Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • erik_espmark

    Medlem
    24 juni, 2020 vid 17:58

    Hur blev det igår på Fituna då, relativt prognosen? Jag var själv inte där, men kollar man mätaren så verkar det ha varit syd 5.8 m/s i medel o 7.5 byvind på mätaren kl 16, så kanske 1 m/s mindre än vad man skulle kunnat hoppas på. Men peak kl 19 på 8.1 m/s, intressant. Jag hoppas nog på att kunna köra på fredag, får se hur proggen utvecklar sig.

    Prognosen stämde rätt väl! Jag kom iväg senare än jag hoppats och var på plats strax efter fyra, det flesta började rigga ned då. Det blåste i alla fall klart bättre i Fituna är i omgivningen att döma av flaggor och trädtoppar på vägen dit. Ja, det var en peak runt sju, då flöt det på riktigt fint i en kvart, annars i underkant för 7.7 och 76cm bredd. Det såg ut att vara lite bättre vind uppåt/utåt men jag svårt att ta höjd och inget tålamod att kryssa upp dit i den svaga vinden.

    Men väldigt fin kväll och väldigt varmt i vattnet (just det är kanske en begränsning för sjöbrisen dock?)
    Jag hoppas också på fredagen om jag kommer loss!

  • mrquality

    Medlem
    24 juni, 2020 vid 18:55

    Hur blev det igår på Fituna då, relativt prognosen? Jag var själv inte där, men kollar man mätaren så verkar det ha varit syd 5.8 m/s i medel o 7.5 byvind på mätaren kl 16, så kanske 1 m/s mindre än vad man skulle kunnat hoppas på. Men peak kl 19 på 8.1 m/s, intressant. Jag hoppas nog på att kunna köra på fredag, får se hur proggen utvecklar sig.

    Prognosen stämde rätt väl! Jag kom iväg senare än jag hoppats och var på plats strax efter fyra, det flesta började rigga ned då. Det blåste i alla fall klart bättre i Fituna är i omgivningen att döma av flaggor och trädtoppar på vägen dit. Ja, det var en peak runt sju, då flöt det på riktigt fint i en kvart, annars i underkant för 7.7 och 76cm bredd. Det såg ut att vara lite bättre vind uppåt/utåt men jag svårt att ta höjd och inget tålamod att kryssa upp dit i den svaga vinden.

    Men väldigt fin kväll och väldigt varmt i vattnet (just det är kanske en begränsning för sjöbrisen dock?)

    Jag hoppas också på fredagen om jag kommer loss!

    Idag hade varit perfekt , mätare visa mera vind än igår och rakt S
    https://holfuy.com/it/weather/577

    Jag testar imorgon AW på Fituna

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • daniel_bing

    Medlem
    25 juni, 2020 vid 20:39

    Tror någon på Fituna i morgon fredag?

  • electric

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 00:27

    Tror någon på Fituna i morgon fredag?

    Chans att det blir bra. Antingen “förstärkt sjöbris” – eller så tar sjöbrisen död på “grundvinden” så det bara blir “vanlig” sjöbris, vilken brukar vara lite på gränsen för vindsurf så här långt in på sommaren. Men med stora segel så …
    /Lars

  • mrquality

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 05:15

    Igår var bra på Fituna men idag ska blir bättre och äntligen med mindre segel. Vi ses på Fituna!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 08:45

    Man blir ju sugen att testa fituna idag. Har läst att det finns en bom där och man måste va medlem i klubben osv. Betalar alla medlemsavgiften eller finns det möjlighet att parkera längre bort? (Har Inga problem med att betala men kanske för sent om jag ska dit idag).

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  Stefan_Foil.
  • mrquality

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 08:50

    Man blir ju sugen att testa fituna idag. Har läst att det finns en bom där och man måste va medlem i klubben psv. Betalar alla medlemsavgiften eller finns det möjlighet att parkera längre bort?

    Alla info hittar du här:
    https://sodertornsurf.wordpress.com
    Om du ringer kanske går fortare att fixa koden.

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • electric

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 11:09

    Man blir ju sugen att testa fituna idag. Har läst att det finns en bom där och man måste va medlem i klubben psv. Betalar alla medlemsavgiften eller finns det möjlighet att parkera längre bort?

    Alla info hittar du här:

    https://sodertornsurf.wordpress.com

    Om du ringer kanske går fortare att fixa koden.

    Stefan är grejad nu … Det är hårt tryck på nya medlemmar till Södertörns surfklubb och Fituna nu! Flera nya varje dag. Vackert väder, varmt, sjöbris … . Påminner om 2018, då var det också rekordanstormning till klubben. (Faktiskt lite stressigt ibland …)
    /Lars

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  electric.

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • mattiasj

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 11:40

    Är någon på plats på Fituna? Någon med mycket Fituna erfarenhet, vad tror ni? Jag funderar på att åka dit runt 16 tiden, vad tror ni om proggen för det? 105 liter och 6,5 kvm som störst, 74 kg. Såg att det ligger på 6.8-8.6 m/s just nu.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 11:52

    Toppen att det gick att ordna så snabbt! Tack Lars 😀. Är det någon som ska dit idag? Jag drar nog dit i em oavsett vind och kollar in läget om inget annat. Det är nästan vindstilla, mycket svag sydlig eller SV vind här på Ekerö just nu. Närmaste väderstation jag hittar på smhi är i tullinge, medelvind just nu SV 4,8. Kanske räcker för foil😁

  • mattiasj

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 12:08

    Holfuy säger sydligt 7.1-8.9 m/s på Fituna just nu.
    https://holfuy.com/en/weather/577

  • daniel_bing

    Medlem
    26 juni, 2020 vid 13:44

    Jag är där om 40.

  • electric

    Medlem
    27 juni, 2020 vid 01:50

    Så blev det då ännu en dag på Fituna med många pers (minst 30 tror jag). Och det var schysst sjöbris, i början lite “förstärkt” av grundvind men som alleftersom eftermiddagen led övergick i “normal” sjöbris. Så om det först gick att köra 5.7 för somliga så krävdes det mer senare. (Själv började jag med 6.0 kl 13.30, vilket blev för lite efter nån timme. Bytte då till 6.9, vilket också blev för lite efter ytterligare en timme). Men många hade tillräcklig storlek och det var folk på vattnet till efter kl 17; ja några ända till kl 18. Superhärlig dag: hyfsad vind, varmt i luften, ljummet i vattnet, trevligt folk!
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    27 juni, 2020 vid 21:04

    Efter två kanondagar på Fituna, i fredags med både Vindsurf och Vindfoil och idag lördag med Vindfoil så funderar jag på att dra dit även imorgon söndag, verkar se bra ut från 13-14 nånting.

  • mrquality

    Medlem
    28 juni, 2020 vid 10:20

    Efter två kanondagar på Fituna, i fredags med både Vindsurf och Vindfoil och idag lördag med Vindfoil så funderar jag på att dra dit även imorgon söndag, verkar se bra ut från 13-14 nånting.

    Var samma riktning igår som idag? Vad körde du igår på Fituna?

Sida 19 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.