Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or på lördag

  • svenne

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 17:10

    Näe, jag är i Hammarbyhamnen och SUP:ar.

    85.jpg

  • challgren

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 18:05

    Någonstans på Väddö misstänker jag!

  • rad

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 20:23

    Vill man inte ha ett vindvrid för att det skall bli optimalt på väddö? Jag har bara guppat runt på salnö så har ingen aning hur bra det kan bli…

  • challgren

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 21:25

    @Rad 724076 wrote:

    Vill man inte ha ett vindvrid för att det skall bli optimalt på väddö? Jag har bara guppat runt på salnö så har ingen aning hur bra det kan bli…

    Det vrider ofta till lite på Salnö-revet så att det blir bättre vinkel än man tror från land. Annars kan Mats Väg fungera.

  • schnitzler

    Medlem
    12 juni, 2014 vid 22:02

    Hur är det med vågsurf – vindsurf rivaliteten på mats väg? Är man hatad eller kör man på olika ställen? Har aldrig varit där nämligen…

  • rad

    Medlem
    13 juni, 2014 vid 07:48

    Hmm, hade ju egentligen tänkt Torös baksida för lite bump’n jump segling men man kanske skulle ge sig av mot väddö…kanske t.o.m vaxa på vågsurfbrädan för eftermiddagens avtagande vind?

  • rad

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 10:10

    Hur var väddö? 3,7:an framme?

  • challgren

    Medlem
    15 juni, 2014 vid 17:49

    Japp, 3.7 all day long. Inte vidare vinkel på revet men kul ändå!

    @Rad 724160 wrote:

    Hur var väddö? 3,7:an framme?

  • jesper-b

    Medlem
    19 juni, 2014 vid 13:20

    Efter morgonsurf (utan rigg) på Mats väg drog vi till Salnö/Bylehamn/Barnens Ö. Rejält med folk på land men väldigt stökigt och blåsigt. Lunch och spotsnack och tillbaka till Mats väg. Jag och en till (Erik, eller vad hette du?) riggade 4.6or och stack ut, Då var vågorna pytte men riktigt fin sidvind och bara 5 surfare på line-up. Planen var solklar. Tyvärr blev vågorna bättre (?) och därmed surfarna fler. Det var extremt fin sideshoresegling, men man kunde inte ladda på som man ville pga surfcrowden. Fullpung 4.6 på utsidan (hade funkat med 4.0, men perfekt 4.6 i de allt finare vågorna. OM man bara kunde få segla detta spot utan surfare så vore det världsklass. Nu fick man nöja sig med lite konservativare segling och navigera mellan tätt sittande och halvt ihjälskrämda surfare. Men självklart Väddös bästa vindsurf.

    I all hast från Fårö,

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 08:or på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.