Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • gustav1980

    Medlem
    6 augusti, 2018 vid 12:17

    Onsdagkväll denna vecka? 🙂

  • sundheden

    Medlem
    6 augusti, 2018 vid 13:10

    Onsdagkväll denna vecka? 🙂

    Kan bli riktigt bra så som SMHI säger nu! 😀

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 augusti, 2018 vid 18:23

    MÅNDAG – Fina västbyar varvades med bara 3-4 m/s och nordvrid i södra. Hursomhelst blev det lite åka av med 2 x 7.5 och 2 x 7.0 på Horsan. Kan konstatera att Fanatic Gecko 135 l, som en av oss körde, går grymt bra i skärgårdsföhållanden. Den planar lika lätt som en bräda med lite större volym och håller planing väldigt bra.

  • sailortrash

    Medlem
    6 augusti, 2018 vid 22:29

    MÅNDAG – Fina västbyar varvades med bara 3-4 m/s och nordvrid i södra. Hursomhelst blev det lite åka av med 2 x 7.5 och 2 x 7.0 på Horsan. Kan konstatera att Fanatic Gecko 135 l, som en av oss körde, går grymt bra i skärgårdsföhållanden. Den planar lika lätt som en bräda med lite större volym och håller planing väldigt bra.

    Jo gecko planar tidigt, jag kör på en 120 l med 7.1 sol störst. Med lite fotarbete klarar den vindhål bra också, antagligen pga av bredden. Den känns rätt snabb också, men har inte lyckats pressa den ngt vidare än

  • cottin

    Medlem
    7 augusti, 2018 vid 12:07

    SSO 7-9 imorrn. Någon. Som vill testa sandarna?

  • electric

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 00:12

    Fituna ser lovande ut idag onsdag! Syd 6(14) – 8(17) på em.
    /Lars

  • gustav1980

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 08:11

    Vad tror vi om Kärringviken på Torö? Jag överväger att åka dit på eftermiddagen.

  • sundheden

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 08:31

    För er som kan, Torö ser ut att bli riktigt bra (SMHI). Själv jobbar jag så får bli en närmare spot.

  • cottin

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 09:46

    Måste man inte ha SV för att kärringviken ska fungera? Rak syd = mycket lä inne vid land?

  • gustav1980

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 10:28

    Måste man inte ha SV för att kärringviken ska fungera? Rak syd = mycket lä inne vid land?

    Nä, så vill inte jag minnas det. Googlade lite snabbt och rak Syd ska inte vara några bekymmer.

  • pete

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 11:00

    Det rullar säkert in en del kul vågor i K-viken idag men bäst är det väl på SV som sagts ovan. Jag satsar på Fituna som ser ut att bli riktigt bra frampå eftermiddan! 🙂

  • cottin

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 12:22

    Tack vare exeptionellt snabb handläggningstid av Södertörns surfklubb testar jag att göra en Fituna-premiär i eftermiddag. Vi får se om jag hittar 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 13:02

    på rak syd kan det rulla in set i k-viken, men det måste va bra tryck. på sydväst har jag aldrig sett ngt ridbart i själva viken. På sydöst bryter det bra mot örudden, då brukar det flockas vågsurfare där

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 14:01

    ONSDAG – Fram till kl 14 har det sett tunt ut i södra men Fituna borde varit bättre på S?

  • evert

    Medlem
    8 augusti, 2018 vid 15:17

    Torsdag ser ju lite sämre ut, men om prognosen håller, vad tror ni om upplägget Björkvik eller fituna på fredag och Torö innan kl 14 på lör? Ser det är mer sydväst på lör, kan vara mer värt att åka till kärringviken då? 🤔

Sida 25 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.