Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • evert

    Medlem
    25 september, 2018 vid 17:23

    Någon som ska ut imorgon onsdag? Jag tänkte ge mig ut på em, kan åka efter kl 12.30.

  • musmagneten

    Medlem
    26 september, 2018 vid 11:26

    Rapport från Närlunda under dagen mottages tacksamt

  • cottin

    Medlem
    27 september, 2018 vid 10:43

    Någon som funderar på Söndag? Favorit i repris av byig vind på Närlunda kanske?

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    27 september, 2018 vid 11:35

    Hoppas att det går att köra “hemma” i Björkvik på Söndag om det inte blir för mycket Väst.

  • sundheden

    Medlem
    27 september, 2018 vid 14:30

    Lyckades ta mig ut vid Fågelöudde igår onsdag innan vinden dog av helt… men innan dess…

    Vilken rörig vind… riggade 5.5 men blåste hård 4.7 i byarna, perfekt mellan, vinden vred från VSV till V och avtog lite, vinden kom tillbaks starkt och det började ÖSREGNA… blev grymt häftig dimm-effekt på vattnet men det gjorde ont som fan i ansiktet. 😄
    Vinden vred till VNV och det blev en sista suck innan det blev NV och sen var det bara att guppa hem med vatten till knäna. 😄
    Det går ju att dra rigg ändå med bara nosen ovan ytan.

    Starkt jobbat av Gustav som riggade om med tre segel för att hänga med i vändningarna.

    Ingen episk session men ändå speciell. 🤙

  • evert

    Medlem
    27 september, 2018 vid 17:49

    Kan bara hålla med, det var något magiskt med det skyfallet. Allt blev vatten, jag låg under seglet vid vattenstart och ytan var helt upplöst i en dimma. Å alla bara körde på! 😆

    Lyckades ta mig ut vid Fågelöudde igår onsdag innan vinden dog av helt… men innan dess…

    Vilken rörig vind… riggade 5.5 men blåste hård 4.7 i byarna, perfekt mellan, vinden vred från VSV till V och avtog lite, vinden kom tillbaks starkt och det började ÖSREGNA… blev grymt häftig dimm-effekt på vattnet men det gjorde ont som fan i ansiktet. 😄
    Vinden vred till VNV och det blev en sista suck innan det blev NV och sen var det bara att guppa hem med vatten till knäna. 😄
    Det går ju att dra rigg ändå med bara nosen ovan ytan.

    Starkt jobbat av Gustav som riggade om med tre segel för att hänga med i vändningarna.

    Ingen episk session men ändå speciell. 🤙

  • smurfolle

    Medlem
    28 september, 2018 vid 16:19

    Jag tänkte satsa på Kärringviken tidigt söndag morgon om proggen håller, alltså inte för mycke väst..

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    30 september, 2018 vid 10:44

    Ingen idė att åka till Björkvik. För mycket Väst☹

  • labbe

    Medlem
    30 september, 2018 vid 10:54

    Torö, klent i viken just nu, några kiteare ute med 12:or de planar men inte så mycket mer, vill se att det ökar innan jag bär ner prylarna/L

  • pete

    Medlem
    30 september, 2018 vid 11:08

    Misstänkte det, var det bättre riktning o styrka igår lördag kanske? Jag orkade inte ner till Torö igår och är rätt trött på Dalarö, så jag solokörde en stund på Oxnö (Gålö), 6.7 o fsw 105 – länge sen jag var där men det funkade fint, kan rekommenderas som alternativ. Stället klarar inte heller för mycket vsv dock.

  • kallen

    Medlem
    30 september, 2018 vid 11:34

    Skulle precis tuta iväg till Dalarö. Blir osäker. För mkt väst?

  • irieman

    Medlem
    30 september, 2018 vid 11:57

    Klent på Torö fortfarande, inväntar om det kommer någon front.

  • electric

    Medlem
    30 september, 2018 vid 12:21

    Jag drar till Farstanäs nu. Är där före 13. Vinkeln är den rätta men jag är inte helt hundra på att styrkan räcker. Men eftersom jag inte får tag i de som planerade att vara där så gissar jag att de redan (?) är ute på vattnet och kör för fullt.
    /Larss
    Rapport från dagen på Farstanäs:: Mycket riktigt var det folk både på vattnet och på land när jag kom fram, totalt 6-7 pers. Dock hade det inte varit något vidare vindstyrka; bara nån enstaka planing, så det var väntan som gällde. Och de som varit där redan sedan kl 11 orkade inte vänta längre så de gav upp och drog efter nån timme. Men jag och “5.7-mannen” (ni vet vem 🙂 ) som kommit sent hade för en gång skull nytta av det – ty efter nån timmes väntan så började det gå gäss ute på fjärden och eftersom Brandalsunmätaren då visade på typ 10(13) m/s så var det bara att snabbt rigga och ge sig ut. Och det var det värt, ty det blev jättebra surf i nära 2 timmar! Jag som körde 6.9 var till och med lite överriggad ibland (inte konstigt ty då var det 15 m/s i byarna visade det sig).
    /Lars

    • Detta svar ändrades 5 år, 6 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 5 år, 6 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 5 år, 6 månader sedan av  electric.
  • pete

    Medlem
    2 oktober, 2018 vid 18:09

    Nån som ska ut nåt imorrn förmiddag (onsdag)? Det verkar bli uppehåll från tidiga morgonen och vind fram till mitt på dagen iallafall. I och för sig nnv och ingen sommarvärme… funderade i så fall på Sandvikens brygga (Enhörna) eller Torö K-viken. Vet inte än om jobbet tillåter, men om andra sticker ut kanske man i bästa fall kan prioritera om lite…
    /Peter

    Äh, det blev inte av… Borta i helgen, så man får hoppas på nästa vecka även om det känns avlägset – kan bli sydligt med lite flyt 🙂

    • Detta svar ändrades 5 år, 6 månader sedan av  pete.
  • stoppsladd

    Medlem
    2 oktober, 2018 vid 21:13

    Tänkte segla Torö på morgonen, typ 8-10.
    /Patric

Sida 39 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.