Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • sailortrash

    Medlem
    25 juli, 2022 vid 12:55

    Hmm..endast två timmar med grund över 10
    Hög risk för bomkörning
    Personligen skulle jag inte åka till Torö på mindre än kulingvarning

  • sundheden

    Medlem
    25 juli, 2022 vid 13:11

    Hmm..endast två timmar med grund över 10

    Hög risk för bomkörning

    Personligen skulle jag inte åka till Torö på mindre än kulingvarning

    Håller med… dock funderar jag på att chansa ändå! Senaste session var för 3 veckor sedan, ingen planing på hela juni och innan dess Kristiflygarhelgen så jag är smått desperat!

    För ett år sedan, lördag 31 juli på kvällen satt jag och kollade alla prognoser i vanlig ordning och uttäckte en liknande prognos, fick ett par magiska timmar med 6.0 till solen gick ner! Så prognosen stämde inte men fick plana! 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    25 juli, 2022 vid 15:01

    Hmm..endast två timmar med grund över 10

    Hög risk för bomkörning

    Personligen skulle jag inte åka till Torö på mindre än kulingvarning

    Håller med… dock funderar jag på att chansa ändå! Senaste session var för 3 veckor sedan, ingen planing på hela juni och innan dess Kristiflygarhelgen så jag är smått desperat!

    För ett år sedan, lördag 31 juli på kvällen satt jag och kollade alla prognoser i vanlig ordning och uttäckte en liknande prognos, fick ett par magiska timmar med 6.0 till solen gick ner! Så prognosen stämde inte men fick plana! 🙂

    Ok
    Det förklarar optimismen…
    Börjar bli brist här också efter två veckor på Öland med familjen. Endast två sessions men halvblaskig 5.7 och freestyle
    Min fen-surfing är bokstavligen söderut, får mkt mer surf på foil hemma. Hade de inte vart för foil hade jag fått börja kolla på nybörjargrejer igen
    [:-/

  • irieman

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 19:34

    Kom till Gotland 8:e juli, har surfat nästan varje dag sen dess. Allt från stora foilprylar till 5.3 och vågis! 👍🤙 När det gäller Torö så är det alltid värt att chansa på en sån prognos, speciellt när du har din Kode-bräda som backup till mindre prylar.

  • sailortrash

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 20:09

    Slalomvindar idag på trälis, jag och en fena ute
    Körde 6.0 och 1200 vinge först men bytte sen till 950 vinge. Var nog bästa dagen i juli utan tvekan, distanslånga repor med full power, sol och en boj att gippa runt 🤣

  • Stefan_Foil

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 22:11

    Årets premiär med fenbräda i Apelviken. Först 4,4 och sen 3,6an, blåste ca 16m/s hela dan. Väldigt mycket folk både i viken och läjet idag.

  • sailortrash

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 23:09

    Låter klart maxat! Kan tänka mig det var trångt…

  • Stefan_Foil

    Medlem
    27 juli, 2022 vid 08:41

    Låter klart maxat! Kan tänka mig det var trångt…

    Ja, värst var väl “sälkolonin” och vissa kitare som va ivägen när man skulle gippa mellan vågorna, dessutom lä bakom vågen och tappade planingen så blev spolad längre in där det blev ännu värre. Trots allt kul med en klassisk fen session. Idag blir det dock vila på foilen i mer moderat vind i läjet.

  • sailortrash

    Medlem
    27 juli, 2022 vid 09:39

    A fy fan det är alltid lä mellan bryten så får man ligga där och kämpa 😩
    16 m/s i apel måste vart rätt brutala spolningar, blir ju faktiskt riktigt stort där

  • Stefan_Foil

    Medlem
    28 juli, 2022 vid 14:17

    A fy fan det är alltid lä mellan bryten så får man ligga där och kämpa 😩

    16 m/s i apel måste vart rätt brutala spolningar, blir ju faktiskt riktigt stort där

    Äh inte så brutalt som man kan tro, a-viken har ganska snälla långsamma nybörjarvänliga platta vågor utan mycke tryck och helt spegelblankt mellan. Mer lättseglat än tex dalarö med alla båtvågor. skulle nog funka med slalomgrejer oxå. Men blir jobbigt bara om man halkar längst ner i viken och mycke folk i vägen. Läjet är ännu snällare men lite mindre tätare och renare vågor som inte verkar bryta nån gång. Körde båda ställerna (samma dag) för att testa skillnaden, det blåste västligt lagom för 3,6 till 4,4. Igår NV så rak sideshore i apel och rena vågor så var episkt. På SV-sydligt är läjet bättre tror jag. Båda ställerna har sina för/nackdelar.

  • sailortrash

    Medlem
    31 juli, 2022 vid 19:46

    Skön session idag på SO (trälis), 5-10 minskade till 4-8/9. Först överriggad med 5.7 och 1200 HA vinge, sen ner till 684 (950 MA), för återigen 926

    Ett pr fenor med stora segel och en till slingshotfoilare på vattnet

    Av ngn anledning gick det stora swell och långa våglinjer som bjöd på rätt sjön foiling. Rätt mkt båtar ute men ändå skumt

  • sailortrash

    Medlem
    6 augusti, 2022 vid 08:56

    Ja idag blir det nog en sväng vid Brevik kring 11 typ…

  • kallen

    Medlem
    6 augusti, 2022 vid 10:33

    Nu blir det Fudde 😀

  • isaac

    Medlem
    6 augusti, 2022 vid 13:31

    Torö funkade ok med 5.3 i förmiddags. Förmodligen ännu bättre nu.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    6 augusti, 2022 vid 13:56

    Sjukt med vind vart det, lätt 15-16 en bit ut
    Gick inte att köra ngt med kontroll, försökte mig på en 650 vinge och 3.8

    Verkar ha droppar neråt måttliga 7-11 elle så nu

Sida 16 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.