Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • gustav1980

    Medlem
    8 augusti, 2020 vid 22:04

    Hmm – jag siktar mot Bromskär – vinden tycks ligga i norra skärgården imorgon. Skaplig tidig avresa från Solna, någon mer som är på?

  • irieman

    Medlem
    9 augusti, 2020 vid 01:31

    Hmm – jag siktar mot Bromskär – vinden tycks ligga i norra skärgården imorgon. Skaplig tidig avresa från Solna, någon mer som är på?

    Hade lätt varit på om jag var hemma, men nästa gång! 👍

  • Stefan_Foil

    Medlem
    9 augusti, 2020 vid 07:45

    Ingen bris idag på Fituna (för högt lufttryck bl a säger vissa), så varken foil eller 9.0 funkade särskilt bra. Men skönt väder, våtdräkt behövdes inte 😊

    Ajdå, men bra att veta. Högtryck ger ju sjöbris men Fituna verkar mest funka på våren och försommaren. Men jag hade konstigt nog bra tryck i 7,8an med foil och 1000 vingen på Kyrkfjärden, väldigt byigt men flög ändå konstant ca 1 timme och tom nästan lite överriggad i byarna. Vinden kom efter lunch, ökade och vid 3 tiden ca 7m/s och dog helt kl 18.00, så misstänker att det är nån lokal sjöbris. Samma som dagen innan men lite mer på SO. Väldigt trångt på vattnet, har nog aldrig varit så många båtar och badande på en gång. Ja våtdräkt hade blivit svettigt, hade tillräcklig vätskebrist ändå. Blir camelback nästa gång, definitivt.

    Idag Söndag. Kappelskär levererar nordlig vind på 7-11m/s mellan 11-17.00 enligt windguru. Findwind säger 9m/s. Rävsnäs har jag hört ska va ett bra ställe vid nordligt men har aldrig testat.

    Men vet inte om jag har möjlighet att köra idag. Vi får se, chefen sover ännu.

  • sailortrash

    Medlem
    9 augusti, 2020 vid 08:30

    För mig blir det lokala spoten, funkar hyffsat på nordost iallafall med Foil

    Orkar inte åka 1.40 min enkel till bromskär…även om jag tänkte tanken igår…

  • sailortrash

    Medlem
    9 augusti, 2020 vid 14:28

    Verkar va bomkörning på g här kring trälhavet
    Vridet mot ost är här, men inte vindstyrkan…

  • gustav1980

    Medlem
    10 augusti, 2020 vid 14:00

    Hmm – jag siktar mot Bromskär – vinden tycks ligga i norra skärgården imorgon. Skaplig tidig avresa från Solna, någon mer som är på?

    Bromskär levererade med besked, i alla fall fram till lunch. Sedan misstänker jag att det kom ett litet vrid mot O och då verkar inte spotten fungera särskilt bra.

    Rejält tryck med 6.5 samtidigt som vattnet var platt och lätt seglat. Ganska smalt sund vilket gött gott för gippträningen, och i förekommande fall, vattenstarterna 🙂

    Finns ett kort videoklipp på Lidingösurfers facebook!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 augusti, 2020 vid 12:35

    TISDAG mitt på dagen. Kantboll på ostkaka i södra! Kan fungera i byarna! Möjligen foilish
    för hugade!😎

    Bom mellan 13.30 o 15.30. Jämna 4 m/s.

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • jaerven

    Medlem
    11 augusti, 2020 vid 14:15

    Onsdag em. (12/8) Dalarö ?
    Eller finns det tips på nån ännu bättre spot med den prognosticerade vinden ?

  • irieman

    Medlem
    11 augusti, 2020 vid 14:36

    Onsdag em. (12/8) Dalarö ?

    Eller finns det tips på nån ännu bättre spot med den prognosticerade vinden ?

    Nja, känns som att det är just Dalarö som kan leverera imorgon med stora segel eller foil. Även Fituna kan nog funka men dit hinner jag inte imorgon. Kanske att Fituna kan komma igång till helgen.

  • sundheden

    Medlem
    11 augusti, 2020 vid 18:23

    Jag tänkte prova Fituna imorgon onsdag.

    Attachment Image
  • Stefan_Foil

    Medlem
    12 augusti, 2020 vid 09:02

    Någon som vet om det blir någon förstärkning av sjöbris i Fituna så här års? Enligt windguru så ska det idag Onsdag em blåsa mest på Torö, och lite mindre på Dalarö och ytterligare lite mindre i Fituna och Björkvik. Men frågan är om prognosen tar hänsyn till eventuell sjöbris i Fituna?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 augusti, 2020 vid 09:52

    ONSDAG – kl 09.40 gick det från bleke till ett par m/s på SV i södra.

    Vad gäller Fituna specifikt kan nog andra uttala sig. I södra är det varmt i vattnet så här års och någon sjöbris att tala om har inte synts på veckor. Fördelen med S eller SV i grundvind är väl snarare att någon ytterst marginell antydan till sjöbris inte motverkar grundvinden.

    FIGUR 2 i nedanstående länk visas sjöbrisens vindriktning på eftermiddagen i Stockholms skärgård.

    https://www.searchmagazine.se/artiklar/sjöbris_11355.htm

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • vinden

    Medlem
    12 augusti, 2020 vid 13:02

    Åker till Dalarö å utgår från stranden. Gissar att det blir att stå å guppa… 😛 Så all/eventuell planing idag är bara ett plus i kanten 🙂

    Utvärdering:
    Klart över förväntan 🙂
    80% planing kl 15-16.
    100% planing kl 16-18. Vinden vred lite och det var full vind på den långgrunda sidan. 🙂

    Sailloft cross 6,5, 121l futura å 70 kg 🙂

    • Detta svar ändrades 3 år, 8 månader sedan av  vinden.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 augusti, 2020 vid 13:32

    Onsdag kl 13.30 ser det ok ut i södra.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    12 augusti, 2020 vid 14:35

    Vindmätaren i Fituna visar 6,9-9,2. Jag är på väg dit nu.

Sida 33 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.