Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • Stefan_Foil

    Medlem
    7 september, 2022 vid 17:19

    Igår var på Fudde efter jobbet men kom för sent så var en kass dag för mig hade inte eller foil med mig, flera foilare på plats som hade det bra mellan 13-15.

    På fredag efter jobbet tänkte åka till Torö!

    Verka som det ska blåsa

    Samma för mig, såg bra ut innan jag skulle ut på Ekerö kl 15 men hann bara en repa innan det dog, sloggade sen fram och tillbaka och väntade på vinden men kom aldrig!

    Torö på fredag låter nice, SO så antar det är stenstranden som gäller då?

    Annars är Brevik ett alternativ

  • mrquality

    Medlem
    8 september, 2022 vid 14:38

    Igår var på Fudde efter jobbet men kom för sent så var en kass dag för mig hade inte eller foil med mig, flera foilare på plats som hade det bra mellan 13-15.

    På fredag efter jobbet tänkte åka till Torö!

    Verka som det ska blåsa

    Samma för mig, såg bra ut innan jag skulle ut på Ekerö kl 15 men hann bara en repa innan det dog, sloggade sen fram och tillbaka och väntade på vinden men kom aldrig!

    Torö på fredag låter nice, SO så antar det är stenstranden som gäller då?

    Annars är Brevik ett alternativ

    Exakt Stefan, jag kör Stenstrand, tror att det blir bra och är lite säkrare prognos där. Vi ses där om du kommer

  • Stefan_Foil

    Medlem
    9 september, 2022 vid 20:04

    @mrquality Åkte du till Torö?, jag fegade ur och körde hemma men ok det också, freestyle foil givetvis.

  • mrquality

    Medlem
    9 september, 2022 vid 21:34

    Absolut! Det var min första gången på Stenstrand, är en brutalt uppfostrade spot för mig som inte kör vågor. Kunde äntligen använda min lilla bräda idag, och dessutom inga skador på brädan ,fena eller på mig själv. Blåste det bra jag körde 6.3. Försöker ladda upp en video men verka inte gå .Imorgon blir svaga vindar och tänkte foila. Vart åker ni???? Jag tänkte köra upp till 1-2 timmar resväg med bil för att hitta lite vind. Någon som ska ut?

  • mrquality

    Medlem
    9 september, 2022 vid 21:37

    Vi var 6 st vindsurfare när jag kom dit

  • mrquality

    Medlem
    10 september, 2022 vid 10:48

    På väg mot Kapellskär, tar med 8.2, foil och lite optimism, den behövs idag😉

  • sailortrash

    Medlem
    10 september, 2022 vid 11:31

    Ha, ja vågor är fostrande utan tvekan, speciellt onshore

    Å andra sidan hittar man aldrig så platt vatten som mellan riktiga vågor, så egentligen rätt optimalt om man nlter gippar och slag mm

  • mrquality

    Medlem
    11 september, 2022 vid 20:11

    Igår vinden från 6 m/s i medel minskade till 4 m/s, kom upp med foil 3 gånger bara. Det var bra att öva pumpa bara…ahahah. 5 kitare på plats och jag. Badade och tog en simtur till slut som var skönaste stund av hela dagen. Nu är det bara och väntar på tisdag för att då blir ingen foil, ingen pump, och inga stora segel!

  • erike

    Medlem
    12 september, 2022 vid 10:36

    Igår vinden från 6 m/s i medel minskade till 4 m/s, kom upp med foil 3 gånger bara. Det var bra att öva pumpa bara…ahahah. 5 kitare på plats och jag. Badade och tog en simtur till slut som var skönaste stund av hela dagen. Nu är det bara och väntar på tisdag för att då blir ingen foil, ingen pump, och inga stora segel!

    ————-

    Vad tror du på för spot på tisdag? Jag tänkte försöka vara ute runt 11 så man hinner köra innan ösregnen kommer.
    Mjölkudden? Sandarna/bryggan?

  • mrquality

    Medlem
    12 september, 2022 vid 15:09

    Igår vinden från 6 m/s i medel minskade till 4 m/s, kom upp med foil 3 gånger bara. Det var bra att öva pumpa bara…ahahah. 5 kitare på plats och jag. Badade och tog en simtur till slut som var skönaste stund av hela dagen. Nu är det bara och väntar på tisdag för att då blir ingen foil, ingen pump, och inga stora segel!

    ————-

    Vad tror du på för spot på tisdag? Jag tänkte försöka vara ute runt 11 så man hinner köra innan ösregnen kommer.

    Mjölkudden? Sandarna/bryggan?

    Jag kör efter jobbet och har tid begränsad så det blir kanske Näsa Äng, eller Fituna, men prognos ser konstig ut, mellan medel vind och vind byar skiljer många m/s ahahahah. Tror att regn kommer att förstöra proggen. Vi för se.

  • atnek

    Medlem
    12 september, 2022 vid 15:16

    Jag funderar också på att köra Sandarna/bryggan i morgon förmiddag.

  • sundheden

    Medlem
    13 september, 2022 vid 09:35

    Har tagit ut en halv semesterdag så jag kan få surfa äntligen!
    Åker från Solna 12:00 mot Kapellskär! Prognosen håller lite längre påem/kväll där!

  • daniel_bing

    Medlem
    13 september, 2022 vid 20:32

    Helveeeee …e vilket drag det var på Björkvik idag. Nu är kroppet helt slut 😀 😀 😀

  • mrquality

    Medlem
    13 september, 2022 vid 20:54

    Helveeeee …e vilket drag det var på Björkvik idag. Nu är kroppet helt slut 😀 😀 😀

    Jag är också helt slut, körde 4.6 men var stort I byar. Var länge sen jag var på Lilla Sand, tycker det var perfekt vind riktning och fina medel vågor nära stranden som gick att leka med. Fast jag körde bara 1 och en halv timme kändes som jag hade kört hela dagen, trött men glad :)). Kul att se flera där.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    14 september, 2022 vid 08:53

    Ja va epic i Björkvik. Hade bara med foil och borde haft mindre än 3,6. Funkade ok att surfa vågor nära land men mest överlevnad längre ut.

Sida 18 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.