Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • evert

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 13:01

    Vinden har dött i regnet på fituna..

  • daniel_bing

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 13:01

    Typiskt. Dalarö bättre?

  • evert

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 13:02

    Prata med Lars om bom, han är på plats!
    0735638001

  • g_l

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 16:14

    Tog en långlunch i Brevik Åkersberga. Det var VÄLDIGT byigt!
    Hade riggat 5,7 som pendlade mellan gupp och blixtsnabba toktryck i seglet.
    Skönt i alla fall att det fortfarande är varmt, både i luften och ganska varmt i vattnet.

  • electric

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 16:32

    Trots att jag kom till Fituna tidigare än jag gjort på länge, ca 10.30, så mottogs jag av 4 pers redan färdiga att ge sig ut på sina brädor med 4.2-4.9. Det var bra vind alltså; uppemot 15 m/s gissar jag. Jag hade 5.0 som minsta så det var bara att rigga det. Och när jag väl var ute på vattnet strax efter kl 11 så var jag såklart något överriggad, även om det funkade. Men gradvis så lade sig vinden lite, men bara lite, så det blev perfekt för mig. Men framåt 13-tiden så var det faktiskt slut på det roliga, till och med för den eftersläntrare som lagt på 5.8, vilket funkat en timme. Dessutom började det (dugg)regna, vilket var tvärs emot SMHIs prognos i morse. Ok, vi blev snuvade på den “klassiska Fituna-dag” som några trott på, men det var ju ändå rätt ok för oss 6 pers som var där att få uppemot två timmars bra surf i 10 grader så här års. (Men det kommer såklart fler sådana dagar!).
    /Lars

  • gustav1980

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 20:23

    Dalarö hade stark vind fram till 14:45, innan dess kämpande några av oss med 5.3-5.4 medan andra gjorde det smartare 4.7 valet. Bra dag hur som helst!
    Men veckans bästa (hittills) var ändå rak ost på Lidingö i måndags, 5.3 segling med riktigt sköna ramper växlat med hyggligt platt vatten. Synd att den prognosen dyker upp två ggr om året.

  • sundheden

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 22:17

    Glad för din skull Gustav… ledsen för min egen skull 😂

  • callevader

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 22:32

    Torös insida levererade 4.7 fram till ca kl 14 sen sen dog det ett tag men
    kom igen vid kl 15 och sen var det surf med 5,4 med en del fina vågor, tills solen gick ner.

  • evert

    Medlem
    2 november, 2018 vid 08:41

    Av rapporterna att döma var Dalarö bättre än fituna i onsdags. Så, bara att glömma allt man trodde att man visste och börja om från början.. 😜

    Eller är det undantaget som bekräftar regeln..? 🤔

    • Detta svar ändrades 5 år, 5 månader sedan av  evert.
  • pete

    Medlem
    2 november, 2018 vid 11:45

    Det var nog undantaget 🙂 Nej, men väderrapporten sa risk för regn i västra delen av länet, så regnfronten nådde väl oss på Fituna men inte lyckostarna på Dalarö!
    Fast nu verkar vi få vänta ett tag; helgen ser ut att ha klenat ur o inte mycket rött på windguru…

  • christer-b

    Medlem
    2 november, 2018 vid 20:05

    Torös insida levererade 4.7 fram till ca kl 14 sen sen dog det ett tag men

    kom igen vid kl 15 och sen var det surf med 5,4 med en del fina vågor, tills solen gick ner.

    Här kan ni se hur det var i onsdags

    https://www.youtube.com/watch?v=AK0uOLTB5Ys

    Svara på: ☆Stockholm 2018☆

  • irieman

    Medlem
    7 november, 2018 vid 22:17

    SO på söndag, Björkvik Lilla Sand?

  • supafly

    Medlem
    9 november, 2018 vid 13:12

    Jag är lite sugen på att testa Gålö-Oxnö söndag fm. Har läst mig till att det kan funka på SO men aldrig varit där och det verkar inte vara mest populära spoten. Nån som har erfarenhet av den?

  • pete

    Medlem
    9 november, 2018 vid 13:41

    Gålö/Oxnö är en underskattad pärla tycker jag, jättefin på ssv-sv. Problemet vid sso-so är att det blir onshore och att det då lyfter över de relativt höga bergsknallarna. Så inte helt klockrent enligt mig, men det funkar säkert om du tar dig ut ur bukten där man går i.
    Jag har däremot tänkt segla spoten nån gång på rak ost vilket borde funka fin-fint, men det har inte blivit av än.
    /Peter

  • irieman

    Medlem
    10 november, 2018 vid 11:49

    Björkvik, Erstaviken eller Mjölkudden är frågan. Eller finns det andra SO-ställen? Torö Stenstrand i o f s.

Sida 44 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.