Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • daniel_bing

    Medlem
    6 augusti, 2020 vid 10:20

    Det funkar fint parkera på stora parkeringen lång till höger och sen gå ner i vattnet höger på sandstranden. I all fall som igår då det ändå inte är så många badare ute.

    Var parkerar o sjösätter ni på Dalarö så här års? Ingen toppenfan av Dalarö på sommaren och har inte seglat där sen i början av april o då från vändplanen. Jag var faktiskt o vände på Schweizerbadets parkering i måndags men fick omedelbart stark krupp och körde Oxnö istället. Den dagen hittade för övrigt p-lisorna ända dit ut, fick en del erfara… 🙃

    Får se hur jag gör idag, lämna gärna rapport den som är där!

  • mrquality

    Medlem
    6 augusti, 2020 vid 14:29

    Bra drag igår med 8.5 under 2 timmar på Dalarö.

  • jaerven

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 12:30

    Aha, det är vid Sättra gård, har rekat där för länge sen när jag va där med båten. Funkar nog bra även på Nord skulla jag gissa. Värt att prova nästa gång. Noterade oxå att det var lite stenigt kommer jag ihåg.

    Idag var det SV och tillräckligt för planing med stora grejer eller foil vilket jag missade, skulle kunnat smita ut en sväng men har lite material problem. Skaffade en sprillans svindyr SB foil som jag inte får dit på min JP bräda och nu pajade gängorna..

    Sättra gårds pir brukar jag lämna och hämta folk med båt vid (SL-buss nära). Har surfat från ön där vi har lantställe dit vid nåt tillfälle (Ringsö). Norr om piren går det att gå i. kullerstensbotten om jag minns rätt.
    Nordligt bör vara bäst, men det är lång fetch (typ från Bålsta) så kan bli skapliga vågor även om Fagerön ligger imellan lite. Väst bör funka bra med och även syd om man orkar ta sig en bit utanför udden i väster. Se upp om ni seglar mellan Adelsö och Fagerön, finns en hel del sten där österut…

  • robertj

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 16:39

    Dilemmat med att surfa i Sverige. Vill man ha sol, 28 grader och vindstilla eller moln, 18 grader och vind?

  • irieman

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 17:46

    Dilemmat med att surfa i Sverige. Vill man ha sol, 28 grader och vindstilla eller moln, 18 grader och vind?

    7 grader, kuling, side shore och stora vågor! 🙂

  • evert

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 17:50

    Dilemmat med att surfa i Sverige. Vill man ha sol, 28 grader och vindstilla eller moln, 18 grader och vind?

    7 grader, kuling, side shore och stora vågor! 🙂

    Då kan det även få regna lite.. 🤩

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  evert.
  • irieman

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 17:55

    Dilemmat med att surfa i Sverige. Vill man ha sol, 28 grader och vindstilla eller moln, 18 grader och vind?

    7 grader, kuling, side shore och stora vågor! 🙂

    Då kan det även få regna lite.. 🤩

    Precis!

  • robertj

    Medlem
    7 augusti, 2020 vid 20:07

    Ni har rätt. Gärna ensiffrigt i vattnet också. 20+ turkost vatten med sikt så man ser sandbottnen är såå överskattat.

  • gustav1980

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 08:10

    Tankar för den här helgen…
    Kommer Fituna att leverera idag lördag eller är det värt resan upp till Kapellskär?

    Stark nord på söndag i norra skärgården. Saknar spotguiden sådana här gånger, tips på ställe?

  • sailortrash

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 08:59

    Tankar för den här helgen…

    Kommer Fituna att leverera idag lördag eller är det värt resan upp till Kapellskär?

    Stark nord på söndag i norra skärgården. Saknar spotguiden sådana här gånger, tips på ställe?

    Finns inget uppenbart bra ställe på nord. Norr om kapellskär finns en spot, samfällighetsbadstrand men det ligger en ganska stor ö som läar (Gräddö)

    Man kan åka till Resarö/ytterby brygga och köra på trälhavet (mitt emot brevik typ), väldigt liten djup strand att gå i på, man får paddla/simma över till en lite ö, sen gå i strandkanten tills man kommer ut till öppen vind. Kan dock trycka på bra mkt mer än normalt vid nord, har kört både 4.2 och 4.7 vid nord på trälhavet

    På ljusterö finns en gammal ångbåtsbrygga som jag inte orkat testa än, kanske ända publika strandremsan på västra/östra lagnö som finns. Ser bra ut på karta (59°32’24.5″N 18°43’37.3″E)

    Annars har du bromskärs brygga på blidö

    Ljusterö och Blidö är dock bilfärja, så tar en väldig tid. Bromskär är nog riktigt bra dock, ligger öppet och fint. Bromskär låg tidigare på spotguide, kanske finns på findwind nu?

  • evert

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 09:18

    Kolla FindWind,

    Tankar för den här helgen…

    Kommer Fituna att leverera idag lördag eller är det värt resan upp till Kapellskär?

    Stark nord på söndag i norra skärgården. Saknar spotguiden sådana här gånger, tips på ställe?

    Jag tycker FindWind är toppen för att rangordna bästa spot inom tex 100 km från där man bor:

    https://www.findwind.se

    Man kan se översikt närmaste veckan. Ev kan Bromskär funka, det är mkt trevlig jipp-spot 🙂

    Svara på: ☆ Stockholm 2020 ☆

  • Stefan_Foil

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 12:53

    Ibland visar findwind för lite. Tex på Gotland sist använde jag den mycket. Visade alltid mindre än i verkligheten på Fårö te x och mer längre söderut. Just nu kollade jag och visar 4 på Kyrkfjärden Ekerö där jag är just nu. Men det blåser nog snarare 5-6 mitt på fjärden och kan kanske bli en liten sjöbriseffekt i em trots att vattnet är varmt. Körde foil igår em på Kyrkfjärden med 6,8an och flög konstant. Ser ut att bli ungefär samma vind idag. Fituna är inte så långt bort, borde va ungefär samma vind där fast jämnare. Men verkar inte va så mycket aktivitet här på forumet. Ingen som körde i Fituna igår eller ska dit nu?

  • irieman

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 18:59

    Tankar för den här helgen…

    Kommer Fituna att leverera idag lördag eller är det värt resan upp till Kapellskär?

    Stark nord på söndag i norra skärgården. Saknar spotguiden sådana här gånger, tips på ställe?

    Prova Rangsta Brygga på Nord (söder om Fituna). Har inte testat själv men det ska vara riktigt bra där. Ska testa själv så fort jag får tillfälle. Dock verkar det inte vara så mycket vind i södra imorgon?

    Annars så finns ju Bromskär.

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  irieman.
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  irieman.
  • pete

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 19:02

    Ingen bris idag på Fituna (för högt lufttryck bl a säger vissa), så varken foil eller 9.0 funkade särskilt bra. Men skönt väder, våtdräkt behövdes inte 😊

  • mr_soft

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 20:33

    Nord/nordost är svartklubben på Singö det bästa spotet anser jag. Dock för långt för mig numera.

    Hur som helst, nordost imorgon. Känns som Gålö går bort då det kommer vara hysteriskt med folk och långa köer hem…

    Jag vet inte vart jag ska köra faktiskt men bilen är packad.

Sida 32 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.