Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • sundheden

    Medlem
    15 september, 2018 vid 11:48

    Dalarö: Blev inget jätte-episkt surf precis. Några fina vändor med 7.5 tills vinden dog av. Kom och gick en del… mest gick.

  • irieman

    Medlem
    15 september, 2018 vid 12:20

    Är på Torö, mätte 5-7 m/s. En vindsurfare, ingen planing, och några kiteare. Provar lite Foil ev med 7.0.

  • raggarn

    Medlem
    15 september, 2018 vid 12:21

    ere inte Närlunda nu…??
    nån där…??

  • sundheden

    Medlem
    15 september, 2018 vid 12:29

    Med facit i hand… Kapellskär hade nog vart vinst idag. Sett ut så här ett par timmar på mätaren nu.

    Ps. Fläktar bra i Solna nu.

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 september, 2018 vid 16:48

    Södra bjöd på planing 30% av tiden med 7.5. Fina byar på 6-8 m/s som räckte till ungefär 500-metersrepor som bäst.

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • sailortrash

    Medlem
    15 september, 2018 vid 16:54

    Detta må va salt i såren för Stefan som var på Dalarö i gryningen, men Brevik var riktigt fint idag (fortfarande faktiskt) grund på 6 med byar säkert uppåt 10-11. Ett par segel ute, skulle tippa runt 7 hade gett konstant drag och full fart i gipparna.

    Själv flög jag lite drake med kidsen och eran varm choklad i solen

  • irieman

    Medlem
    16 september, 2018 vid 16:47

    Fågelöudde var riktigt bra idag i byarna! Dock så var det en del tokpunka och vindvrid som stökade till det men på det stora hela riktigt kul!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2018 vid 16:52

    I södra på Horsan var det ungefär som vid Fågelöudde. Mycket vrid och kortare byar än dagarna innan men stundtals mycket fint tryck i 7.5.

  • gustav1980

    Medlem
    16 september, 2018 vid 19:11

    Tycker Fågelöudde levererade riktigt bra, 2h på vattnet och inte alls mycket guppande.
    Tack till Mattias på Bromma skidsport som tog hand om min 12 år gamla Exocet i utbyte mot att jag fick köra nya Fanatic Blast. Trevligt!

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2018 vid 09:17

    jaha, nu när jobbet kommit upp i 110 km/h och förkylningarna haglar så passar det med kulingvarning 2 veckor i sträck…gissa om det blir vindstilla nästa helg när jag tänkte ta lite ledigt..

  • electric

    Medlem
    17 september, 2018 vid 11:24

    Jag drar till Närlunda nu, är där 12.30. Kanske lite chansartat men jag kan inte motstå …
    /Lars

    Rapport: Det såg inget vidare ut när jag kom till Närlunda, dessutom regn! Men det var väl bara att vänta,. Fast när det såg likadant ut efter en timme tänkte jag ge upp. Och just då kom vinden! Dessutom fick jag just då sällskap av två andra. Så facit blev 3 timmars bra surf i vind som jag tippar var 8 i medel, med säkert uppåt 12 i byarna. Chansningen gick alltså hem!
    Nu blir det en vilodag innan on-to-fr, samtliga med lovande vindprognoser. Fast då blir det nog Farstanäs eller, med tur, Fituna (fredag?)..
    /Lars

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  electric.
  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 september, 2018 vid 14:34

    MÅNDAG – Som det nu varit några dagar kommer och går vinden i södra. Om det ska bli bra surf hänger ofta på hur breda byarna är eftersom man får räkna med att det hela tiden är byigt. Val av segel och bräda blir därmed lite grannlaga. Vill man plana så mycket som möjligt, även mellan byarna, eller vill man undvika att vara överriggad och istället spara orken för att köra längre? I går, söndag, var 7.5 och stor planka perfekt men i dag drog det på så jag testade 5.5, vilket fungerade bra så länge det tutade i men man kunde nog kört upp till 6.5. Väldigt lynniga kårar med vrid när man inte var ute mitt på fjärden.

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • cottin

    Medlem
    18 september, 2018 vid 14:26

    Jag funderar lite på Dalarö imorrn eftersom det är både vind och sol…
    Undrar dock om någon gammal räv kan avgöra om det är för mycket väst i vinden för Dalarö?

    Attachment Image
  • kallen

    Medlem
    18 september, 2018 vid 16:29

    Gammal men ingen räv…
    Verkar vara för mycket väst för Dalarö och för lite för Fågelöudde?
    Om proggen inte ändras siktar jag på Brevik vid 14 img.

    Jag funderar lite på Dalarö imorrn eftersom det är både vind och sol…
    Undrar dock om någon gammal räv kan avgöra om det är för mycket väst i vinden för Dalarö?

  • electric

    Medlem
    19 september, 2018 vid 11:06

    Idag blir det Farstanäs för mig o (minst) en till. Vi är där kl 12. Vinden tycks ligga på 240-250 grader, vilket är helt ok – och så håller vi tummarna för attt vinden inte vrider upp mer än nu, ty över 250-260 grader funkar det inte bra där.

    Rapport: Jadå, det blev bra, även om vinden avtog redan vid kring kl 16. Men det blev ändå några schyssta timmar för oss tre som var där. Det kördes 5.7-6.9 (överriggad!)). Tycks bli repris i morgon torsdag, dock med ännu mer vind och under längre tid 🙂 .
    /Lars

    • Detta svar ändrades 5 år, 7 månader sedan av  electric.
Sida 36 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.