 2019 vid 19:55

    Jag, Stefan och Joel kör nog också Dalarö om den här prognosen håller i sig!

  • mrquality

    Medlem
    4 maj, 2019 vid 22:17

    Jag kör också Dalarö imorgon

  • vindsokaren

    Medlem
    5 maj, 2019 vid 10:46

    Nice!
    Dalarö blir det vid 13:30

  • pete

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 08:48

    Fituna verkar ha funkat igår söndag även om det tydligen inte var jättemånga där – idag måndag ser proggen ännu bättre ut. Jag planerar att sticka dit vid lunchtid; vi verkar bli några stycken iallafall. Ses där den som vill 🙂

  • smurfolle

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 11:51

    Jag kommer också till Fituna idag, där vid 13..

  • electric

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 12:38

    Jag drar också till Fituna, är där 13.30.
    /Lars

  • pete

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 19:54

    Fituna blev ju riktigt bra idag, 8.1 m/s rak syd i medel o 10.8 i byvind som bästa kvart enligt mätaren – och då får man antagligen lägga på ett par m/s ute på fjärden. 6-7 pers och 6.7 i segel (som var i största laget vid 16-tiden).

  • electric

    Medlem
    7 maj, 2019 vid 10:20

    Ja, det blev en bra säsongspremiär på Fituna! Körde 6.0, vilket var perfekt.

    Men det blev smolk i glädjebägaren efter surfet. Ty då såg jag att det under vintern har etablerats en hel lägerplats kring vår enkla sittstock: flera (fula) sittstockar i fyrkant och tre (!) eldstäder (stenar i ring där man eldat – inkl lämnat grillgaller, tomma konservburkar och lite glasbitar). Allemansrätt råder och platsen är självklart attraktiv för utflykter. Men om vår (ja, vi har markägarens tillstånd) surfplats också blir en lägerplats så riskeras även vår verksamhet. Därför kan vi inte låta det se ut som det gör utan måste riva eldplatserna (iaf de två nya, en fanns tidigare) och lägga tillbaka stenarna i naturen. (F ö är risken för brand nu stor – eldplatserna är anlagda på ren barrskogsmark, dvs mycket eldfängd!). Jag orkade inte igår efter surfen; det får bli nästa gång – eller kanske tar nån annan av oss itu med det.

    /Lars

  • jox

    Medlem
    7 maj, 2019 vid 11:49

    Funderar på att köra Dalarö och Schweizerbadet i eftermiddag. Någon som var där igår och körde? Känns som samma prognos idag ungefär… Aldrig testat det spotet innan. Är det något man bör känna till?

  • gustav1980

    Medlem
    7 maj, 2019 vid 14:01

    Vi körde där i söndags, kommer säkert att vara bra drag idag baserat på prognosen!

    Om du kollar in spotguiden så ser du att det finns två ställen att utgå ifrån.
    Lite bökigare att ta sig ut från stranden, men trevligare ställe för att rigga och byta om.
    Om du börjar utanför båtbryggorna har du fullt drag direkt men stranden utgörs av en asfaltsyta.

    Finns en stock precis intill vattenytan strax innan det blir grunt på sidan där det är vass. Stocken ligger strax utanför skylten som varnar för kabel (eller om det är ankring förbjuden).

Sida 7 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.