Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • Stefan_Foil

    Medlem
    7 september, 2020 vid 07:41

    Läser att lördagen blev bra vind. Typiskt när jag måste jobba. Men körde igår kväll på Kyrkfjärden, Ekerö med foil. Efter några minuter kom ett åskovädrer så blev extremt överriggad i ca 20 min. Sen nästan ingenting. Sjukt brett vindregister med racefoil prylar, så blev en helt ok session ändå.

  • daniel_bing

    Medlem
    7 september, 2020 vid 08:28

    Prognosen såg för dålig ut så skippade Torö. Laddar inför tisdag i stället. Och nästa helg i blir det Varberg.

    Gör du det så lämna gärna RAPPORT 😁

    Någon som drar till Torö?

  • kallen

    Medlem
    7 september, 2020 vid 18:47

    Fågelöudde i morgon, kanske kanske.

  • karlklasen

    Medlem
    7 september, 2020 vid 21:23

    Någon som kör Torö imorgon bitti/fm? Stenstrand eller Kärringviken?

  • mrquality

    Medlem
    8 september, 2020 vid 13:10

    Jag kör AW på Fudde idag.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 september, 2020 vid 13:11

    TISDAG – I inre södra har det på fm varit ojämn vind på VSV med främst tryck i byarna. Efter kl 13.00 i solskenet ser riktningen ut att vara varierande mellan VNV och V. Styrkan varierar men byigt hursomhelst.

    Strax före kl 14 ser vinden stabilare ut och det gässar fint på fjärden!

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • mrquality

    Medlem
    8 september, 2020 vid 21:43

    Super bra AW på Fudde, körde 7.8, det var platt vatten och fixade 90% av alla mina jipp. Så idag var en Stoke day för mig. Hoppas snart kunna surfa igen. Folk körde mellan 6 och 6.5 7.2, minst 10 vindsurfare på plats.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 september, 2020 vid 16:52

    ONSDAG – Var i annat ärende en sväng förbi “Muskös Fituna”, dvs det stråk mellan Muskö och Långgarn som tar allt på S-SV och där det ofta drar på ca 2 m/s mer än mitt på Horsan. Det såg grymt fint ut i sydvinden på eftermiddagen så jag antar att riktiga Fituna måste levererat rejält idag!

    • Detta svar ändrades 3 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 september, 2020 vid 10:28

    TORSDAG I SÖDRA – Kollade fjärden strax efter 10.00 och styrkan på V motsvarar ungefär VIVA Nynäs, runt 7-11 m/s. Fint väder men aningens svalt, ca 13 grader. Läge att “jobba hemma” idag?

  • labbe

    Medlem
    10 september, 2020 vid 10:39

    kollade Närlunda vid 8 gästade hyfsat men lite mycket Nord i vinden, så bättre ut mot Älvnäs, vrider det mer mot väst så kan det bli bra, tar ev en sväng dit på lunchen, skickar rapport isåfall.

    //L

  • kallen

    Medlem
    10 september, 2020 vid 11:13

    Satsar på Fudde i dag. Kör fr 13. Kanske blir Sticklinge om det vrider mer på norr. Hoppas inte det….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 september, 2020 vid 14:27

    Horsan var inte ultimat. Vi körde 6.5 o 6.3 i håliga byar med NV-vrid på hemmaspoten. Stundtals bra klös men alldeles för ojämn vind.

  • pete

    Medlem
    10 september, 2020 vid 19:43

    Körde lite på Erstan vid Björkudden under en förlängd eftermiddagsfikapaus – funkade hyfsat. Lite för mycket väst i vinden, men det blåste på bra borta vid Älgösidan 🙂

  • cottin

    Medlem
    10 september, 2020 vid 20:01

    Jag tror jag blivit lite för lat för att sitta 45 min i bilen till Dalarö… Har någon tips på närmare Sydväst-spots om man bor i stan?

    Har någon testat exempelvis findwind.se/spot/solsidan eller går det att åka till Mjölkudden och segla ut på Baggensfjärden på SV eller är det galet?

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 september, 2020 vid 21:04

    Förr körde man väl på Görveln. Nu verkar det vara mest kitewingar som hittar dit på vintern.

Sida 41 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.