Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • Stefan_Foil

    Medlem
    13 juni, 2020 vid 13:31

    Gålö vart riktigt najs igår, vi körde hela dagen / kvällen. Blev sena så vi tältade där och körde Gålö idag med, bra för Andy med 7,5 men jag hade lite kämpigare 🙈

    Bra ställe som jag definitivt kommer återvända till på NO!!

    Nu drar vi med tältet mot öland och hoppas på Bläsinge. Några tips på bra NO på öland, någon?

    http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=0&WindDir=Nordost&ps=1

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • mrquality

    Medlem
    14 juni, 2020 vid 12:04

    Foilar på Näsa Äng idag

  • mr_soft

    Medlem
    14 juni, 2020 vid 16:12

    Gålö vart riktigt najs igår, vi körde hela dagen / kvällen. Blev sena så vi tältade där och körde Gålö idag med, bra för Andy med 7,5 men jag hade lite kämpigare 🙈

    Bra ställe som jag definitivt kommer återvända till på NO!!

    Nu drar vi med tältet mot öland och hoppas på Bläsinge. Några tips på bra NO på öland, någon?

    Återkoppla gärna vilket spot det blir och om det var bra. Ska själv ner om några veckor. Bra att ha alternativ och gärna info från vindsurfare. Känns som många spot på spotguide ibland passar bättre för kitesurfare.

  • vindsokaren

    Medlem
    14 juni, 2020 vid 16:58

    Igår foilade på Gålö med 6.9 , är nöjd som andra gg på foil fick några flygande repor men hade behövt 7.7 för att flyga kostant. Idag drar jag till Fudde vind/foil vi för se.

    Ge 6.9an en chans till med supercruiser ska du inte behöva större och när du blir bättre så kommer du komma igång tidigt.

  • mrquality

    Medlem
    14 juni, 2020 vid 23:04

    Igår foilade på Gålö med 6.9 , är nöjd som andra gg på foil fick några flygande repor men hade behövt 7.7 för att flyga kostant. Idag drar jag till Fudde vind/foil vi för se.

    Ge 6.9an en chans till med supercruiser ska du inte behöva större och när du blir bättre så kommer du komma igång tidigt.

    Det ska jag göra, men vill också testa köra 7.7 när det blåser lite. Mening är att kunna Foila när jag kan inte plana med 9.2(min största segel) och vanligt vindsurfing 🙂

  • ludvig_hansson

    Medlem
    20 juni, 2020 vid 18:47

    Gålö var tropiskt idag. Körde 3h med endast shorty. Stundtals överriggad med 7.5. Vilken midsommardag!🇸🇪🇸🇪☀️☀️

  • mrquality

    Medlem
    20 juni, 2020 vid 20:48

    Idag var på Fudde, tog bara 6.9.som störst men i början blåste inte så mycket även om SMHI sa att skulle blåsa upp till 15m/s, men sen kl 15.00 kom vinden 🙂

  • erik_espmark

    Medlem
    22 juni, 2020 vid 21:24

    Ni som har koll på när det är bra på Fituna, vad tror ni om tisdagen och onsdagen?
    https://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Oaxen/

  • mrquality

    Medlem
    22 juni, 2020 vid 22:09

    Ni som har koll på när det är bra på Fituna, vad tror ni om tisdagen och onsdagen?

    https://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Oaxen/

    Samma tanke jag, kollade SMHI för imorgon och visar 4/8 SSV så kanske kan bli lite Sjöbris?

