Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • pete

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 08:53

    Fituna kommer att bli kalasbra i eftermiddag (igen!). Jag hoppas kunna vara där vid 13-tiden. Ses! 🙂

  • jiveman

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 09:15

    Jag kör också Fituna idag. Där kring 12.

    /Claes

  • christer-b

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 10:52

    Kommer också till Fituna idag vid ca kl 13.

  • jox

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 19:58

    Var kör ni imorgon? Tänker att Skansundet kan funka på SO? Vad säger Electric om det? Du brukar ha koll på graderna 🙂

    Siktar på att ta mig ut på premiär imorgon runt 16 tiden…

  • electric

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 22:50

    Hehe – det är vanskligt att ge råd. Riktningen funkar såklart. Och vindstyrkan (enligt prognosen) kan räcka. Men jag brukar ha som regel att prognosen för (eller den aktuella) medelvinden för Skanssundet bör vara 10 m/s för att man ska vara säker på att det ska funka. Du kan väl kolla läget på dagen, och ser det bra ut (minst som prognosen är nu) och har du tid kan det ju vara värt att chansa.
    Några av oss som var på Fituna idag diskuterade om vi skulle åka dit, men det verkade inte så. (Men vem vet; vi hade ju inte koll på alla potentiella! F ö körde Bolek på Skanssundet i måndags, och kanhända (vi frågade inte) han kommer (han har ju närmare till Skanssundet än till Fituna).
    /Lars

    • Detta svar ändrades 4 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 4 år, 10 månader sedan av  electric.
  • electric

    Medlem
    8 maj, 2019 vid 23:18

    Fituna var bra idag igen! Ungefär samma förhållanden som i måndags, dvs syd 8-11 m/s (det kördes 5.7-7.0), fast vi var fler: 11 pers där. (nu ÄR säsongen igång!).

    Betr det där med “lägerplatsen”, tre eldstäder och ett antal (fula) sittstockar utöver vår egen (fina!) så är det mesta nu återställt. Håkan rev den ena eldstaden i en paus och jag tog den andra efter mitt surf. Så nu ser det ut som vanligt igen, dvs bara vår sittstock samt eldstaden framför (som egentligen också ska bort, men då är det säkert nån “turist” som bygger en ny, så den får vara).

    Jag vill f ö informera om att Stockholms Klätterklubb har lov att vara där i helgen för nåt event. Men deras bilar är hänvisade till planen norr om grusvallen (den med tallplantor) och de ska ha lapp under vindrutan om att de tillhör klätterklubben. Allt enligt överenskommelsen med oss och markägaren.

    /Lars

  • pete

    Medlem
    17 maj, 2019 vid 08:23

    Kan det vara värt att hissa storseglet på Skälåker en stund i eftermiddag? Ser ut att mulna på senare på dagen, så kanske kantboll…

  • irieman

    Medlem
    17 maj, 2019 vid 12:14

    Är sugen på att dra dit men osäkert om jag hinner. Men det blir Lilla Sand imorgon.

  • henryk

    Medlem
    17 maj, 2019 vid 15:35

    Åker mot skälåker nu …

  • labbe

    Medlem
    18 maj, 2019 vid 13:49

    Någon som är på skälåler och kan skicka rapport?

  • evert

    Medlem
    23 maj, 2019 vid 11:01

    Vad tror ni om Fituna imorgon fredag på em? Blir det någon sjöbris och när brukar den dra igång? Hur länge brukar den vara?

  • sundheden

    Medlem
    23 maj, 2019 vid 13:25

    Prognosen i sig ser bra ut för Fituna men verkar bli mulet väder, då blir det nog ingen sjöbriseffekt.

  • irieman

    Medlem
    24 maj, 2019 vid 13:13

    Tror inte jag hinner till Fituna idag tyvärr. Har funderingar på Torö eller Dalarö dock på söndag, skulle kunna bli bra.

  • mrquality

    Medlem
    24 maj, 2019 vid 22:18

    Imorgon lördag 25, var ska ni???? Kanske blir Fudde för mig

  • sailortrash

    Medlem
    25 maj, 2019 vid 10:23

    Jag testar nog Brevik imorrn förmiddag (innan lunch)

Sida 8 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.