Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 08:37

    Lilla S nu. Kör 6.3/110 men kan funka med mindre.

  • daniel_bing

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 10:37

    Kör till Lilla nu. Där kl 12.

  • robertj

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 11:25

    Bra tryck i österskär. Överriggad 7.5, 6 – 6.5 hade räckt.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 15:31

    Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.

    Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

    Hur gick det för dig som stukade foten? Glömde fråga vad du hette.

    //Mats

    Det var jag som stukade foten i Björkvik igår. Har vart och röntgat idag och fick en sån där plastpjäxa och morfin. Vet inte än om det är en vanlig stukning än. I annat fall är säsongen slut för mig tyvärr. Bra för andra att tänka på om ni kör foil. Kör med båda fötterna i stropparna eller va snabb och ryck ut framfoten vid kastfall.

    Tack Mats att du hjälpte mig med grejerna och för din omtanke!

  • svartgrund

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 17:22

    Men fan vad störigt då ;(
    Men såklart, du visade inga mes-takter direkt. Syntes att du hade ont.

    Kanske kan det bara lite tröst att du gjorde dem snyggaste foilande jippen jag sett när du vände från 1a bogen 🏄‍♀️

    Sen apropå varningen. Du var ju också jäkligt överriggad och jag såg byn’. Ingen lek.

    Krya på sig !!

    Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.

    Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

    Hur gick det för dig som stukade foten? Glömde fråga vad du hette.

    //Mats

    Det var jag som stukade foten i Björkvik igår. Har vart och röntgat idag och fick en sån där plastpjäxa och morfin. Vet inte än om det är en vanlig stukning än. I annat fall är säsongen slut för mig tyvärr. Bra för andra att tänka på om ni kör foil. Kör med båda fötterna i stropparna eller va snabb och ryck ut framfoten vid kastfall.

    Tack Mats att du hjälpte mig med grejerna och för din omtanke!

  • irieman

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 17:22

    Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.

    Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

    Hur gick det för dig som stukade foten? Glömde fråga vad du hette.

    //Mats

    Det var jag som stukade foten i Björkvik igår. Har vart och röntgat idag och fick en sån där plastpjäxa och morfin. Vet inte än om det är en vanlig stukning än. I annat fall är säsongen slut för mig tyvärr. Bra för andra att tänka på om ni kör foil. Kör med båda fötterna i stropparna eller va snabb och ryck ut framfoten vid kastfall.

    Tack Mats att du hjälpte mig med grejerna och för din omtanke!

    Aj då, trist! Hoppas det inte är nåt brutet. Kör själv med bakfoten ur ibland när jag foilar, speciellt downwind och när jag är överriggad på halvvind. Idag blev det annars freeride och 6.0 på Lilla Sand, bra tryck emellanåt!

  • daniel_bing

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 18:26

    Superkul på Björkvik idag! 6.0 i nästan tre timmar i sträck i någon slags rote-formation med min polare Gustaf. Kul!!!!

  • vinden

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 20:05

    Kappelskär gav full planing mellan kl 10-12 å körde med 93l och 4,7. Sedan lade sig vinden efter lunchpaus så jag riggade 6,5 och 121l Futura, och hann med två sträckor där jag flög som en vante på den andra/tredje sträckan! 😀
    Så jag kunde ta en till timme med 93l å 4,7 🙂

    Riktigt roliga vågor på ost! 🙂

  • gustav1980

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 21:38

    Fågelöudde levererade också. 5.7-6.5 från förmiddag fram mot 16:00, omväxlande att köra på ost och vi önskar oss mer höstvindar i den riktningen!

    Två gubbar som körde över sin förmåga, dvs kroppen rakt igenom seglen, noterades också 🙂

  • mexi_

    Medlem
    6 oktober, 2020 vid 21:21

    Blev ju en oväntat bra eftermiddag i Björkvik. Jag och @svartgrund körde 6.5/106 i 2 timmar mellan 16-18. Bra tryck i grejorna var det 🙂

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 5 månader sedan av  mexi_.
    • Detta svar ändrades 3 år, 5 månader sedan av  mexi_.
  • svartgrund

    Medlem
    6 oktober, 2020 vid 21:46

    Blev ju en oväntat bra eftermiddag i Björkvik. Jag och @svartgrund körde 6.5/106 i 2 timmar mellan 16-18. Bra tryck i grejorna var det 🙂

    Ja, jäklar vad det kom igång till slut! De sista vändorna, när du plåtade var det lite lugnare.. så jag lyckades till slut gippa ett par gånger :>

    När jag stack iväg hemåt strax före sju, så blåste det saatan! Men det var lite mörkt.

  • erike

    Medlem
    8 oktober, 2020 vid 21:13

    Det verkar bli segelbart fredag eftermiddag, nån som ska ut? Funderar på AW på Dalarö men kanske möjligen mycket väst…

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 oktober, 2020 vid 22:17

    Proggarna svänger hit och dit, jäkligt spretigt. Funderar på Stenstrand efter lunch.

  • electric

    Medlem
    8 oktober, 2020 vid 23:24

    Det blir Närlunda eller Farstanäs för mig; beror på hur mycket V resp. SV det blir. Får avgöras på på f.m. på basis av av aktuella obs-er och prognoser … (På fb har också nämnts bl a Brevik och Fudde. Det kommer säkert att vara folk överallt där det funkar på V (eller VSV) ).
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    9 oktober, 2020 vid 00:23

    Proggarna svänger hit och dit, jäkligt spretigt. Funderar på Stenstrand efter lunch.

    Moi aussi! 🤙👍

Sida 51 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2020 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.