Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • Stefan_Foil

    Medlem
    8 augusti, 2022 vid 09:49

    Torö funkade ok med 5.3 i förmiddags. Förmodligen ännu bättre nu.

    Har aldrig kört torö på väst, blir det vågor eller mest choppigt? Funderar om värt resan då Björkfjärden levererar vågor på västliga vindar.

  • irieman

    Medlem
    8 augusti, 2022 vid 10:01

    Torö funkade ok med 5.3 i förmiddags. Förmodligen ännu bättre nu.

    Har aldrig kört torö på väst, blir det vågor eller mest choppigt? Funderar om värt resan då Björkfjärden levererar vågor på västliga vindar.

    Torö är väl egentligen bäst på Väst men då är det Stenstranden som gäller. Om det har blåst S-SV hårt ett tag och sen vrider upp till Väst så blir det side shore med stora vågor på Stenstranden.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    8 augusti, 2022 vid 10:28

    Torö funkade ok med 5.3 i förmiddags. Förmodligen ännu bättre nu.

    Har aldrig kört torö på väst, blir det vågor eller mest choppigt? Funderar om värt resan då Björkfjärden levererar vågor på västliga vindar.

    Torö är väl egentligen bäst på Väst men då är det Stenstranden som gäller. Om det har blåst S-SV hårt ett tag och sen vrider upp till Väst så blir det side shore med stora vågor på Stenstranden.

    Tack för svar, jo det vet jag och har om jag tänker efter nog kört på västligt på stenstranden då det vridit från sydväst. Men frågan är om rak väst utan föregående sydlig vind ger några vågor? Eller lite större dyningar längre ut iaf som är surfbara med foil? Har ingen lust att åka så långt om det är samma som hemma.

  • mrquality

    Medlem
    16 augusti, 2022 vid 11:51

    Back to Sweden! Idag finns det chans att segla med foil eller stora segel på Näsa Äng, jag kör en timme runt 14.00.

  • gustav1980

    Medlem
    20 augusti, 2022 vid 09:30

    Tror jag överväger Lilla Sand (Nämdöfjärden) idag söndag!

  • sailortrash

    Medlem
    20 augusti, 2022 vid 17:31

    Kul dag på trälis, men 4 foilar och lika många fenor
    Helt ok tryck även för fenor, jag körde 4.7 med 1200 foil, mkt kul vågridning och många gippar

  • irieman

    Medlem
    27 augusti, 2022 vid 15:34

    Kan det bli läge för Gålö imorgon eller kommer det att regna bort?

    • Detta svar ändrades 1 år, 8 månader sedan av  irieman.
  • hessu

    Medlem
    27 augusti, 2022 vid 17:54

    Gålö imorgon 🙏🏻

  • izy

    Medlem
    27 augusti, 2022 vid 23:29

    Ta med cigarren 💁🏻‍♂️

    Kan det bli läge för Gålö imorgon eller kommer det att regna bort?

  • electric

    Medlem
    29 augusti, 2022 vid 01:19

    Med tanke på vindprognosen för idag, måndag 29/8, med ordentliga vindar från N, så bör Sandvikens brygga (någon mil NV om Södertälje) funka bra. (För den som inte varit där på länge kan meddelas att det numera finns välordnade P-platser bara 50 m från vattnet).
    Men det jag vill säga nu är att en vindsurfare nyligen blev tilltalad av en person, ordförande i Föreningen Sandvikens Brygga, som menade att området är privat. Må så vara. Men när föreningen 1997 köpte området av Södertälje kommun så villkorades det med att: “Området ska inte inhägnas utan hållas tillgängligt för allmänheten på i princip samma sätt som hittills”. Exakt så står det i handlingarna! Och det ÄR fritt fram! Om någon knotar så är det bara att hänvisa till det! Och om så behövs till Södertälje Windsurfing Club, med mig Lars Klasén som kontaktperson.
    Så det är bara att köra hårt! Ha en fin vindsurfdag!
    /Lars

  • mrquality

    Medlem
    29 augusti, 2022 vid 12:40

    Igår söndag 28 var vi minst 30 pers på vatten. Jag kom kl 13.00 hann köra 1 timme med 6.3 sen kom regn. Men efter regn kom vinden igen och flera av oss fortsatt segla. 85% planing med jobbigt med min 128 lt i byar. Det var inte som prognos lovade, så lilla brädan fick stanna i bilen tyvärr. Ändå kul att så många var på plats 🙂

  • mexi_

    Medlem
    29 augusti, 2022 vid 19:08

    Vi var 3 st som körde Gålö idag från 13-tiden. Sur nordlig som pendlade mellan 2-12…:). Men bra drag i byarna så det blev ett par timmar på vattnet!

    • Detta svar ändrades 1 år, 8 månader sedan av  mexi_.
  • svartgrund

    Medlem
    29 augusti, 2022 vid 19:32

    Vi var 3 st som körde Gålö idag från 13-tiden. Sur nordlig som pendlade mellan 2-12…:). Men bra drag i byarna så det blev ett par timmar på vattnet!

    Jasså!
    Jag gjorde en ensamsegling på bryggan, jag 😉
    Glömde dessutom selen hemma så det blev 5.0 och foil.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    31 augusti, 2022 vid 13:21

    Någon som kör i Rangsta idag? Jag fick ett sista minuten ryck och lastade bilen, på väg dit nu.

    Edit: Blev en kanonsession med 4,4/foil. Fina branta hoppramper vid ön.

    • Detta svar ändrades 1 år, 8 månader sedan av  Stefan_Foil.
  • mrquality

    Medlem
    7 september, 2022 vid 11:24

    Igår var på Fudde efter jobbet men kom för sent så var en kass dag för mig hade inte eller foil med mig, flera foilare på plats som hade det bra mellan 13-15.
    På fredag efter jobbet tänkte åka till Torö!
    Verka som det ska blåsa

Sida 17 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.