Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • daniel_bing

    Medlem
    2 juli, 2020 vid 17:07

    Och var blir det bäst i morgon då undrar jag som är ledig hela dagen? 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 juli, 2020 vid 18:35

    Torsdag em var fin på Horsan men blev överriggad med 8.4 men fick istället se Sund-Janne köra fina kilometerrepor med 7.0. Det var jämnare vind än vanligt med rejält uthålliga byar. Det borde varit en kalasdag för många! En o annan kanske blev kvar inpå kvällen och fick vara med på västvridet!

    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 9 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • electric

    Medlem
    2 juli, 2020 vid 22:15

    Ja, det där västvridet var intressant! Det var förutspått av SMHI men det kom en timme senare än de sagt (vad kräsen man är nuförtiden!). Eftersom det var sagt att slå om kl 16 så stack jag ganska sent till Farstanäs för att tajma in det (Farstanäs är som bäst på VSV). Väl ute på vattnet i “rätt” tid så var det visserligen rejäl vind, men från S. Ganska ok ändå, men det var ju VSV jag ville ha!. Jag fick vänta till kl 17 – och då slog det om på bara en kvart (jag har sällan varit med om ett så snabbt skifte!) och därefter var det riktigt bra med typ 10 m/s en bit in på kvällen.
    /Lars

  • electric

    Medlem
    3 juli, 2020 vid 00:58

    Reflektioner apropå “Fesbok” (som Pete kallar den): Där förs ju numera vindsurfingdiskussioner för Stockholmstrakten i allt fler grupper. Nu senast diskuteras Fituna i gruppen Lidingösurfers! Alla får göra som de vill – men jag tycker det är primitivt att man numera “måste” scanna bland annat följande grupper för att ta del av vad vi alla efterfrågar, dvs prognoser, rapporter etc: Lidingösurfers, Torö Surf (2 grupper!), Tyresö Windsurfing Club, Fituna surfspot, Ekerö Funboard Club, Österskärs Vindsurfingklubb … det finns fler (men skönt nog inte aktiva; fast jag har säkert missat nån!).

    När det finns Surfzone! (Även om man numera förutom Stockholmstråden måste kolla även Dalarö/Sandarna-tråden). De allra flesta av oss väljer ju spot baserat på väder&vind-förhållanden – och då måste ju ETT ställe att kolla på – och att skriva på! – vara det bästa! Eller?

    F ö finns ju på fesboken även gruppen Köp O Sälj Windsurfing, Utan kategorisering! Bläddra, bläddra, bläddra … Primitivt är bara förnamnet. När det finns en välordnad Köp&Sälj på Surfzone!

    /Lars

  • lars_e

    Medlem
    3 juli, 2020 vid 14:03

    Testar Närlunda runt kl16, hinner inte åka längre bort idag men bör funka med stort segel.

  • daniel_bing

    Medlem
    3 juli, 2020 vid 19:04

    Dalarö. Jäklar vad det levererade idag. Strålande sol och brutalt tryck. Började med 6.0. Bytte snabbt till 5.6. Och avslutade med 5.2. Många klarade sig finfint med både 4.7 och 4.5 😁

  • niglas

    Medlem
    3 juli, 2020 vid 20:54

    Jaa, riktigt schysst på Dalarö, vinden höll sej senare än väntat. Gick fint med 5.0 🙂

  • vinden

    Medlem
    3 juli, 2020 vid 22:01

    Första gången jag var söder om stan i Stockholmstrakten, och efter denna dag på Dalarö så kommer jag nog spana in prognosen där oftare… 😀 Kanske behöver köpa ett 4,2 eller 3,7 tills på måndag… 😉

  • robertj

    Medlem
    4 juli, 2020 vid 11:19

    Någon som har koll på hur det blåser i Brevik? 6-8 enligt findwind men avtagande. Åkte igår med liknande prognos och då gick det stundtals riktigt bra.

  • petalz

    Medlem
    4 juli, 2020 vid 23:08

    Ciao,

    Finns inte online vindmätare på dalarö längre? Min segling har legat i träda ett par år så har dålig koll:-)

    / Peter

  • sailortrash

    Medlem
    5 juli, 2020 vid 15:11

    Imorrn kan man nog segla vart som, men jag tippar att Dalarö är jackpot för mig..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2020 vid 15:41

    SÖNDAG – I södra har det som bekant blåst upp på em och ligger på ganska rak S där byarna möjligen går lite på SSO. Innerskärgården har vid 15.30 nog runt 12-13 m/s i byarna, om man ska gå på svajet i talltopparna.

  • sundheden

    Medlem
    5 juli, 2020 vid 21:39

    Nu var det sådär länge sen jag var inne på forumet igen!

    Måste säga att jag är väldigt nöjd med att ha fått in 31 surfdagar i Sverige hittills!

    Fredag 3 juli bjöd på mycket fina vindar vid Dalarö där det blev 4 timmar med 6.0 varav nästan två timmar överriggad men det fungerade bra ändå. Riktigt nöjd med flera planingsjippar, många bra hopp och övade även på stillastående framåt-rotationer… Vill göra framåtloop innan året är slut!

    Lördag 4 juli blev det Dalarö igen och ca.1½ timme med 5.3, tidvis överriggad.
    Båda dagarna med 105 liters Kode.
    Hade gått att köra idag såklart men vaknade med fet jäkla huvudvärk…

    Imorgon då… Jag siktar på DALARÖ igen men jobbar officiellt 11-17 men tänkte försöka komma iväg tidigare.
    Blir väl troligtvis 4.2-vindar + minsta brädan!

    Hoppas vi ses där!

  • sundheden

    Medlem
    5 juli, 2020 vid 21:40

    Ciao,

    Finns inte online vindmätare på dalarö längre? Min segling har legat i träda ett par år så har dålig koll:-)

    / Peter

    Nä den verkar varit död senaste halvåret, om den ens finns kvar dvs.

  • sailortrash

    Medlem
    5 juli, 2020 vid 22:00

    Nu var det sådär länge sen jag var inne på forumet igen!

    Måste säga att jag är väldigt nöjd med att ha fått in 31 surfdagar i Sverige hittills!

    Fredag 3 juli bjöd på mycket fina vindar vid Dalarö där det blev 4 timmar med 6.0 varav nästan två timmar överriggad men det fungerade bra ändå. Riktigt nöjd med flera planingsjippar, många bra hopp och övade även på stillastående framåt-rotationer… Vill göra framåtloop innan året är slut!

    Lördag 4 juli blev det Dalarö igen och ca.1½ timme med 5.3, tidvis överriggad.

    Båda dagarna med 105 liters Kode.

    Hade gått att köra idag såklart men vaknade med fet jäkla huvudvärk…

    Imorgon då… Jag siktar på DALARÖ igen men jobbar officiellt 11-17 men tänkte försöka komma iväg tidigare.

    Blir väl troligtvis 4.2-vindar + minsta brädan!

    Hoppas vi ses där!

    Ny bräda? Sist vi sågs var den röd…jag har en sådan där 95 l som jag inte hunnit köra än…

    Vad är förresten en ”stillastående ” framåtrotation?

Sida 21 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.