Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • pete

    Medlem
    15 juni, 2018 vid 12:11

    Ser ut som om Dalarö (och säkert Sandarna/B-vik) kommer att funka toppen nu i em (liite tveksam till Torö dock, ser ut att bli mindre vind där? Men den som lever får se!).
    Det blir Dalarö nu!
    /Peter

  • pete

    Medlem
    15 juni, 2018 vid 19:28

    …och Dalarö levererade bra idag: sol, kring 10 m/s i medel o 12 i byarna fram till kl 16. Runt 15 surfbilar på plats. Å femsjuan satt som en smäck!

  • sailortrash

    Medlem
    15 juni, 2018 vid 19:43

    5.3 gick bra det med, säkert mindre hade funkat. Dalarö är ett säkert kort på SV

  • jaz

    Medlem
    17 juni, 2018 vid 14:03

      Ok, hur är det vid Skälåker nu? Planar man med 7.0 och 105 L bräda, 75 kg?

  • sundheden

    Medlem
    17 juni, 2018 vid 21:03

    Det har väl inte undgått någon att kommande vecka blir blåsig.
    Över 20m/s på sina håll i byvinden.

    Ska försöka ta halvdag på tisdag.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    17 juni, 2018 vid 22:58

    Kan bli Torö på Tisdag 👍

  • pete

    Medlem
    17 juni, 2018 vid 23:25

    Eftersom ingen har nämnt det än på konfen: Även Erstaviken har fått en Holfuy (stort tack TWC och Fredrik O)! Den firades idag med bra tryck några timmar kring lunchtid.

    Attachment Image
  • hessu

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 18:24

    Funkar Dalarö på västlig vind?Tänkte köra efter jobbet imorgon runt 18.00.Någon som har erfarenheter av Årsta havsbad?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 19:17

    Eftersom ingen har nämnt det än på konfen: Även Erstaviken har fått en Holfuy (stort tack TWC och Fredrik O)! Den firades idag med bra tryck några timmar kring lunchtid.

    Vet du var den sitter?

  • isaac

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 20:42

    Funkar Dalarö på västlig vind?Tänkte köra efter jobbet imorgon runt 18.00.Någon som har erfarenheter av Årsta havsbad?

    Nej, Dalarö funkar inget vidare på rak väst. Torö är bättre!

  • sailortrash

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 20:53

    Funkar Dalarö på västlig vind?Tänkte köra efter jobbet imorgon runt 18.00.Någon som har erfarenheter av Årsta havsbad?

    Dalarö är inte bra på ren väst, måste ligga lite på syd.

    För några år sedan surfade många vid Årsta, men på senare tid har det vart tyst. Spoten ser ok ut men har aldrig surfat där

  • supafly

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 22:57

    Funkar Dalarö på västlig vind?Tänkte köra efter jobbet imorgon runt 18.00.Någon som har erfarenheter av Årsta havsbad?

    Dalarö är inte bra på ren väst, måste ligga lite på syd.

    För några år sedan surfade många vid Årsta, men på senare tid har det vart tyst. Spoten ser ok ut men har aldrig surfat där

    Kan inte påstå att jag har erfarenhet av spoten, men körde där i november, det var dock andra gången jag försökte surfa i modern tid. Bor väldigt nära så jag kommer försöka igen. Sägs kunna funka på SV. För en nybörjare som jag åker jag dit på SO också så jag driver in till stranden när det skiter sig. Västlig är nog dåligt, det är förhållandevis kraftig sluttning ner mot vattnet.
    Att tänka på: fina sommardagar kan parkeringen bli full framåt tio-elvatiden.
    Det är en bit att gå från stora parkeringen men går att komma ner närmare vattnet med bil om man svänger ner några hundra meter söderut. Den lilla parkeringen där är dock bara handikapplatser, åtminstone sommartid.
    Det finns inte någon fin gräsyta att rigga på men tillräcklig plats mellan träden för att slippa göra det i sanden.
    Det är mest barnfamiljer som badar så det är sällan någon simmar någon längre bit utanför badbryggorna, gott om plats med andra ord.
    Gör ett försök. Vore trevligt att se några fler segel här.

  • supafly

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 23:01

    ^^Kanske skulle förtydliga att det var Årsta havsbad jag skrev om, inte Dalarö.

  • smurfolle

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 23:28

    Jag tänkte va på Stenstrand tidigt imorn, nån mer som ska dit? Typ 9..

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    18 juni, 2018 vid 23:46

    Jag tänkte va på Stenstrand tidigt imorn, nån mer som ska dit? Typ 9..

    Jorå! Där vid 10.30 ca.

Sida 16 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.