Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • svartgrund

    Medlem
    14 september, 2022 vid 09:46

    Ja va epic i Björkvik. Hade bara med foil och borde haft mindre än 3,6. Funkade ok att surfa vågor nära land men mest överlevnad längre ut.

    Ha ha! Du var ju låångt ute på havet och körde!
    Grymt!

  • sundheden

    Medlem
    15 september, 2022 vid 11:05

    Det blev riktigt bra tryck i vinden även vid Kapellskär i tisdags!
    Jag körde med 4.2 och 87 l och Axel med 4.7 och 99 l!

    Det var bara vi två på plats fram till hellregnet vid 16-16:30 då en till vindsurfare dök upp och en kajtare!
    Var tidvis överriggad med 4.2 och det väldigt stökiga choppet gör det svårseglat men bjöds på en hel del fina hoppramper! Efter 16:30 blev vinden extremt byig då det var 17-18 i byarna och kändes som den stod still mellan!

    Mest nöjd med att jag satte ett par slag på 87an!

    Vinden låg runt SSO

  • karlklasen

    Medlem
    16 september, 2022 vid 15:07

    Någon som tror på Rullsand imorgon fm?

  • pete

    Medlem
    16 september, 2022 vid 17:56

    Respekt Stefan! Jag jobbar också med slagen på småbrädorna; sätter bergis 10 fullfartsjippar på varje slag men en dag ska jag nita dit slagen också 😁

  • sundheden

    Medlem
    21 september, 2022 vid 10:45

    Respekt Stefan! Jag jobbar också med slagen på småbrädorna; sätter bergis 10 fullfartsjippar på varje slag men en dag ska jag nita dit slagen också

    Då är det du som ska ha respekt! Det är 10ggr fler än vad jag sätter!

  • mrquality

    Medlem
    23 september, 2022 vid 15:32

    I måndags testade för första gången Rangsta brygga, det var full fart med 7.8 och mellan bräda. Kom upp över 26 knopp, så hade kunnat använda även 6.5 segel utan problem. Det var jag och Stefan som körde wing med hög fart aspect foil. Det var roligt och spot fungerar bra på NV. Ville skriva i forumet men verkade inte fungera i måndags forumet. Nu ser klent ut med vinden i helgen. Hoppas kunna köra 1 timme på Dalaro efter jobbet på måndag.

    Attachment Image
  • Stefan_Foil

    Medlem
    25 september, 2022 vid 12:44

    I måndags testade för första gången Rangsta brygga, det var full fart med 7.8 och mellan bräda. Kom upp över 26 knopp, så hade kunnat använda även 6.5 segel utan problem. Det var jag och Stefan som körde wing med hög fart aspect foil. Det var roligt och spot fungerar bra på NV. Ville skriva i forumet men verkade inte fungera i måndags forumet. Nu ser klent ut med vinden i helgen. Hoppas kunna köra 1 timme på Dalaro efter jobbet på måndag.

    26 knop är ju riktigt bra då det var en hel del chop. Är inte riktigt där än med vinge märkte jag, går läskigt snabbt med 925 cm2 men du drog ifrån ändå. 4 kvm vinge funkade bra och tidvis stort så det motsvarar 3,6 med freestyle vindfoil, vilket motsvarar 6,5 freeride vindsurf med fena eller 7,8 race om man är stark nog.

    Får se vad det blir imorron, nu har det gått en hel vecka utan surf…Dalarö ser ut att ha mer vind än Torö och Björkvik men borde väl inte skilja så mycket egentligen?

  • Stefan_Foil

    Medlem
    25 september, 2022 vid 13:00

    Surfzone strular ibland, sidan laddar långsamt eller går inte att öppna

  • daniel_bing

    Medlem
    25 september, 2022 vid 18:01

    Jag kör Lilla S i morgon från 12.

  • kallen

    Medlem
    28 september, 2022 vid 09:15

    Tror minsann det blir Fudde i dag 😀

  • Stefan_Foil

    Medlem
    28 september, 2022 vid 13:19

    åker till fudde

  • mrquality

    Medlem
    28 september, 2022 vid 17:48

    Full gas på Fudde idag, blev en fin Ostkaka och kallbad till slut efter surf. Tog med mig bara ett segel 6.9 så det var bara att köra! Trevlig att se så många på vatten fortfarande :>]

  • Stefan_Foil

    Medlem
    28 september, 2022 vid 17:57

    Full gas på Fudde idag, blev en fin Ostkaka och kallbad till slut efter surf. Tog med mig bara ett segel 6.9 så det var bara att köra! Trevlig att se så många på vatten fortfarande :>]

    Såg dig på vattnet! För mig blev det en kanon foil freestyle session, 4,4 och avslutade med 3,6. Flög dock ur vid alla 360 försök då jag var för “överriggad” men kul ändå.

  • irieman

    Medlem
    28 september, 2022 vid 20:53

    Kan bli mumsigt på Torö på lördag om proggen håller!

  • sundheden

    Medlem
    30 september, 2022 vid 10:32

    Dagdrömmer på jobbet…

    .

Sida 19 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.