Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

  • irieman

    Medlem
    30 april, 2018 vid 12:04

    Är sugen på att testa Gålö idag men det verkar inte riktigt ha kommit igång än eller? Någon som är på plats? Kan tyvärr inte köra så sent idag, måste chansa på em i så fall snarare än kväll.

  • smurfolle

    Medlem
    30 april, 2018 vid 13:57

    Nä precis, det verkar lugnare än prognosen som vanligt.. Är det nån som vet vilken mätstation som är bäst att kolla för Gålö? Kollade Skötkobben precis och där är det bara 3.7m/s..

  • sundheden

    Medlem
    30 april, 2018 vid 13:58

    Jag drar till Gålö efter jobbet, kör tills det blir mörkt. Hoppas vinden kommer igång. 🤞

  • ath

    Medlem
    30 april, 2018 vid 14:20

    Ngn på plats?

  • smurfolle

    Medlem
    30 april, 2018 vid 16:07

    Jag ger det ett försök, drar från stan nu..

  • mrquality

    Medlem
    30 april, 2018 vid 21:51

    Gålö var bra för mig idag, testade 7.8 och 8.4 och planade mycket specielltid efter kl 14.00.

  • pete

    Medlem
    5 maj, 2018 vid 19:29

    Ohoj alla övervintrade snedseglare!
    Det är väl hög tid att blåsa liv i den här tråden nu! 🙂
    Vackert väder och varmt å skönt idag, men ingen vind nånstans väl? Jag följde windlogger för södra sidan och Fituna var väl inte surfbart idag? Knappast Dalarö heller? Nynäs verkar ha haft aningens mer vind men inget att skriva på konfen om uppenbarligen.
    Man undrar om morgondagen kan ge något i storseglet för oss fojllösa – knappast, men onekligen börjar det suga i surftarmen…

  • sailortrash

    Medlem
    5 maj, 2018 vid 19:38

    Imorrn skulle ju kunna funka på dalarö, när det är så varmt så kan det blåsa upp bättre än progg

  • cottin

    Medlem
    6 maj, 2018 vid 15:17

    Lite video från Gålö från i måndags i väntan på mer vind. Körde 5.9, 120 l slalombräda och planade nästan hela tiden mellan 14-17.

    https://www.youtube.com/watch?v=CicDjYFj1-4

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 maj, 2018 vid 17:44

    Kul med en rulle från Gålå!

    Lördag 5:e maj måste varit kantboll. I södra var det runt sex m/s under eftermiddagen medan söndagen hade vind tidigt på dagen som dog under eftermiddagen. Borde inte varit någon hit för de som testade.

    • Detta svar ändrades 5 år, 11 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • pete

    Medlem
    7 maj, 2018 vid 09:50

    Jodå!
    Dalarö funkade helt ok igår för premiär med stora grejor. Speciellt om man höjdade upp mot lilla skitkobben o ut mot Dalarö; i farleden där Örnöfärjan går är det oftast ett par m/s mer och jämnare vind.
    Ser ut att vara ganska samma förhållanden idag för den som vill ut. Gissar att det är för västligt för Fituna, men vem vet – själv sitter jag i Grottekvarnen.

  • pete

    Medlem
    11 maj, 2018 vid 18:56

    Erstaviken funkade mot förmodan idag, även igår, kanske även imorrn…
    Det kördes mellan 6.5 – 8.5 och ganska stora brädor överlag i, som vanligt, trivsamt sällskap!

  • electric

    Medlem
    12 maj, 2018 vid 02:04

    Trevligt att det funkade att köra på Erstaviken! Jag chansade på Fituna, men den rådande SO-vinden dödade chansen till sjöbris. Så det blev inget. Frågan är om det kan bli sjöbris nu idag lördag? Tveksamt eftersom SO-en tycks hålla i sig. Men om den är tillräckligt svag så kanske … Men det får visa sig!
    /Lars

  • cottin

    Medlem
    14 maj, 2018 vid 15:38

    3-dagars på Gålö närmar sig

    Attachment Image
  • evert

    Medlem
    14 maj, 2018 vid 19:35

    Om prognosen håller i sig är jag på fredag och lördag!

    Funkar Gålö lika bra som Torö på nordliga vindar?

Sida 6 av 50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆Stockholm 2018☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.