Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 10 meters linor

  • 10 meters linor

    Publicerad av lidde på 9 februari, 2013 vid 15:07

    För att öka säkerheten på Kitelifes kitesurfingkurser letar jag efter 10 meters linor till bommarna. Någon som vet var jag kan köpa dem?

    lidde svarade 11 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pepa

    Medlem
    9 februari, 2013 vid 15:22

    Du kan göra själv, blir förmodligen billigare. Eller så gör du som vi gjorde förr och viker några 20-metare. Inga konstigheter.

  • kitemaster

    Medlem
    11 februari, 2013 vid 00:34

    Vissa märken har delade linor i original (exempelvis Airush) så att man kan plocka av 10m och använda separat om man vill. Vilken kite vill ni ha korta linor till, Naish eller Slingshot?

  • pjoter

    Medlem
    11 februari, 2013 vid 21:34

    fs kör också delade linor. kan kolla vad de ligger på i pris.
    hur många ungefär?

    det är en bra ide men lite klyddigt då man måste rigga om mellan bodydrag och brädstart. tycker också kitesen beter sig rätt annorlunda med så korta linor. spec tubar som har långt mellan fästpunkterna i kiten.

    vill du köra säkert och göra det lätt för studenterna i början tycker jag ni ska testa flysurfer viron. kört med den här och i halmstad i två år och den är helt grym i början. sen kan man då också lära eleverna hur både foils och tubar funkar så har dom bättre koll sen.

    låna gärna å testa.

  • pepa

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 09:03

    Vadå ni kör väl inte stora kites med så korta linor? Vi körde max 5m2 i 7m-lina och 7m2 i 10m-lina. Blir inte samma känsla som när man ska köra på riktigt annars.

  • pjoter

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 15:13

    i mexico körde vi typ 8m linor till 12or. 🙂
    Dom kitsen såg rätt roliga ut, å betedde sig, ja sådär kan man säga.
    Lite vind å små stränder tillsammans med en Best-frälst ägare gjorde att de stackars eleverna fick lägga MKT tid å pengar på att lära sig.

  • farbrorfraz

    Medlem
    12 februari, 2013 vid 18:13

    Det är ganska lätt att lära sig splicea linorna. Har gjort om flera av våra linor, reparerat linor osv med splitsning. Googla Brummel splice =) Funkar även på grövre dynema, typ depower-rep osv.

  • lidde

    Medlem
    13 februari, 2013 vid 19:20

    Har ni pris på 10 meters linor samt 10 meters linor med bom är jag tacksam. Ska användas till Slingshot och Naish! Tack!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 10 meters linor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.