Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • Stefan_Foil

    Medlem
    31 maj, 2020 vid 09:25

    Körde foil på Gålö. Riggade 5,0 men ändå lite stort i byarna. Konstant uppe på foilen med 730cm2 vinge. Strålande sol, varmt och mycket folk på vattnet. Kul!

  • mrquality

    Medlem
    31 maj, 2020 vid 10:47

    Jag kör Gålö idag 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    31 maj, 2020 vid 13:22

    Jag kör Gålö idag 🙂

    Borde kört Gålö idag… taskig vinkel på trälhavet

  • pete

    Medlem
    31 maj, 2020 vid 18:55

    Jag kör Gålö idag 🙂

    Borde kört Gålö idag… taskig vinkel på trälhavet

    Du missade inget episkt, mycket mindre vind på Gålö idag jämfört med igår ☺️

  • gustav1980

    Medlem
    31 maj, 2020 vid 22:50

    Körde Sticklinge halva lördagen och Näsbypark senare samma eftermiddag.
    Stark vind på båda spottarna, men hopplöst många fritidsbåtar vid Sticklinge under lunchtid.
    OK för att många inte följer väjningsreglerna, men vattnet blir så stökigt genom att farlden kommer från tre riktningar.
    Sticklinge är nog bättre som vinterspot 😉
    Näsa överraskade , NNO blev riktigt bra när man väl guppat ut från stranden. 7.8 var i överkant under lördagen.

    Gålö söndag…plågsamt att höra historierna om hur bra det var under lördagen 😉 Men solen sken och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?
    Typ mitt på fjärden.

  • mrquality

    Medlem
    1 juni, 2020 vid 07:53

    Sjöbris kom typ kl 17.30 igår på Gålö när alla hade riggat ner. Vinden var väldigt lokalt, jag själv seglade ut mot Dalarö sidan och hittade ett plats där det blåste inom 300mt och planade fram och tillbaka där. Men i allmhänt var inte bästa dag. Det var faktiskt lite tråkigt pga när jag planade med 7.7 igår hade ett perfekt trim i segel och kunde köra utan att hålla bommen nästan , tyvärr kunde inte plana mer än 300mt och vända tillbaka. Om vi har lite tur tisdag blir AW på Fituna

  • Stefan_Foil

    Medlem
    1 juni, 2020 vid 09:16

    och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?
    Typ mitt på fjärden.

    Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil😬 Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    1 juni, 2020 vid 16:23

    och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?

    Typ mitt på fjärden.

    Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

    Ah, bra med sjökortet, jag har varit på just det grundet med foil i höstas.

  • gustav1980

    Medlem
    2 juni, 2020 vid 13:43

    och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?

    Typ mitt på fjärden.

    Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

    Ah, bra med sjökortet, jag har varit på just det grundet med foil i höstas.

    Mårten vs Mårten alltså 😉

  • irieman

    Medlem
    2 juni, 2020 vid 13:53

    och jag han notera en spännande grynna som såg ut att ligga farligt nära vattenytan när jag brände över. Någon som har koll på den?

    Typ mitt på fjärden.

    Noterade oxå denna grynna när jag brände över med foil Kollade sjökort nu. Troligtvis mårtensgrund på 1 meters djup. Mittemellan ön mitt på fjärden och udden i skälåkersviken.

    Ah, bra med sjökortet, jag har varit på just det grundet med foil i höstas.

    Mårten vs Mårten alltså 😉

    Precis! 🙂

  • mrquality

    Medlem
    2 juni, 2020 vid 22:06

    Idag AW på Näsa äng, riggade 9.2 men det var en light wind AW. Gick bättre för tjejen som håller på lära sig

    Attachment Image
  • olas

    Medlem
    5 juni, 2020 vid 09:50

    Någon som åker till Fituna imorgon ?

    Ola

    Attachment Image
  • labbe

    Medlem
    5 juni, 2020 vid 09:57

    Det blir antingen Fituna eller Torö imorgon som proggen ser ut nu.
    //L

  • olas

    Medlem
    5 juni, 2020 vid 09:58

    Någon som åker till Fituna imorgon ?

    Ola

    Eller är det för lite Väst för att Fituna skall funka?

  • pete

    Medlem
    5 juni, 2020 vid 10:34

    Någon som åker till Fituna imorgon ?

    Ola

    Eller är det för lite Väst för att Fituna skall funka?

    Nej, riktningen är perfekt för Fituna lördag som det ser ut nu, för mycket väst vill man inte ha där. Det lär dock blåsa mer än i den proggen du klippte in; kan nog bli kuling både på Fituna o Torö frampå eftermiddan om det vill sig 🙂

Sida 15 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.