Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • robertj

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 17:00

    Österskär eller Brevik i helgen. Min säsong är egentligen slut, men har en sproilans hydrofoilbräda som måste testas.

  • irieman

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 18:19

    Österskär eller Brevik i helgen. Min säsong är egentligen slut, men har en sproilans hydrofoilbräda som måste testas.

    Säsongen slut??? Vindsurf är en året runt sport! 😉

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 10:12

    Max 6 meter vid Björkvik nu.☹

  • svartgrund

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 10:30

    Är det inte mer bortom ön med fyren?
    Det brallade ganska bra där igår – om man vill guppa dit dvs.

    Kommer ned senare / om jag hinner
    //Mats

  • grrrr

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 11:41

    Plocka fram foilen bara…

    Max 6 meter vid Björkvik nu.☹

  • electric

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 12:59

    Man blir lite desperat. Vindstyrkan är ju helt ok – men riktningen! Rak ost! Vad finns det för spots för det i Stockholmstrakten? Fudde förstås, men dit orkar jag inte åka (från Södertälje). Dessutom är väl halva Stockholm där? Näsbypark/Viggbyholm? Långt och osäkert (eller?). Björkvik? – för mycket ost verkar det som (och det är långt även dit). Men så finns ju Skanssundet! Erfarenhetsmässigt behövs kuling för att det ska funka där på O-SO, men i brist på annat så chansar jag på det. Är där från kl 14.
    /Lars

  • vinden

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 13:20

    Österskärs havsbad är perfekt för rak ost! 🙂 Vinden har haft fritt lång väg och trycks förhoppningsvis ihop längst in i viken 🙂

  • irieman

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 16:38

    Körde Fudde, och det var bra drag med foil och 7.0. Tidigare på morgonen hade det körts neråt 6.0 och freeride t o m. Får se vad det blir imorgon.

  • vinden

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 17:25

    Då låter det som det var likadant på Fudde som i Österskär… Vinden försvann tydligen vid kl 13-14 och det var inte alls enligt SMHIs prognos under eftermiddagen. :/ Håller tummarna för morgondagen! 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 19:46

    Blev en timme o.k 7.8 utanför/söder om Grönö efter lunch. Körde från bryggan vilket är bra på Ost, man kommer ut mitt på fjärden enklare än fr Lilla S.
    Hoppas på bättre drag i morgon f-m. Siktar på att vara ute vid 9.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 20:20

    Körde Fudde, och det var bra drag med foil och 7.0. Tidigare på morgonen hade det körts neråt 6.0 och freeride t o m. Får se vad det blir imorgon.

    Björkvik i morgon då?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 20:22

    Plocka fram foilen bara…

    Max 6 meter vid Björkvik nu.☹

    Ha, ha! Foil. Nä du!😅

  • svartgrund

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 20:54

    Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.
    Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

    Hur gick det för dig som stukade foten? Glömde fråga vad du hette.

    //Mats

  • electric

    Medlem
    3 oktober, 2020 vid 21:28

    Jag valde som jag sade Skanssundet. Dumt nog. Det blev total flopp. Jag VET ju av erfarenhet att det måste blåsa kuling där för att funka (på O-SO). Och det var det ju inte, iaf inte ute på fjärden. Så trots mitt 6.9 så blev det inte en enda planing. Och med samma prognos för i morgon söndag som idag så blir det inget nytt försök där för mig då.
    /Lars

  • pete

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 00:24

    Torö Stenstrand funkade ok med typ 6.5 / 105 l. Det var många stockholmare nere vid Nyköping o det lät som om det var ungefär samma vind där. Jag tror vinden låg mer söderut än i mellanskärgårn idag.

Sida 50 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.