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • pete

    Medlem
    23 juni, 2020 vid 09:07

    Mitt enkla tips för att kolla brisprognosen är SMHI:s hav- o kustväder timme-för-timme för Himmerfjärden (inte appen utan hemsidan); de brukar ofta kunna pricka in vinden nästan på timmen numera. Kollar man på morgonen brukar det stämma rätt bra på eftermiddagen, speciellt om det är soligt väder. För säkerhets skull ska man kolla proggen nere vid Kolguskär (Käringviken) som helst bör ligga mellan SSO-SV under samma tid. T ex idag (kl 9:00) säger de att det peakar kl 15-16 med syd 5 i medel o 10 i byarna. Då brukar mätaren visa ungefär mittemellan med lite mindre skillnad mellan medel och by, d v s cirka 6-7 m/s i medel och 8-9 m/s i byarna, vilket betyder 7-8 stadig vind ute på vattnet. Som de säger nu verkar det kunna bli bris flera dagar i rad, lite mindre i morrn, lite mer to-fr-lö.
    Åk ut o kolla om det stämmer! 🙂
    https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/hav-och-kustvader/q/Himmerfj%C3%A4rden/S%C3%B6dert%C3%A4lje/2706398#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=weather

  • mrquality

    Medlem
    23 juni, 2020 vid 09:09

    Mitt enkla tips för att kolla brisprognosen är SMHI:s hav- o kustväder timme-för-timme för Himmerfjärden (inte appen utan hemsidan); de brukar ofta kunna pricka in vinden nästan på timmen numera. Kollar man på morgonen brukar det stämma rätt bra på eftermiddagen, speciellt om det är soligt väder. För säkerhets skull ska man kolla proggen nere vid Kolguskär (Käringviken) som helst bör ligga mellan SSO-SV under samma tid. T ex idag (kl 9:00) säger de att det peakar kl 15-16 med syd 5 i medel o 10 i byarna. Då brukar mätaren visa ungefär mittemellan med lite mindre skillnad mellan medel och by, d v s cirka 6-7 m/s i medel och 8-9 m/s i byarna, vilket betyder 7-8 stadig vind ute på vattnet. Som de säger nu verkar det kunna bli bris flera dagar i rad, lite mindre i morrn, lite mer to-fr-lö.

    Åk ut o kolla om det stämmer! 🙂

    https://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/hav-och-kustvader/q/Himmerfj%C3%A4rden/S%C3%B6dert%C3%A4lje/2706398#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=weather

    Bra! Jag testar 9.2 och 128 lt. idag AW på Fituna

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • erik_espmark

    Medlem
    23 juni, 2020 vid 11:15

    Tack Pete, väldigt bra info! Jag gör ett försök vid två-tre tiden så får vi se hur det verkar stämma idag.

  • mrquality

    Medlem
    23 juni, 2020 vid 13:19

    Tack Pete, väldigt bra info! Jag gör ett försök vid två-tre tiden så får vi se hur det verkar stämma idag.

    Kan du skicka rapport när du är på plats? Tack

  • pete

    Medlem
    24 juni, 2020 vid 09:21

    Hur blev det igår på Fituna då, relativt prognosen? Jag var själv inte där, men kollar man mätaren så verkar det ha varit syd 5.8 m/s i medel o 7.5 byvind på mätaren kl 16, så kanske 1 m/s mindre än vad man skulle kunnat hoppas på. Men peak kl 19 på 8.1 m/s, intressant. Jag hoppas nog på att kunna köra på fredag, får se hur proggen utvecklar sig.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    24 juni, 2020 vid 12:04

    Hur blev det igår på Fituna då, relativt prognosen? Jag var själv inte där, men kollar man mätaren så verkar det ha varit syd 5.8 m/s i medel o 7.5 byvind på mätaren kl 16, så kanske 1 m/s mindre än vad man skulle kunnat hoppas på. Men peak kl 19 på 8.1 m/s, intressant. Jag hoppas nog på att kunna köra på fredag, får se hur proggen utvecklar sig.

    Jag tycker fortfarande att Fituna är bästa spot i Stockholm, vinden är så kostant att man kan bara hänga i kroken och nästan vila. Iaf igår jag var i vatten runt 16.30 o hade 9.2 (92kg) och fick planing men inte kostant , runt 15 var bäst då missade bästa bris. Men under planing vara en riktig “kvalitet planing”. Så där var igår:
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220689648662859&id=1585420492

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

Sida 18 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.