Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • sundheden

    Medlem
    26 oktober, 2022 vid 11:39

    Jag postade även om detta på Facebook och taggade Sjöfartsverket och en trevlig herre kommenterade.

    Carl Solax –
    Jag o mina kollegor inom lotseriet tryckte på Norrköping
    (dvs. Sjöfartsverket) att få dit den sen ett par år tillbaka och äntligen. Tänkte faktiskt inte på då att det även är värdefullt för surfningen. Kul!

    Bra stämning på vattnet helt enkelt!

  • sailortrash

    Medlem
    27 oktober, 2022 vid 09:22

    Bra smatt de surfar!
    Den där kigger så nära att behovet av en särskild station vid brevik utgår..

  • sundheden

    Medlem
    27 oktober, 2022 vid 11:46

    Det ser mycket lovande ut inför lördag!
    Detta är för Fågelöudde (Södergarnsviken)
    Ojämn vind vilket är standard men starka byar!
    Nu håller vi tummarna för att styrka och riktningen håller sig kvar på samma!

    Obligatorisk närvaro!

  • sundheden

    Medlem
    31 oktober, 2022 vid 09:42

    Jag hoppas alla fick komma ut på vattnet i lördags! Sol, 14 grader, hård byig vind och fullt med surfare på vattnet… vad mer kan man önska sig?
    Vid Fågelöudde var det till en början rak väst så vinden kom inte igenom riktigt men jag fick plaing med 5.3 och Kode 105 så fort jag klev på brädan mellan 10:30-11:30 men sen vred det upp mot VNV och allt kom… Jag hade redan riggat 4.7 och lagt fram lilla brädan så åkte bara in och bytte kit och körde på till 15:00. Under en längre stund hade 4.2 varit bättre lämpat!
    Även om Fudde visade sig från sin bästa sida så var vinden ändå lite stötig men på det stora hela var det ett jäkla drag och massvis med folk på vattnet! Ska man va petig gissar jag att Trälhavet/Brevik var snäppet bättre!

    https://www.facebook.com/509148131/videos/518062626846296/

  • pete

    Medlem
    31 oktober, 2022 vid 11:49

    Knökfullt men glada miner på Rasta i lördags; kördes segel runt 5 kvadrat 😊

  • sundheden

    Medlem
    31 oktober, 2022 vid 13:19

    Knökfullt men glada miner på Rasta i lördags; kördes segel runt 5 kvadrat 🙂

    Vart mer exakt ligger denna spot?
    Dela gärna Google-maps-länk!

    Tror det var denna spot som Stefan Karlsson nämde där det blir riktigt trevliga ramper! (dvs. Södra Björkfjärden)

  • irieman

    Medlem
    31 oktober, 2022 vid 14:59

    Jäpp, Fudde blev kanon! Körde 5.3 hela dagen med 96 liters, ganska ofta överriggad. På slutet blev det lite freeride 110-liters och även lite foil. Behöll dock samma segel hela dagen.

  • sailortrash

    Medlem
    1 november, 2022 vid 07:36

    Det var fullt spett på brevik med touch på syd snarare än nord. Tyckte det var helt ok jämnt, men ändock satt det gubbs och undrade om det kanske var jämnare vid fågelöudde…

  • sundheden

    Medlem
    1 november, 2022 vid 08:18

    Det var fullt spett på brevik med touch på syd snarare än nord. Tyckte det var helt ok jämnt, men ändock satt det gubbs och undrade om det kanske var jämnare vid fågelöudde…

    Kanske var lika ojämnt i de bästa byarna ändå. Askrikefjärden är en kilometer bred och omgivande skogsmark är rätt hög så blir en del virvlar när inte vinden ligger i linje med fjärden.
    Sist när jag var vid Brevik så tryckte ju vinden på riktigt bra så det blev såna fantastiska ramper att hoppa o leka på!

  • sundheden

    Medlem
    1 november, 2022 vid 11:10

    Torö
    Långt kvar men med lite tur blir det bra på lördag!
    10 medel 15 byar, regn!

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    1 november, 2022 vid 22:09

    Jepp Fudde var super i lördags, 105 lt och 6.3.

  • irieman

    Medlem
    3 november, 2022 vid 18:40

    Funderar på Björkvik Lilla Sand imorgon fredag och Torö på söndag.

  • sundheden

    Medlem
    4 november, 2022 vid 09:28

    Kapellskär Lördag 5 november

    Tyvärr missar jag detta och Torö på söndag!
    Ska hjälpa brorsan flytta till Umeå!

  • irieman

    Medlem
    7 november, 2022 vid 11:11

    Blev två riktigt schyssta sessions i helgen! Foil i 2,5 timme i sträck med ett gäng andra foilare vid Björkvik, körde freerace-foil och 6.0. Och igår söndags så blev vågor på Torö, riktigt kul med 5.3 och 96 l i vågor, mycket vind och regn om vartannat! Fler sådana här helger borde det vara!

  • mrquality

    Medlem
    10 november, 2022 vid 09:09

    Någon som går ut imorgon? Jag kör på Fudde eller Breviksbadet vid lunch tiden.

Sida 21 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.