• 02 vs. 03

Publicerad av egan på 8 mars, 2004 vid 17:20

Tänkte höra med er lite mer rutinerade kiteare. Hur mycket hände det mellan 02 och 03. Utvecklades det mycket, så man e totalt blåst om man köper en 02:a? Eller man märker kanske inte skillnad som nybörjare?

biorno svarade 21 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skanepaul

Medlem
    8 mars, 2004 vid 17:26

Hände väl mest hittills i kitevärlden 2003, men som nybörjare funkar nog 02:or bra med. Totalt blåst är man inte!

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2004 vid 17:47

bra javla skillnad mellan 2004 o 2002 kan ja saga

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2004 vid 20:39

Svar till:

Hur mycket hände det mellan 02 och 03.

[/ QUOTE ]
    Det utvecklades en hel del och det utvecklas fortfarande relativt snabbt. Men som nybörjare törs jag påstå att det är helt OK att starta med 02-grejor – Billiga och bra! Men räkna med att aptiten ökar om du blir tänd och att det då blir dags att komplettera med mer grejor. I alla fall med fler storlekar.

Så jag tycker att det är smart att börja billigt och ignorera snobbarna som vet ”bäst” tills vidare.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2004 vid 20:48

jag skulle vilja påstå att det förstå mig rätt, hände mest inom kiten mellan 2001 och 2002. massor förändrades under de året, framförallt med materialval och kvalitetstänkandet. allt blev egentligen MYCKET bättre, så 2002 grejorna tillhör deffenitivt de moderna grejorna så att säga. Dessutom är de ju billiga nu och ypperliga för nybörjare som förmodligen kraschar draken en och annan gång till en början. tro mig, i slutändan kommer du va glad att du köpte 02 grejor!

• patrikol

Medlem
    8 mars, 2004 vid 20:48

02 är helt ok för en nybörjare framför allt priset. Tveksamt om du som nybörjare känner någon skillnad överhuvudtaget.

• putte

Medlem
    8 mars, 2004 vid 22:12

Man känner ingen skillnad, men köper du något från 03 så kanske du inte behöver springa och köpa nytt så himla snart… Bättre att punga på en tusing extra tycker jag, men de e ju min åsikt jag vet bäst

• stoorfaen

Medlem
    8 mars, 2004 vid 23:28

x2 vs. x3 då?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 mars, 2004 vid 00:07

X2 bättre än X3.

/Jeppe Cabrinha-kungen

• biorno

Medlem
    9 mars, 2004 vid 07:19

Själv kör jag på gamla -02’or och jag tycker det funkar alldeles utmärkt, visst de ÄR kanske lite slöa i styrningen och lite tungrodda men ska man lära sig nya trix så är det rätt skönt att parkera kiten istället för att köra med en någon supersnabb (typ Airush LP) det går att få duktiga hopp med dom också samt att mina gamla Aeros enligt mig är fortfarande grymt stabila i luften..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.